۷ شهریور ۱۴۰۳، ۱۰:۴۳
کد خبرنگار: 1459
کد خبر: 85580970
T T
۲۳ نفر

برچسب‌ها

دمای گیلان ۶ درجه کاهش می‌یابد

۷ شهریور ۱۴۰۳، ۱۰:۴۳
کد خبر: 85580970
دمای گیلان ۶ درجه کاهش می‌یابد

رشت - ایرنا - کارشناس هواشناسی گیلان گفت: نقشه‌های هواشناسی بیانگر فعالیت سامانه ناپایدار جوی و کاهش ۲ تا ۶ درجه‌ای دما در استان است.

سمانه نگاه روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: این سامانه ناپایدار جوی از اواخر وقت امروز چهارشنبه تا جمعه در گیلان فعال است و برای این وضعیت آب و هوایی هشدار زرد صادر شده‌است.

وی بیان کرد: بر این اساس به تناوب شاهد بارندگی گاه رگباری و موقتی شدید، رعد و برق، وزش باد گاه شدید، مه‌آلودگی، بارش تگرگ در مناطق مستعد خواهیم بود و کاهش دما به طور متوسط بین ۲ تا ۶ درجه در نقاط مختلف استان پیش‌بینی شده‌ ضمن اینکه شدت بارش‌ها در ارتفاعات و دامنه‌هاست.

کارشناس هواشناسی گیلان اضافه کرد: در ۲۴ ساعت گذشته ماسوله با ۱۵ درجه سلسیوس کمترین و لوشان با ۳۷ درجه بیشترین دمای استان را به خود اختصاص داده اند و دمای فعلی رشت نیز ۲۷ درجه و رطوبت ۶۵ درصد است.

وی اظهار کرد: دریا امروز (پنجشنبه) و جمعه با ارتفاع موج ۱۰ تا ۷۰ سانتی‌متر برای شنا مناسب نیست اما برای امور بندری و صیادی با احتیاط مناسب پیش‌بینی شده‌است.

هشدار زرد هواشناسی کشاورزی

در هشدار زرد هواشناسی کشاورزی گیلان آمده‌است: با توجه به پیش‌بینی احتمال وقوع بارندگی در برخی مناطق، شالیکاران با بازکردن خروجی کرت‌های مزارع شالیزاری در حال برداشت از ماندابی شدن(باقی ماندن آب در زمین) مزارع جلوگیری کنند.

مسئولان کارخانجات شالیکوبی گیلان نسبت به انتقال یا ایجاد پوشش برای شلتوک‌های دریافت شده از کشاورزان اقدام کنند و کشاورزان از هوادهی شلتوک‌های برداشت شده در فضای آزاد خودداری کرده و آن را برای خشک‌کردن به کارخانجات تحویل دهند.

شالیکاران برداشت و جمع‌آوری هرچه سریعتر شلتوک‌های درو شده و انتقال به مکان‌های سرپوشیده را انجام دهند و اکنون انجام هرگونه عملیات محلول‌پاشی و سمپاشی در مزارع شالیزاری توصیه نمی‌شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان نیز گفت: با توجه به پیش‌بینی هواشناسی مبنی بر ناپایداری هوا از اواخر وقت امشب تا جمعه به شالیکاران توصیه می‌شود برداشت مزارع باقیمانده را در صورت رسیدگی محصول سرعت داده و شلتوک‌های درو شده را به مکان‌های سرپوشیده انتقال دهند.

صالح محمدی اظهار کرد: کشاورزان از هوادهی شلتوک‌ها در فضای آزاد تا پایان فعالیت سامانه ناپدیار جوی خودداری کنند و آن‌ها را برای خشک‌کردن به کارخانجات تحویل دهند؛ کارخانجات شالیکوبی نیز شلتوک‌های دریافت شده از کشاورزان را به مکان سرپوشیده انتقال داده تا از خیس شدن آن‌ها جلوگیری شود.

وی به کشاورزان توصیه کرد: هنگام وقوع رعد و برق و صاعقه نکات ایمنی را رعایت کرده و به مکان امن پناه ببرند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha