بهره‌برداری از ۱۶ پروژه آبرسانی در استان کرمانشاه آغاز شد

کرمانشاه- ایرنا- بهره‌برداری از ۱۶ پروژه آبرسانی شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه با پنج هزار و ۶۰ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری به مناسبت گرامیداشت هفته دولت آغاز شد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا در تشریح جزئیات افتتاح این پروژه ها با بیان اینکه اعتبار این تعداد پروژه از محل اعتبارات ملی و استانی تامین شده است، گفت: چهار هزار و ۹۵۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات ملی و ۱۱۰ میلیارد ریال نیز از محل اعتبارات استانی تامین شده است.

«رضا داودی» افزود: این طرح ها شامل آبرسانی به مجتمع تپه ماران - جگیران شهرستان سرپل ذهاب، آبرسانی به مجتمع امام علی (۱)، مجتمع هفت آشیان و مجتمع سراب نیلوفر- قلعه سلیمان خان شهرستان کرمانشاه و مجتمع چله - ویژنان گیلانغرب است.

به گفته وی آبرسانی به مجتمع لاران پاوه، بانی عزیز جوانرود، مامنان روانسر - جوانرود، ظلم آباد هرسین، هفت آشیان سنقر و آبرسانی به روستاهای مسیر روانسر- جوانرود از دیگر پروژه‌های قابل افتتاح در هفته دولت است.

آبرسانی به شهر صحنه از سراب دربند و شهرهای کنگاور، سرمست گیلانغرب، بانه‌وره پاوه و میرآباد ثلاث باباجانی از دیگر طرح های قابل افتتاح شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه در هفته دولت است که مدیرعامل آبفا به آن اشاره کرد.

بهره‌برداری از ۱۶ پروژه آبرسانی در استان کرمانشاه آغاز شد

داودی در ادامه توضیح داد که با افتتاح این تعداد پروژه در مجموع برای ۸۵ نفر اشتغال ایجاد شده که از این تعداد ۶۴ مورد به صورت موقت و ۲۱ مورد به صورت اشتغال دایم است.

به گفته وی افتتاح این تعداد پروژه تأثیر بسزایی در بهبود زیرساخت‌های آبی و دسترسی مردم به آب شرب سالم در استان کرمانشاه خواهد داشت.

وی افزود: این پروژه‌ها نه‌تنها به تأمین آب شرب سالم کمک می‌کند، بلکه به بهبود زیرساخت‌های شهری و روستایی استان نیز کمک شایانی خواهد کرد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه اضافه کرد: این پروژه‌ها که با تلاش مستمر و همکاری نهادهای مختلف استان به بهره‌برداری می‌رسد، نمادی از توجه جدی به بهبود زیرساخت‌های استان و ارتقای سطح رفاه عمومی است و امیدواریم با اجرای این پروژه‌ها بتوانیم گام‌های مؤثری در جهت بهبود کیفیت زندگی مردم استان برداریم.

به گزارش ایرنا؛ استان کرمانشاه بیش از ۲ میلیون نفر جمعیت در ۲ هزار و ۵۹۰ روستا و ۳۴ شهر دارد.

این استان اکنون حدود ۳۷۰ هزار مشترک آب دارد که از این تعداد بیش از ۳۰۰ هزار مشترک مربوط به کلانشهر یک میلیون نفری کرمانشاه است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha