مطالبات داروخانه‌های چهارمحال و بختیاری از ابتدای امسال پرداخت نشده است

شهرکرد- ایرنا- معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی، خدمات درمانی و بهداشتی چهارمحال و بختیاری گفت: مطالبات داروخانه‌های استان هم از سوی سازمان‌های بیمه‌گر و هم از محل هدفمندی یارانه‌ها از ابتدای سالجاری تاکنون پرداخت نشده است.

رضا محمدی روز سه‌شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا پرداختن نکردن مطالبات داروخانه‌ها را از مهمترین چالش‌های این حوزه برشمرد و افزود: هم سازمان هدفمندی یارانه‌ها و هم سازمان‌های بیمه‌گر از جمله تامین اجتماعی بدهی به داروخانه‌های استان دارند که پرداخت نکردن به موقع این مطالبات برای این مراکز مشکل‌ساز شده است.

وی در خصوص ابلاغ آیین‌نامه‌های جدید در حوزه ایجاد داروخانه نیز گفت: اینکه حدنصاب جمعیتی و فاصله‌ای برای تاسیس داروخانه‌ها حذف شده است و متقاضیانی که بتوانند امتیاز لازم را کسب کنند می‌توانند در هر مکانی حتی دیوار به دیوار داروخانه دیگر، داروخانه تاسیس کنند چالش‌هایی را برای داروخانه‌داران ایجاد کرده است.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی، خدمات درمانی و بهداشتی چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: به نظر می‌رسد اگر این قانون به مرور و نه به یکباره اجرا می‌شد چالش‌های کمتری را به دنبال داشت.

محمدی تعداد داروسازان استان را ۱۳۷ نفر اعلام کرد و گفت: این در حالی است که در استان بیش از ۱۳۰ داروخانه فعال است و پس از تغییراتی که در آیین‌نامه رفع محدودیت جمعیتی برای تاسیس داروخانه ایجاد شد، طی سالجاری ۴۰ داروخانه جدید در استان فعال شده است.

وی در خصوص سوالات برخی از مردم در رابطه با تفاوت بین داروهای داخلی و خارجی نیز گفت: بسیاری از داروهای خارجی مشابه داخلی با همان کیفیت را دارد اما در برخی موارد و بیماری‌های خاص داروهای خارجی عوارض کمتری دارد .

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی، خدمات درمانی و بهداشتی چهارمحال و بختیاری یادآور شد: ذکر این نکته ضروری است که مردم بدانند هر نوع دارویی که در داخل کشور و استان تولید می‌شود استانداردهای لازم را دارد و پس از آزمایش‌ها و بررسی‌های متعدد اجازه ورود به بازار و داروخانه‌ها به آن داده می‌شود.

به گزارش ایرنا در چهارمحال و بختیاری ۲ شرکت تولید دارو در شهرستان‌های شهرکرد و بروجن مشغول فعالیت است.

چهارمحال و بختیاری دارای ۱۲ شهرستان با بیش از یک میلیون نفر جمعیت است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha