۹ مرداد ۱۴۰۳، ۱۱:۵۴
کد خبرنگار: 1160
کد خبر: 85552866
T T
۵ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

۳۴ موکب گیلانی پذیرای زائران اربعین حسینی(ع) است

۹ مرداد ۱۴۰۳، ۱۱:۵۴
کد خبر: 85552866
۳۴ موکب گیلانی پذیرای زائران اربعین حسینی(ع) است

رشت - ایرنا - رئیس ستاد توسعه و بازسازی ستاد عتبات عالیات گیلان گفت: ۳۴ موکب از این استان پذیرای زائران پیاده روی اربعین امام حسین(ع) هستند.

به گزارش ایرنا، سرهنگ مجید دوهندو روز سه‌شنبه در نشست خبری به مناسبت در پیش بودن اربعین اظهار کرد: ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات مسئول کمیته اسکان و پذیرایی از زائران اربعین امام حسین(ع) است؛ به همین دلیل هر ساله این ستاد تلاش دارد تا توسط موکب‌ها خدمت‌رسانی مناسبی را برای زائران انجام دهد که در این راستا امسال ۳۴ موکب از گیلان در این مراسم حضور خواهند یافت.

وی با اشاره به اینکه موکبهای یادشده مردمی هستند و هیچ‌گونه حقوقی را دریافت نمی‌کنند، ادامه داد: سیاست ستاد بر این است که هر ساله نقاط ضعف خدمت رسانی موکبها کاهش و نقاط قوتش بیشتر شود و به همین دلیل گروه‌های بازرسی نحوه خدمت‌رسانی موکبها را مورد ارزیابی قرار می‌دهند.

رئیس ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات گیلان به نحوه استقرار موکبهای این استان نیز اشاره و بیان کرد: از ۳۴ موکب استان، ۲۱ موکب در کربلا، پنج موکب در نجف، ۲ موکب در مسیر نجف به کربلا، یک موکب در مرز مهران، چهار موکب در مرز خسروی و یک موکب نیز در خروجی شهرستان لوشان گیلان مستقر خواهند شد.

وی اضافه کرد: همچنین از این تعداد موکب ۲ موکب مختص خواهران است و همچنین پنج موکب نیز فقط برای اسکان زائران خدمت رسانی خواهند کرد و سایر موکبها نیز در بخش پذیرایی و اسکان فعال خواهند بود، ضمن اینکه یک موکب نیز فقط درمانی است.

سرهنگ دوهندو خاطرنشان کرد: طبق هماهنگی‌های انجام شده، موکبهای گیلان هر روز باید ۱۱۴ هزار و ۲۰۰ وعده غذایی بین زائران توزیع کنند که هر موکب موظف است روزانه حداقل هزار وعده صبحانه، هزار وعده ناهار و هزار وعده شام به زائران تحویل دهند.

وی در ادامه گفت: همچنین موکبهای گیلان روزانه ۲۹ هزار و ۴۰۰ نفر را اسکان خواهند داد که سال گذشته این میزان ۱۳ هزار نفر در روز بود؛ همچنین طی سال گذشته موکب‌های گیلان روزانه ۷۰ هزار و ۴۰۰ وعده غذایی به زائران تحویل می دادند که این میزان امسال افزایش خواهد یافت.

رئیس ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات گیلان اظهار کرد: برای ارائه خدمات بهتر و همچنین اسکان و تغذیه بیشتر به زائران تقاضا داریم که مردم و افراد نیکوکار به موکب‌های گیلان کمک کنند زیرا این موکب‌ها مردمی هستند و امیدواریم که خدمت‌رسانی امسال موکبهای گیلان به زائران بسیار مطلوب‌تر از سال گذشته باشد.

سرهنگ دوهندو افزود: البته طبق پیش‌بینی‌های انجام شده دمای هوای امسال در ایامی که زائران در مراسم اربعین شرکت می‌کنند، بیش از ۵۰ درجه خواهد بود و به همین دلیل تمهیدات لازم را در این خصوص انجام خواهیم داد تا زائران بدون مشکل در این مراسم معنوی حضور یابند.

وی بیان کرد: به طور حتم اربعین یکی از رخدادهای مهم جهان اسلام و تشیع است و به همین دلیل دشمنان امامت و ولایت با اربعین مخالفند زیرا بیش از ۲۰ میلیون نفر هر ساله در این مراسم حضور یافته و فرهنگ ایثار و شهادت را ترویج می‌کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha