۶ شهریور ۱۴۰۳، ۲۱:۰۵
کد خبرنگار: 882
کد خبر: 85580696
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

بانوی الجزایری در جمع شهرداران بریکس: کشتار فلسطینیان متوقف شود + فیلم

مسکو- ایرنا- رئیس مجلس مردمی (شورای) استان پایتخت الجزایر در ششمین مجمع شهری گروه بریکس در مسکو، وادار کردن رژیم غاصب و ظالم صهیونیستی به توقف فوری کشتار مردم بی دفاع غزه فلسطین را خواستار شد.

به گزارش ایرنا، نجیبة جیلالی که روز سه‌شنبه در جمع شهرداران پایتخت‌ها و شهرهای بزرگ گروه بریکس سخن می‌گفت، با دفاع از سیاست خارجی الجزایر در دفاع از مردم مظلوم و آرمان‌های فلسطین افزود: علاوه بر این، باید با کار خستگی ناپذیر، موضوع تشکیل کشور فلسطینی را در شورای امنیت سازمان ملل متحد پیگیری کرد.

وی خاطرنشان کرد:‌ اقدامات دیپلماتیک الجزایر در حمایت از فلسطین نقطه عطفی در مسیر افتخار آمیز دستگاه دیپلماسی این کشور است.

بانوی الجزایری در جمع شهرداران بریکس: کشتار فلسطینیان متوقف شود + فیلم

رئیس مجلس مردمی استان الجزایر گفت:‌ دستگاه دیپلماسی الجزایر استواری خود را در اصول و ارزش‌ها به ویژه استعمارزدایی، حمایت از مردم آسیب‌پذیر فلسطین و حمایت از تلاش‌های آنها برای دستیابی به حقوق مشروعشان نشان خواهد داد و تا تشکیل کشور فلسطین به پایتختی قدس شریف از حمایت خود دست برنخواهیم داشت.

به گزارش ایرنا، ششمین مجمع بین‌المللی شهری بریکس روز سه‌شنبه با حضور نمایندگانی از جمهوری اسلامی ایران و دیگر اعضا و شرکای این گروه در مسکو آغاز به کار کرد.
در آیین رسمی افتتاحیه این مجمع بین‌المللی که با سخنرانی نایب رئیس شورای فدراسیون روسیه و پخش پیام تصویری وزیر امور خارجه این کشور همراه بود، مهدی چمران رییس شورای اسلامی شهر تهران نیز تقویت همبستگی شهرهای کشورهای عضو گروه بریکس را خواستار شد.
چمران از مدیران این شهرها خواست که در کنار مردم بی‌دفاع و مظلوم غزه فلسطین بایستند و از حقوق انسان‌های تحت ستم این منطقه دفاع کنند.
سفیر جمهوری اسلامی ایران در روسیه، شهردار رشت، معاون شهردار تهران، دو عضو شوراهای اسلامی شهرهای تهران و رشت از دیگر اعضای هیأت ایرانی در این اجلاس هستند.


سنگ بنای گروه اقتصادهای نوظهور در سال ۲۰۰۶ میلادی، در حاشیه شصت و یکمین اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل متحد در نیویورک نهاده شد. در آن زمان، وزیران امور خارجه روسیه، برزیل و چین و وزیر دفاع هند در نشست ویژه جداگانه، توافق بر سر توسعه همکاری‌های متنوع در یک چارچوب چهارجانبه را بررسی کردند.
در سال ۲۰۰۹، نخستین اجلاس سران چهار کشور "بریک" (برزیل، روسیه، هند و چین) در یکاترینبورگ (روسیه) برگزار شد که آنها در بیانیه مشترک نهایی، توافق کردند که گفت‌وگوها و همکاری‌های منسجم، فعال، عمل‌گرا، باز و شفاف را نه تنها به نفع کشورهای در حال توسعه و بازارهای نوظهور، بلکه برای ایجاد نظم جهانی هماهنگ که صلح پایدار و مشترک را تضمین می‌کند، توسعه دهند.
با الحاق جمهوری آفریقای جنوبی در سال ۲۰۱۱، حرف س - "S" – (ابتدای نام South Africa ) به "بریک" اضافه شد.
در اجلاس سران بریکس در آفریقای جنوبی در تابستان ۱۴۰۲، سیریل رامافوزا رئیس جمهور این کشور اعلام کرد که اعضای این گروه (متشکل از برزیل، روسیه، هند، چین و آفریقای جنوبی) تصمیم گرفته اند از آرژانتین، مصر، اتیوپی، ایران، عربستان سعودی و امارات برای عضویت کامل بریکس دعوت کنند. رئیس‌جمهوری جدید آرژانتین پس از آن اعلام کرد که کشورش به این گروه نمی‌پیوندد. سرگئی ریابکوف معاون وزیر امور خارجه روسیه که کشورش ریاست گروه بریکس را برعهده دارد، در پاسخ به پرسشی در این باره گفت: ما دعوت از آرژانتین را لغو نمی کنیم، این دعوت باقی می ماند. خواهیم دید که توسعه بیشتر بریکس چگونه پیش می رود و همکاران آرژانتینی ما درباره این موضوع چه نتیجه گیری خواهند کرد.

کشور روسیه به عنوان رئیس دوره ای گروه بریکس در سال 2024 حدود 250 رویداد را در این چارچوب برنامه ریزی کرده است.

در میان اعضای جدید، مشارکت عربستان سعودی در رویدادهای بریکس کمرنگ بوده است. به گفته کنستانتین کاساچف نایب رئیس شورای فدراسیون روسیه، ریاض همچنان در حال بررسی مشارکت در گروه بریکس است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha