رییس سازمان بسیج مستضعفین: همه باید کمک کار دولت باشند

کرمانشاه - ایرنا - رییس سازمان بسیج مستضعفین کشور گفت: با توجه به روی کار آمدن دولت جدید همه باید کمک کار این دولت باشند.

به گزارش خبرنگار ایرنا؛ سردار غلامرضا سلیمانی روز سه‌شنبه در مراسم افتتاح طرح آبرسانی به شهر سرمست و پنج روستای شهرستان گیلانغرب، به اجرای طرح های محرومیت زدایی در سطح کشور به خصوص در روستاها اشاره کرد و افزود: سپاه برای اجرای این طرح ها نیاز به مشارکت دولت دارد.

وی در ادامه سخنانش با اعلام اینکه کرمانشاه موفق‌ترین استان در طرح جهاد آبرسانی به مناطق روستایی و محروم کشور است، گفت: از مجموع هفت هزار روستای کشور ۸۰۰ روستا در استان کرمانشاه واقع شده که بیشترین تعداد روستا محسوب می‌شود.

سردار سلیمانی اضافه کرد: جهاد محرومیت زدایی بدون شک متوقف نخواهد شد و سپاه با تمام توان خود از این طرح ها در کشور حمایت خواهد کرد.

رییس سازمان بسیج مستضعفین در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به نقش مردم گیلانغرب در دوران دفاع مقدس یادآور شد: مقاومت مردم این منطقه یک نوع تاریخ سازی در کشور محسوب می شود و نشان دادند که با دست خالی می توان برابر دشمن مقاومت کرد.

سردار سلیمانی ادامه داد: اگر ملت ایران در دنیا به عنوان یک ملت تمدن ساز شناخته می شود همه آنها برپایه همین مقاومت ها شکل گرفته است.

طرح آبرسانی به شهر سرمست و پنج روستای شهرستان گیلانغرب با ۸۶۰ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری امروز سه‌شنبه به بهره‌برداری رسید.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه در ارتباط با این طرح ها گفت: با بهره برداری از این طرح آب آشامیدنی سالم و بهداشتی شهر سرمست و روستاهای بیگ رضایی، علیرضا وندی، داربادام، ژاو مرگ علیا و ژاو مرگ سفلی با ۶ هزار و ۵۷۰ نفر جمعیت تامین شد.

«رضا داودی» افزود: برای آبرسانی به این شهر و روستاها در مجموع ۸۶۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات ملی، استانی و محرومیت زدایی هزینه شده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه در ادامه با قدردانی از مشارکت سپاه در اجرای این طرح ها اضافه کرد: در این طرح از ۴۳ کیلومتر لوله گذاری شبکه و خط انتقال و چهار باب مخزن به حجم یک هزار متر مکعب و ۲ ایستگاه پمپاز نیز استفاده شده است.

داودی در ادامه از استاندار کرمانشاه خواست تا بودجه جدیدی برای تداوم طرح های آبرسانی در استان پیش بینی کند.

وی افزود: طرح های آبرسانی به روستاهای استان کرمانشاه در قالب ۲ طرح شامل ۳۴۹ و ۵۱۱ روستا برنامه ریزی شده است که طرح آبرسانی به ۳۴۹ روستا مراحل پایانی خود را پشت سر می گذارد و طرح ۵۱۱ روستا نیز از ۱۵ تا ۲۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

شهرستان گیلانغرب در غرب کرمانشاه با بیش از ۷۲ هزار نفر جمعیت، ۲۰۷ روستا دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha