خدمت رسانی موکب‌های گیلان به زائران اربعین فزون‌تر می‌شود

رشت - ایرنا - رئیس ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات گیلان گفت: گوناگونی خدمت رسانی موکب‌های گیلان به زائران اربعین حسینی(ع) هر ساله بیشتر و مطلوب تر می‌شود.

سرهنگ مجید دوهندو روز چهارشنبه در خصوص عملکرد موکب‌های گیلان در پیاده روی اربعین حسینی(ع) در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: ۳۵ موکب از گیلان به زائران اربعین حسینی(ع) در بخش‌های مختلفی همچون اسکان، تغذیه، درمان، مکالمه رایگان و سایر بخشها خدمت رسانی کردند.

وی با اشاره به اینکه خدمت رسانی موکب‌ها از روز ۲۸ مرداد ماه آغاز و تا امروز ادامه داشت، افزود: البته از موکب‌های گیلان، یک موکب در خروجی استان و در شهرستان لوشان، یک موکب در مرز مهران و چهار موکب نیز در مرز خسروی مستقر شدند تا به زائران هنگام ورود و خروج خدمت‌رسانی کنند.

وی ادامه داد: همچنین چهار موکب در نجف اشرف، چهار موکب نیز در مسیر نجف به کربلا و ۲۱ موکب هم در کربلا مستقر بودند که در مجموع این موکب‌ها به ۱۱۲ هزار و ۶۵ زائر اسکان دادند.

رئیس ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات اضافه کرد: این موکب‌ها در مدت خدمت رسانی خود، ۸۷۹ هزار و ۵۳۰ پرس غذا در بین زائران توزیع کردند که از این مقدار، ۱۷۶ هزار و ۶۹۰ پرس صبحانه بود.

وی بیان کرد: ضمن اینکه ۲۹۴ هزار و ۱۹۰ پرس شام به زائران سرویس‌دهی شد که نسبت به سال گذشته ۱۰ درصد رشد داشته و همچنین ۳۷۸ هزار و ۶۵۰ پرس نهار به زائران اربعین حسینی(ع) سرویس‌دهی شد که نسبت به سال گذشته ۴۲ درصد رشد داشته که البته مقدار غذایی که زائران سرویس‌دهی کردند، بیش از این رقم است زیرا به دلیل حجم زیاد کار، برخی از این خدمت رسانی‌ها ثبت نشد.

سرهنگ دوهندو خاطرنشان کرد: از سوی دیگر ۲ موکب ویژه بانوان و یک درمانگاه نیز در این موکب‌ها دایر شده بود که علاوه بر زائران، مردم منطقه را نیز تحت پوشش درمان قرار دادند.

وی گفت: یکی از خدماتی که امسال به خدمت رسانی‌ها افزوده شد، ایجاد برقراری مکالمه رایگان در ۲ موکب بود و امیدواریم که سال آینده تمامی موکب‌ها بتوانند این نوع خدمت را ارائه دهند.

رئیس ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات گیلان اظهار کرد: همچنین موکب ۳۱۳ حضرت مهدی(عج) گیلان نیز فقط در بخش درمان فعالیت داشت که در مدت پیاده روی اربعین، حدود ۱۲ هزار زائر از خدمات درمانی این موکب بهره بردند که در این موکب، ۲۶ پزشک عمومی، ۸۴ پرستار، ۱۶ ماما و ۱۲ تکنسین دارو حضور داشتند.

سرهنگ دوهندو بیان کرد: به هرحال مدیران و خادمان موکب‌ها در شرایط سخت و گرمای شدید به زائران خدمت رسانی مطلوبی را انجام دادند و امیدواریم که مسئولان و افراد نیکوکار از این موکب‌ها حمایت بیشتری را انجام دهند زیرا این موکب ها با نذورات مردمی و هزینه‌های شخصی خادمان موکب‌ها به زائران خدمت رسانی می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: موکب‌ها ظرفیت بزرگی هستند که علاوه بر خدمت رسانی به زائران در اربعین حسینی(ع) در بحران ها و بلایای طبیعی نیز به یاری مردم می شتابند و به همین دلیل مسئولان باید با حمایت بیشتر از ظرفیت موکب‌ها استفاده کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha