۶ شهریور ۱۴۰۳، ۱۹:۵۴
کد خبر: 85580633
T T
۲ نفر

برچسب‌ها

۱۶ طرح توسعه مجموعه جهانی تخت جمشید تدوین شد

۶ شهریور ۱۴۰۳، ۱۹:۵۴
کد خبر: 85580633
۱۶ طرح توسعه مجموعه جهانی تخت جمشید تدوین شد

شیراز - ایرنا - مدیرکل میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع‌دستی فارس گفت: ۱۶ طرح توسعه تخت جمشید تهیه شد که عمده این طرح‌ها مربوط به زیرساخت‌های آب، برق، خدمات گردشگری و حفاظت و مرمت است. 

به گزارش ایرنا از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی فارس، محمدثابت اقلیدی عصر سه‌شنبه در جلسه شورای هماهنگی توسعه مجموعه جهانی تخت جمشید عنوان کرد: مهمترین طرح خدماتی به گردشگران در این زیرساخت بیش از ۸۰ سرویس بهداشتی است.

وی افزود: نوسازی سیستم‌های تابلوهای برق و تامین آب پردیس تخت جمشید و تامین روشنایی مسیر چهار کیلومتری ورود به این سایت جهانی از دیگر طرح‌های برنامه‌ریزی شده است.

مدیر پایگاه جهانی تخت جمشید نیز در ادامه این نشست، گفت : همکاری‌های مشترک نماینده مردم مرودشت، ارسنجان و پاسارگاد در مجلس شورای اسلامی و پشتیبانی منسجم از توسعه تخت جمشید همراه با تلاش های مدیریتی گسترده میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی استان فارس زمینه توسعه تخت جمشید در حوزه های سه گانه ماموریتی میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی را بیش از پیش فراهم کرده است.

علیرضا عسکری آوردی ادامه داد: ۱۶ طرح توسعه تخت جمشید هم اکنون در مراحل برآورد تا ورود به سامانه است که امروز مورد بررسی قرار گرفت.

۱۶ طرح توسعه مجموعه جهانی تخت جمشید تدوین شد

مسئولان میراث فرهنگی فارس، مدیر پایگاه میراث جهانی تخت جمشید و نماینده مردم مرودشت، ارسنجان و پاسارگاد درمجلس شورای اسلامی عصر امروز سه‌شنبه از هفت طرح در حال انجام در پایگاه تخت جمشید نیز بازدید میدانی کردند.

اسفندیار عبدالهی نماینده مردم مرودشت، ارسنجان و پاسارگاد در مجلس شورای اسلامی در این بازدیدها گفت: مجموعه جهانی تخت جمشید ظرفیت عظیمی دارد و تکمیل زیرساخت‌های عمرانی و فرهنگی این مجموعه از اولویت های مهم مرودشت است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha