آبرسانی به شهر ریژآو و روستاهای دالاهو ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد

قصرشیرین- ایرنا- معاون بهره‌برداری و توسعه آب شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه گفت: طرح انتقال آب به شهر ریژآو و روستاهای الحاقی شهرستان دالاهو با پیشرفت فیزیکی بیش از ۸۰ درصد در حال انجام است.

الله‌بخش همه‌خانی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: جهت رفع تنش آبی و تأمین آب شرب پایدار در شهر ریژآو و روستاهای الحاقی، اجرای پروژه خط انتقال آب جدید این شهر با ظرفیت مناسب، در دستور کار این معاونت قرار گرفت‌ که مسیر اجرای این خط انتقال به دلیل داشتن معارض با مشکلاتی روبرو بود.

وی اظهار کرد: در حاشیه بازید از این طرح و در جلسه ای با معارضین آن قرار شد که با اصلاح قسمتی از مسیر خط انتقال، اجرای حفاری توسط پیمانکار و مجری طرح، در مسیر حوضچه‌های پرورش ماهی و درخت‌های مثمر به صورت دستی انجام شود تا به تأسیسات و درخت‌های واقع در محل آسیبی نرسد.

معاون بهره برداری و توسعه آب شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه عنوان کرد: جهت بالا رفتن کیفیت آب، بهسازی چشمه سراب ریژاو به عنوان تنها منبع تأمین کننده آب این شهر نیز در دستور کار این معاونت قرار گرفت که اکنون ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و تنها ۳۰۰ متر از اجرای این خط انتقال باقی مانده که با انجام آن، مشکل آب شهر ریجاب و روستاهای الحاقی به صورت کامل مرتفع خواهد شد.

به گزارش ایرنا، ریژآو (محل ریزش آب) شهری زیبا و گردشگرپذیر در شهرستان دالاهو استان کرمانشاه است که در فاصله ۱۲۰ کیلومتری شمال غربی مرکز استان قرار دارد.

شهرستان دالاهو که در ۹۹ کیلومتری کرمانشاه قرار دارد، آخرین شهرستانی است که در پایان برنامه سوم به سایر شهرستان‌های ایران اضافه شده‌ است.

این شهرستان هزار و ۹۰۰ کیلومتر مربع مساحت و ۱۵۴ روستا دارد که شامل دو بخش مرکزی؛ گهواره و شهرهای کرند و گهواره و ریجاب، پنج دهستان بیوه نیج، گوران، قلخانی، باباجانی و بان زرده‌ است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha