۲۴ مرداد ۱۴۰۳، ۱۵:۴۷
کد خبرنگار: 882
کد خبر: 85568356
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

تدارک شهرهای بریکس برای اشتراک‌گذاری تجربیات

۲۴ مرداد ۱۴۰۳، ۱۵:۴۷
کد خبر: 85568356
تدارک شهرهای بریکس برای اشتراک‌گذاری تجربیات

مسکو- ایرنا- کشور روسیه به عنوان رئیس دوره‌ای گروه اقتصادهای نوظهور موسوم به بریکس در سال ۲۰۲۴، در تدارک میزبانی ششمین مجمع بین‌المللی شهری کشورهای عضو این گروه است، نشستی که با هدف تبادل تجربه‌ها و بهترین شیوه‌ها در حوزه‌های مختلف اقتصاد شهری است.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از شبکه تلویزیونی بریکس،‌ این نشست ۲۷ و ۲۸ اوت ۲۰۲۴ ( ششم و هفتم شهریورماه ۱۴۰۳) در مرکز نمایشگاهی بین‌المللی مسکو موسوم به اکسپوسنتر برگزار می‌شود.
اتاق بازرگانی و صنایع مسکو اعلام کرد که هیأت‌هایی از ۱۲۶ کشور از جمله جمهوری اسلامی ایران برای شرکت در این رویداد دعوت شده‌اند.
این رویداد ۱۳ حوزه کاری و بیش از ۷۰ رویداد تجاری را در برمی‌گیرد.
در این مجمع بین‌المللی درباره همکاری شهرداری‌ها در عرصه‌های بین المللی، اقتصاد، فناوری های دیجیتال، صنعت، انرژی، زیرساخت های شهری، حمل و نقل، محیط زیست، بهداشت، آموزش، علم، فرهنگ، ورزش و گردشگری بحث و بررسی خواهد شد.
این رویداد با برپایی نمایشگاهی در مقیاس بزرگ همراه خواهد بود.
بنا بر اعلام برگزار کنندگان، شهرها و مناطق بیشتر کشورهای عضو گروه بریکس، پیش از این حضور خود در این رویداد را تأیید کرده‌اند.
بر این اساس، تاکنون افزون بر ۴۰ هیأت خارجی از جمله نمایندگان جمهوری اسلامی ایران،‌ برزیل، چین، هند، امارات متحده عربی و اتیوپی، شرکت خود در این رویداد را تأیید کرده‌اند و هیأت‌های مصر و آفریقای جنوبی نیز آماده پیوستن به این رویداد هستند.
میخائیل سوردلوف مدیر بنیاد حمایت از ارتباطات تجاری بریکس در این باره گفت: انتظار می رود حدود پنج هزار شرکت کننده از ۵۰۰ شهر کشورهای مختلف و همچنین نمایندگانی از سراسر روسیه به این مجمع بیایند.
وی اظهار داشت: در کنار مقامات دولتی و شهری، نمایندگان مشاغل کوچک و متوسط نیز به این مجمع دعوت شده اند.
سوردلوف افزود:‌ در چنین چارچوبی، کارآفرینان قادر خواهند بود ارتباطات تجاری جدیدی با شهرهای بریکس ایجاد و طرح‌هایی را با هدف توسعه شهری آغاز کنند.

گروه اقتصادهای نوظهور سال ۲۰۰۶ با مشارکت برزیل، روسیه، هند و چین تأسیس شد. آفریقای جنوبی در سال ۲۰۱۰ به این گروه پیوست و به دنبال آن، نام گروه از بریک به بریکس تغییر یافت.
در دی ماه سال ۱۴۰۲ همزمان با ژانویه ۲۰۲۴ میلادی و به دنبال پیگیری‌های دستگاه دیپلماسی، جمهوری اسلامی ایران همراه با مصر، اتیوپی، عربستان سعودی و امارات متحده عربی به صورت رسمی به این اتحاد پیوست. در این میان مشارکت عربستان سعودی در نشست‌های بریکس کمرنگ بوده است. به گفته کنستانتین کاساچف نایب رئیس شورای فدراسیون روسیه، ریاض همچنان در حال بررسی مشارکت در گروه بریکس است.
اجلاس آتی سران بریکس به عنوان مهمترین رویداد این گروه ۲۲ تا ۲۴ اکتبر (اول تا سوم آبان ۱۴۰۳) در کازان مرکز تاتارستان روسیه برگزار خواهد شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha