۶ شهریور ۱۴۰۳، ۱۹:۱۲
کد خبرنگار: 5504
کد خبر: 85580615
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

یونیسف: وبا از ابتدای سال ۲۰۲۴ تا کنون جان ۶۶۸ یمنی را گرفته‌است

تهران- ایرنا- صندوق کودکان سازمان ملل متحد (یونیسف) از صدها فوتی بر اثر وبا و بیش از ۱۷۲ هزار مورد مشکوک مبتلا به این بیماری در یمن از ابتدای سال ۲۰۲۴ تاکنون خبر داد.

به گزارش روز سه شنبه ایرنا به نقل از آناتولی، یونیسف تاکید کرد: از ابتدای سال ۲۰۲۴ تا ۱۸ آگوست (۲۸ مرداد) گذشته ۶۶۸ تن جان خود را از دست داده اند.

صندوق کودکان سازمان ملل افزود: بیش از ۱۷۲ هزار مورد مشکوک به ابتلا به این بیماری ثبت شده است.

یونیسف همچنین اعلام کرد: شدت ابتلا به این بیماری در شرایط کنونی، در مقایسه با اوج انتشار این بیماری در فاصله سال های ۲۰۱۶ تا ۲۰۲۱ کمتر بوده است که در آن دوره، دو و نیم میلیون مورد ابتلا به این بیماری در یمن ثبت شد.

صندوق کودکان سازمان ملل درباره «وخامت اوضاع در فصل بارش‌های اخیر در یمن» اظهار نگرانی و اعلام کرد: افرادی که در مناطق فاقد آب آشامیدنی سالم و سیستم دفع فاضلاب و نظافت مانند اردوگاه های آوارگان زندگی می کنند بیشتر از دیگران در معرض ابتلا به این بیماری هستند.

این نهاد وابسته به سازمان ملل افزود: احتمالا شیوع وبا به همراه سیل در فصل بارش‌های اخیر منجر به فروپاشی هرچه بیشتر سیستم بهداشتی و درمانی این کشور جنگ زده خواهد شد و افراد ضعیف تر را بیشتر را تحت تأثیر قرار خواهد داد.

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha