همایش آگاه‌سازی و جهاد تبیین دستگاه‌های اجرایی چهارمحال و بختیاری برگزار شد

شهرکرد – ایرنا – همایش آگاه‌سازی و جهاد تبیین با حضور مدیران کل و مسوولان حراست دستگاه‌های اجرایی روز چهارشنبه به میزبانی اداره کل بازرسی چهارمحال و بختیاری در تالار ابن سینای دانشگاه علوم پزشکی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، مدیرکل تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری در این همایش گفت: امروز جبهه استکبار با استفاده از تمام ابزارها و شگردهای خود به دنبال ناکارآمد جلوه دادن نظام جمهوری اسلامی است.

حجت‌الاسلام سید عبدالقاسم کاظمی افزود: دشمن در تلاش است با ابزارهای مختلف به جامعه این مساله را القا کند که دین ضد پیشرفت و پیشرفت با دین سازگار نیست.

وی اظهار داشت: امروز کلان پروژه استکبار جهانی این است که با به‌کارگرفتن ذهن قشرهای مختلف جامعه به خصوص جوانان بگوید اسلام در عرصه سیاست ناکارآمد است و با پیشرفت سازگار نیست.

مدیرکل تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری گفت: در شرایطی که مهمترین حربه دشمن بدبینی جامعه نسبت به اسلام سیاسی است وظیفه ما به نمایش گذاشتن کارآمدی نظام باید باشد.

وی با بیان اینکه تمام تلاش رییس‌جمهور شهید این بود که دین با پیشرفت تعارض ندارد گفت: براساس مبانی اسلامی می‌توان متعهد بود و پیشرفت را حاصل کرد و بدون کمترین فاصله از مبانی دینی و با التزام به مبانی به دستاوردها رسید.

کاظمی یادآور شد: کارآمدی نظام اسلامی به دلیل اختلاف در مبانی، اصول و شیوه‌ها با هر نظام دیگری متفاوت است.

وی با اشاره به حماسه پیاده‌روی اربعین به‌عنوان حرکتی اعتقادی گفت: پیاده‌روی اربعین شاخص رشد معنویت است این همان مساله‌ای است که دیگر نظام‌ها ازآن بی‌بهره هستند.

ضرورت حل مسائل حل نشده گام اول انقلاب در گام دوم انقلاب

معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری چهارمحال و بختیاری نیز در این آیین گفت: با وجود همه پیشرفت‌های نظام جمهوری اسلامی در گام اول انقلاب اما چهار مساله اساسی وجود دارد که هنوز حل نشده و باید به آن پرداخته شود.

سید محمد موسوی افزود: نخستین مساله‌ای رفع نشده در گام اول انقلاب توجه کامل به اقتصاد و معیشت است هرچند ایران اسلامی در تولید رتبه‌های خوبی کسب کرده است اما هنوز در توزیع موفق نبوده و عادلانه عمل نشده است.

وی اظهار داشت: مهمترین مساله‌ای که در گام دوم انقلاب باید به درستی به آن پرداخته شود توجه به مساله عدالت در توزیع است.

موسوی توجه جدی به محیط‌زیست و منابع طبیعی شامل فرونشست زمین، آلودگی هوا و آسیب رساندن به منابع و جنگل‌ها را به‌عنوان دومین مساله رفع نشده در گام اول انقلاب عنوان کرد.

معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری چهارمحال و بختیاری تحقق کامل سلامت و بهداشت را از دیگر مسائل مهم کشور معرفی کرد که باید در گام دوم انقلاب به صورت اساسی به آن پرداخته شود.

همایش آگاه‌سازی و جهاد تبیین دستگاه‌های اجرایی چهارمحال و بختیاری برگزار شد

به گفته موسوی، با وجود اینکه ایران اسلامی در گام اول انقلاب در بخش سلامت و درمان پیشرفت‌های خوبی داشته است اما در بحث بهداشت هنوز جا برای کار کردن و رسیدن به شاخصه‌ها زیاد است.

معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری با اشاره به معضل اعتیاد به عنوان یکی از آسیب‌های اجتماعی مهم در جامعه گفت: هر چند ایران اسلامی در بحث مقابله با اعتیاد رتبه اول را در دنیا دارد اما در بحث ابتلا به این آسیب نیز باید به صورت جدی آن را رفع کرد.

وی اضافه کرد: هر چند چهارمحال و بختیاری از نظر امنیت عمومی در جایگاه مطلوبی قرار دارد اما در بحث جرائم مانند نزاع وضعیت خوبی ندارد.

موسوی با اشاره به معضل طلاق در جامعه افزود: در سال ۷۰ به ازای هر ۶۰ ازدواج یک طلاق در چهارمحال و بختیاری ثبت می‌شد که این رقم در سال ۸۳ به ازای هر ۲۳ ازدواج یک طلاق و این رقم در سال گذشته کمتر نیز شده است.

معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری چهارمحال و بختیاری گفت: در این شرایط حاکمیت وظایفی از جمله اصلاح قوانین را برعهده دارد که مجلس‌ در دوره‌های مختلف در این خصوص ضعیف عمل کرده است و مردم نیز یک سری وظایف از جمله آموزش، اصلاح سبک زندگی اسلامی و استفاده از مشاور را برعهده دارند که در این خصوص نیز از سوی جامعه کم توجهی شده است.

وی با تاکید براینکه در جهاد تبیین باید درون (جذب دل‌ها) دیگران را با خود همراه کرد گفت: امروز مهمترین تکنیک دشمن برای جذب جوانان تسخیر درون آن‌ها است.

موسوی با بیان اینکه جهاد تبیین کار دل است یادآور شد: در گام نخست باید دل‌ها جذب شود.

معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری چهارمحال وبختیاری افزود: در گام اول انقلاب هرجا در خصوص جذب دل‌ها موفق عمل شد به رویش دست یافتیم و هرجا موفق عمل نشد به ریزش‌ها کمک شده است.

موسوی اضافه کرد: نبود برنامه‌ریزی دقیق، فقدان شاخص مشخص و توجه نکردن به آسیب‌های اجتماعی سبب شده است که آسیب‌های اجتماعی در دل خانواده‌ها نفوذ کند.

معاون دادگستری استان چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: برنامه‌ریزی کوتاه‌مدت، میان‌مدت و بلندمدت در خصوص پیشگیری از وقوع جرم و کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی در اولویت دستگاه‌های دولتی باشد.

به گزارش ایرنا، چهارمحال وبختیاری با یک میلیون نفر جمعیت دارای ۱۲ شهرستان است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha