۲۵ مرداد ۱۴۰۳، ۱۲:۳۴
کد خبرنگار: 1459
کد خبر: 85568996
T T
۶ نفر

برچسب‌ها

هشدار هواشناسی برای بارش‌های رگباری شدید در گیلان

رشت - ایرنا - کارشناس هواشناسی گیلان گفت: نقشه‌های هواشناسی بیانگر تقویت سامانه ناپایدار جوی در گیلان بوده که بر این اساس با صدور هشدار نارنجی از بعداز ظهر فردا (جمعه) تا بعدازظهر روز شنبه در برخی ساعات بارش‌های رگباری شدید و موقتی خیلی شدید استان را در برمی‌گیرد.

رضا باقری روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا عنوان کرد: بر این اساس در این فاصله زمانی برخی مناطق در بعضی ساعات شاهد بارندگی رگباری، شدید و موقتی خیلی شدید همراه با رعد و برق، وزش باد که در برخی مناطق شدید همراه با مه آلودگی است و در نقاط مستعد گیلان هم این بارش ها به صورت بارش تگرگ پیش بینی شده‌است.

وی بیان کرد: با توجه به این وضعیت آب و هوایی، احتیاط در ترددهای جاده‌ای به ویژه محورهای کوهستانی، خودداری از توقف، استقرار و برپایی چادرهای مسافرتی در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها و پرهیز از فعالیت‌های کوهنوردی و پناه‌گیری هنگام رعد و برق در مکان‌های امن مورد تاکید است.

کارشناس هواشناسی گیلان اضافه کرد: طی ۲۴ ساعت گذشته هم منطقه اسب‌وونی تالش با ۱۴ درجه سلسیوس خنک ترین و لوشان با ۳۷ درجه گرمترین نقطه استان بوده اند و دمای فعلی رشت ۲۹ درجه و رطوبت هوا ۷۰ درصد است.

وی اظهار کرد: دریا از ظهر امروز (پنجشنبه) تا ظهر شنبه هفته آینده برای فعالیت‌های دریانوردی نامناسب پیش بینی شده‌است.

آسمان گیلان هم‌اینک قسمتی ابری تا ابری و مه آلود است؛ هواشناسی استان روز گذشته برای بازده زمانی از امروز (پنجشنبه) تا یکشنبه هفته آینده هشدار زرد صادر کرده بود.

بیشتر بخوانید:

دمای گیلان تا ۶ درجه کاهش می‌یابد

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha