اولویت فدراسیون ورزش کارگری گسترش ورزش همگانی است

اردبیل - ایرنا - رئیس فدراسیون ورزش کارگری گفت: رشد، توسعه و گسترش ورزش همگانی در بین جامعه کارگری از اولویت های اصلی این فدراسیون است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، جواد رمضی روز دوشنبه در مجمع عمومی سالیانه هیات ورزش کارگری استان اردبیل که در سالن کنفرانس ورزشگاه ۶ هزار نفری جهان پهلوان حسن رضازاده اردبیل برگزار شد، افزود: ورزش کارگری در واقع کمک حال ورزش است تا اهداف ورزشی کشورمان محقق شود.

وی با بیان اینکه بیش از ۵۰ درصد جمعیت ایران را خانوارهای کارگری تشکیل می دهند، اظهار کرد: فدراسیون کارگری مسئول گسترش ورزش همگانی در بین کارگران و اعضای خانواده های آنها است.

وی درد عمیق ورزش کارگری را هزینه منابع احصا شده از زحمات قشر کارگر و صنایع در ورزش حرفه ای و تیم داری عنوان کرد و گفت: همه باید تلاش کنند تا این مسیر اصلاح و آورده های یک واحد تولیدی و یا صنعتی برای کارگران آن مجموعه هزینه شود.

رئیس فدراسیون ورزش کارگری با اشاره به اینکه کارکردن در بخش ساختاری ورزش کارگری دشوار است، بیان کرد: چرا که باید همواره در چارچوب و ملاحظات وزارت ورزش و جوانان و وزارت تعاون، کار و رفاه امور اجتماعی قدم برداشت.

رمضی اضافه کرد: همانطور که فدراسیون ورزش کارگری تلاش می کند همیشه و در همه حال بین ۲ وزارتخانه ورزش و جوانان و تعاون، کار و رفاه امور اجتماعی ارتباط دوستانه برقرار کند باید هیات های ورزش کارگری نیز هنر برقراری ارتباط دوستانه بین این ۲ دستگاه در استان ها را داشته باشند، چرا که همه در بخش ورزش کارگران مسئول هستیم.

وی با بیان اینکه با فرهنگ سازی و اجرای برنامه های ورزشی به طور روزانه می توان ورزش را در بین قشر کارگر توسعه و گسترش داد، گفت: علاوه بر این با برگزاری مسابقات شهرستانی، استانی و ملی می توان انگیزه قشر زحمتکش کارگر را به ورزش افزایش و به اهداف مورد نظر رسید.

وی ادامه داد: برگزاری دوره های آموزشی برای مربیان و داروان را ضروری خواند و از هیات ورزش کارگری استان اردبیل خواست نسبت به برگزاری این دوره ها اقدامات لازم را انجام دهد.

رئیس فدراسیون ورزش کارگری همچنین نسبت به تخصیص بودجه از سوی این فدراسیون به هیات ورزش کارگری استان اردبیل قول مساعد داد.

به گزارش ایرنا، استان اردبیل با ۱۲ شهرستان و جمعیتی افزون بر یک میلیون و ۳۰۰ هزار نفر در شمال‌غربی ایران همجوار با استان‌های آذربایجان‌شرقی، زنجان، گیلان و در همسایگی کشور جمهوری آذربایجان واقع شده است.

بر اساس آخرین آمارها بیش از ۱۲۵ هزار نفر کارگر بیمه شده اجباری در واحدهای کارگاهی استان اردبیل فعالیت دارند.

۵۳ هیات ورزشی در این استان فعال بوده و بیشتر رشته‌های ورزشی در شهرستان های استان نیز هیات دارند و در مجموع بیش از ۴۰۰ هیات ورزشی هم در شهرستان‌های استان در رشته‌های مختلف ورزشی فعالیت می کنند.

در این استان در مجموع حدود ۶۰ هزار ورزشکار اعم از زن و مرد بیمه و سازماندهی شدند که از این تعداد حدود ۴۰ هزار نفر مرد و بیش از ۲۰ هزار نفر بانوان هستند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha