روسیه: اوکراین به غرب نمونه‌های بیولوژیکی صادر و از سلاح شیمیایی استفاده می‌کند

تهران-ایرنا- وزارت دفاع روسیه از صادرات نمونه‌های بیولوژیکی از اوکراین به غرب در راستای منافع امریکا خبر داد.

به گزارش روز سه شنبه ایرنا از خبرگزاری نووستی، ژنرال ایگور کریلوف، رئیس نیروهای دفاع رادیویی، شیمیایی و بیولوژیکی نیروهای مسلح روسیه گفت که صادرات این مواد بیولوژیکی توسط شرکت های لجستیک تحت کنترل مایا ساندو، رئیس جمهوری مولداوی و موسسات پزشکی این کشور انجام می شود.

ایگور کریلوف همچنین افزود: بار دیگر از سازمان منع سلاح های شیمیایی می خواهیم تا بدون جانبداری و با در نظر گرفتن شواهد و اطلاعات ارائه شده توسط روسیه، حقایق مربوط به استفاده از مواد شیمیایی و سمی توسط نیروهای مسلح اوکراین را بررسی کند و نتایج را هر چه سریع تر اعلام کند.

وی یادآور شد که ورود ضایعات شیمیایی خطرناک و سوخت هسته ای استفاده شده به خاک اوکراین یک عامل خطر است.

کریلوف تاکید کرد که از این ضایعات می توان برای ساخت یک «بمب کثیف» و یا سایر مواد سمی تحت «پرچم دروغین» استفاده کرد.

پیشتر نیز این مقام ارشد روسی تصریح کرد که جا به جایی این مواد از طریق لهستان و رومانی تحت نظر آندری ارماک، رئیس دفتر رئیس جمهوری اوکراین سازماندهی شده است.

به گزارش ایرنا، ایگور کریلوف گفت که ایالات متحده برنامه ساخت آزمایشگاه‌های بیولوژیکی در اوکراین را از سر گرفته و در حال گسترش آن برای آموزش زیست شناسان اوکراینی است.

کریلوف خاطرنشان کرد که اهداف برنامه‌های بیولوژیکی ایالات متحده ثابت می‌کند که واشنگتن به کشورهای شوروی سابق به عنوان سکوی پرشی برای استقرار نیروهای ناتو نگاه می‌کند.

این مقام روسی همچنین با بیان اینکه پنتاگون پروژه‌های دو منظوره را از طریق سیستم کمک‌های مالی تامین می‌کند، افزود: تامین مالی این پروژه‌ها به مرکز علم و فناوری اوکراین (STCU) و مرکز بین المللی علم و فناوری (ISTC) این کشور سپرده شده است.

روسیه مدعی است در جریان عملیات نظامی ویژه خود در اوکراین، شبکه‌ای متشکل از ۳۰ آزمایشگاه بیولوژیکی را در اوکراین کشف کرده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha