پایان عملیات اربعین در کرمانشاه/تردد حدود ۹۰۰ هزار زائر از مرز خسروی

قصرشیرین - ایرنا- رییس ستاد اربعین استان کرمانشاه در پیامی با تقدیر و تشکر از مردم، خادمان، مدیران و حامیان برگزاری حماسه اربعین حسینی و میزبانی شایسته از زائران سید الشهدا (ع) در استان کرمانشاه و مرز بین المللی خسروی، پایان عملیات اربعین ۱۴۰۳ را اعلام کرد.

به گزارش ایرنا، در متن پیام «محمدطیب صحرایی» آمده است که کنگره عظیم اربعین حسینی امسال، صحنه‌های کم نظیری از وحدت، عشق و عاطفه، ایثار و انفاق و ظرفیت‌های عظیم فرهنگی – تمدنی مکتب سید الشهدا (ع) را به منصه ظهور رساند و با الهام از خط سرخ عاشورا، پیام ظلم ستیزی و محکومیت جنایت‌های سلطه گران و استکبار جهانی به ویژه رژیم کودک‌کش صهیونیستی علیه مردم مظلوم فلسطین را مقابل چشم جهانیان گذاشت.

وی در ادامه این پیام آورده است که بخش بزرگی از زائران ارجمند اربعین مانند سال‌های گذشته از استان کرمانشاه و با میزبانی شایسته و خالصانه مردم شریف استان عازم عتبات عالیات شدند.

استاندار کرمانشاه با اشاره به اینکه نزدیک به ۹۰۰ هزار زائر از مرز بین المللی خسروی تردد و بیش از ۲ و نیم میلیون زائر دیگر مرزها هم از شهرها و مناطق استان کرمانشاه عبور کردند، اظهار کرد: طی ۲۰ روز منتهی به اربعین، از چهار ورودی استان تا خروجی مرز خسروی، شور و اشتیاق برای خدمت به زوار حسینی موج می‌زد و مواکب مردمی «برادران اهل سنت و اهل حق» در کنار برادران اهل تشییع به ترجمان واقعی «حُبُّ الحُسَینِ یَجمَعُنا» تبدیل شد.

در ادامه پیام استاندار کرمانشاه آمده است که این جوش و خروش مردمی در شهرهای مختلف استان در کنار همکاری شایسته خادمان، مدیران و دست اندرکاران کارگروه‌های مختلف ستاد اربعین استان و نیروهای خدوم امنیتی درون و بیرون استان و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، ارتش سرافراز، فرماندهی انتظامی استان، مرزبانی، نهادهای انقلابی، گروه‌های مردمی و جهادی و فعالان رسانه‌ای استان منجر به رضایتمندی بیش از پیش زائران حضرت اباعبدالله علیه السلام در اربعین ۱۴۰۳ شد.

صحرایی اضافه کرد: ارتقای زیرساخت‌های مرز بین المللی خسروی مانند کاهش زمان عبور از خروجی‌ها به کمتر از پنج ثانیه، توسعه مواکب و سامانه حمل و نقل عمومی بویژه در داخل عراق، افزایش چشمگیر ظرفیت پارکینگ‌ها و سایه بان‌ها از سختی راه و گرمای کم سابقه برای زائران مسیر خسروی کاست و این مرز به عنوان دروازه کربلا را به جایگاه شایسته و قدیمی خود نزدیکتر کرد که بی‌شک تداوم این مسیر، آثار و برکات مضاعفی را نصیب استان کرمانشاه خواهد کرد.

او در ادامه این پیام بیان کرد: ضمن اعلام پایان عملیات اربعین ۱۴۰۳، از پیگیری‌ها و حمایت‌های مستمر وزرای کشور در دولت‌های سیزدهم و چهاردهم، رییس تلاشگر ستاد مرکزی اربعین، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه، مجمع نمایندگان، عموم مردم فهیم و مهمان نواز استان و تلاش‌های موثر، متعهدانه و بی‌وقفه همه دست اندکاران این حماسه بزرگ حسینی به ویژه در مجموعه استانداری، فرمانداری‌ها، شهرداری‌ها و ستاد اربعین استان در برنامه ریزی، انسجام و هم افزایی کم نظیر در برگزاری این اجتماع بزرگ مردمی در پرتو رهنمودهای حکیمانه رهبر معظم انقلاب و سیاست‌های دولت‌های سیزدهم و چهاردهم قدردانی نموده و از مهمان نوازی و همراهی مردم و مسئولان کشور عراق به ویژه استان همجوار، دیالی نیز تقدیر و تشکر می‌کنم.

به گزارش ایرنا؛ مرز خسروی در شهرستان قصرشیرین در غرب کرمانشاه امسال نیز یکی از گذرگاه های عبور زائران اربعین حسینی بود.

قصرشیرین با بیش از ۲۷ هزار نفر جمعیت و افزون بر ۱۸۶ کیلومتر مرز با عراق دارای ۲ مرز رسمی خسروی و پرویزخان است.

مرز خسروی در گذشته جزئی از راه ابریشم بوده که خسروی - منذریه مسیر اصلی به سمت جاده بغداد پایتخت کشور عراق و سپس بندر حلب در سوریه و ساحل دریای مدیترانه بود.

خسروی در فاصله ۱۵ کیلومتری قصرشیرین تا بغداد پایتخت عراق ۱۹۰، نجف ۳۸۰، کربلا ۳۰۰، کاظمین ۲۰۳ و سامرا ۳۲۶ کیلومتر فاصله دارد و به دلیل مسافت کوتاهی که نسبت به سایر مرزهای کشورمان با شهرهای زیارتی و مهم عراق دارد، کانون مهم تردد مسافر و زائر ایرانی و عراقی است.

قصرشیرین ۱۴ واحد اقامتی شامل هتل و مهمانپذیر درجه یک تا سه با ۳۲۲ اتاق و یک هزار و ۲۰۰ تخت دارد و زائرانی که مرز خسروی را برای ورود به عراق انتخاب می‌کنند پس از عبور از شهرهای دیالی و بغداد به کاظمین سپس کربلا و نجف می‌رسند، همچنین پیش از زیارت امام حسین به امامان مدفون در کاظمین و سامرا مشرف می‌شوند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha