نماینده مجلس: ۱۰ هزار میلیارد ریال برای احداث دهکده‌های ورزش دانش‌آموزی اختصاص یافت

شهرکرد- ایرنا- عضو کمیسیون فرهنگی و نماینده مردم شهرستان‌های شهرکرد، بن، سامان و فرخشهر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه در برنامه هفتم توسعه و بودجه سالجاری به بحث آموزش و پرورش و ورزش دانش‌آموزی توجه ویژه شده است گفت: ۱۰ هزار میلیارد ریال(هزار میلیارد تومان) برای ایجاد دهکده‌های ورزش دانش‌آموزی اختصاص یافت.

به گزارش ایرنا، احمد راستینه هفشجانی روز سه‌شنبه در آیین بهره‌برداری همزمان ۷۱ طرح آموزشی، ورزشی و استانداردسازی سیستم گرمایشی مدارس در استان، با تشکر از حضور و همکاری خیرین حوزه تعلیم و تربیت و ساخت مدرسه در استان افزود: این اعتبار در سالجاری از محل ردیف بند "ج" تبصره ۱۳ از محل مسئولیت‌های اجتماعی برای احداث دهکده ورزش دانش‌آموزی تامین شده است.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: احداث این دهکده‌ها، در راستای افزایش حضور دانش‌آموزان در المپیادهای ورزشی و جشنواره‌ ملی در قالب المپیادهای مختلف است که باعث افزایش آمادگی ورزشکاران دانش‌آموز می‌شود.

به گفته وی، برای چهارمحال و بختیاری یک دهکده ورزشی دانش‌آموزی در نظر گرفته شده و تفاهمنامه احداث این دهکده نیز اکنون امضاء شده است.

راستینه اظهار داشت: در سالجاری سهم بودجه ورزش دانش‌آموزی ۱۰ درصد ارتقا یافته است که با این ارتقا ۶۰ هزار میلیارد ریال به اعتبارات ورزش دانش‌آموزی افزوده شد.

نماینده مردم شهرکرد، بن، سامان و فرخشهر در مجلس شورای اسلامی گفت: در بودجه سالجاری ۶۰ هزار میلیارد ریال از محل مولدسازی به نوسازی مدارس برای تکمیل طرح‌های نیمه‌تمام اختصاص داده شده تا مدارس خیری که نیمه‌تمام است، به پایان برسد.

مجلس به دولت برای حل مشکلات کمک می‌کند

نماینده مردم شهرکرد، بن، سامان و فرخشهر در مجلس شورای اسلامی همچنین در آیین بهره‌برداری از طرح‌های هفته دولت در شهرستان شهرکرد با بیان اینکه اراده دولت‌ها در جمهوری اسلامی مبنی بر خدمت‌رسانی است گفت: در این ارتباط مجلس دوازدهم با تمام توان به دولت چهاردهم کمک می‌کند تا دولت بتواند برای حل مشکلات گام‌های موثری بردارد.

راستینه هفشجانی با اشاره به همزمانی کار دولت چهاردهم و مجلس دوازدهم افزود: انتظار می‌رود این همزمانی کار مجلس و دولت به روند توسعه هرچه بیشتر کشور کمک کند.

وی اظهار داشت: افزون بر این مجلس دوازدهم از تمام توان نظارتی خود مانند گذشته استفاده می‌کند تا دولت در مسیر حرکت خود بتواند حضور بهتر و موثرتری داشته باشد.

راستینه با اشاره شناخت دقیق روند حرکت انقلاب اسلامی برای رسیدن به تمدن بزرگ اسلامی گفت: همه آحاد جامعه برای شکل‌گیری این تمدن بزرگ وظایفی برعهده دارند که نیاز به نقش‌آفرینی است.

وی با تاکید بر این نکته که شهید آیت الله رئیسی گامی بلند برای رسیدن به دولت اسلامی برداشت و هزینه آن را نیز پرداخت کرد اظهار داشت: در جریان حذف ارز ترجیحی با وجود اینکه بستر آماده نبود اما این کار بزرگ در دولت سیزدهم انجام شد.

نماینده مردم شهرکرد، بن، سامان و فرخشهر در مجلس شورای اسلامی گفت: برای رسیدن به تمدن بزرگ اسلامی که جهان را به عدالت سوق می‌دهد انقلاب اسلامی گام‌های بلند و هزینه‌های سنگینی از دفاع مقدس، تحریم‌های سنگین بین‌المللی و فشارهایی که بر ملت‌های مستقل وارد می‌شود پرداخت کرده است.

وی با اشاره به پنج گام مهم مطرح شده از سوی رهبر معظم انقلاب در بیانیه گام دوم انقلاب در بحث تمدن‌سازی شامل انقلاب اسلامی، نظام‌سازی، دولت سازی، جامعه پردازی و رسیدن به تمدن اسلامی افزود: ما در مرحله دولت اسلامی متوقف شده‌ایم و در این ارتباط باید همه دستگاههای اجرایی را برای خدمت صادقانه و بی‌منت، تلاش برای ایجاد رفاه، آسایش، امنیت به تمام معنا در راستای اهداف و تحقق دولت ظهور معتقد و باورمند کرد.

به گزارش ایرنا، در هفته دولت هزار و ۳۹۳ طرح عمرانی و اقتصادی افتتاح و اجرایی می‌شود که از این تعداد ۸۰۰ طرح با ۲.۴ هزار میلیارد تومان بهره‌برداری و عملیات اجرایی ۵۹۳ طرح نیز با ۴.۷ هزار میلیارد تومان در سراسر استان چهارمحال و بختیاری آغاز می‌شود.

در سال تحصیلی گذشته ۱۹۴ هزار دانش آموز در حدود ۲ هزار مدرسه مشغول تحصیل بودند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha