خسروی - کربلا بهترین مسیر تردد و خدمات رسانی به زوار اربعین است

قصرشیرین - ایرنا - دستیار استاندار کرمانشاه در امور عراق معتقد است که مسیر مرز خسروی - منذریه - کربلا با امکانات و زیرساخت مناسب و بهره گیری از ظرفیت مواکب مردمی و نیز دارا بودن امنیت در اربعین امسال از مرزهای خوب تردد زائران اربعین بود و این شرایط رو به تقویت است.

به گزارش دریافتی پنجشنبه ایرنا از ستاد اربعین کرمانشاه، یونس امیری اظهار کرد: مسیر تردد زائران شامل خسروی - منذریه - کاظمین - بغداد و کربلا با استقرار مواکب و ناوگان حمل و نقل در اربعین امسال با مشارکت مواکب مردمی و خادمان زوار و زیرساخت‌ لازم نظم خوبی داشت که باعث رضایت زائرانی بود که خسروی را برای سفر اربعین انتخاب کردند.

وی اظهار کرد: با بررسی نواقص، کاستی و نیازسنجی منطقه‌ای و پیگیری صورت گرفته (یک سال اخیر) در اربعین امسال امکانات ۲ طرف ایرانی و عراقی در کنار ظرفیت مواکب مردمی استان دیالی، متنفذین و موثرین عشیره بنی تمیم وآل طبره و زرگوش عراق و ناوگان حمل و نقل عام و خاص دیالی همگی پای کار آمدند.

امیری با یادآوری فعال بودن ۲۰ موکب از ابتدا تا انتهای پایانه منذریه و بهره مندی از خدمات سخت افزاری به منظور خدمات رسانی به زائران ادامه داد: همچنین اربعین امسال در توافق با نیروهای حشد الشعبی (بسیج مردمی عراق) امنیت مسیر مرز خسروی تا بغداد با استقرار نیروهای کمکی و انتظامات ‌۵۰۰ نفره شرایط و سفر امنی را برای زائران ایجاد کرد.

او گفت: امسال همچنین مواکب بزرگ با مواکب کوچکتر مردمی هماهنگ عمل کرده و به صورت تجمیعی در کنار یکدیگر سرویس دهی مناسبی برای خدمات به زائران انجام دادند که به تامین بهتر نظم و امنیت زائران کمک کرد.

دستیار استاندار کرمانشاه در امور عراق اضافه کرد: افزایش ساعات کاری خسروی در توافق با گمرک عراق طی ۲ روز پایانی قبل از اربعین برای عبور کامیون‌های تجاری از مرز و خلوت سازی محیط علاوه بر تسهیل ترانزیت کالا به تردد بهتر زائران هم کمک کرد.

خسروی - کربلا بهترین مسیر تردد و خدمات رسانی به زوار اربعین است

به گزارش ایرنا؛ قصرشیرین با بیش از ۲۷ هزار نفر جمعیت و افزون بر ۱۸۶ کیلومتر مرز با عراق دارای ۲ مرز رسمی خسروی و پرویزخان است.

مرز خسروی در گذشته جزئی از راه ابریشم بوده که خسروی - منذریه مسیر اصلی به سمت جاده بغداد پایتخت کشور عراق و سپس بندر حلب در سوریه و ساحل دریای مدیترانه بود.

خسروی در فاصله ۱۵ کیلومتری قصرشیرین تا بغداد پایتخت عراق ۱۹۰، نجف ۳۸۰، کربلا ۳۰۰، کاظمین ۲۰۳ و سامرا ۳۲۶ کیلومتر فاصله دارد و به دلیل مسافت کوتاهی که نسبت به سایر مرزهای کشورمان با شهرهای زیارتی و مهم عراق دارد، کانون مهم تردد مسافر و زائر ایرانی و عراقی است.

قصرشیرین ۱۴ واحد اقامتی شامل هتل و مهمانپذیر درجه یک تا سه با ۳۲۲ اتاق و یک هزار و ۲۰۰ تخت دارد و زائرانی که مرز خسروی را برای ورود به عراق انتخاب می‌کنند پس از عبور از شهرهای دیالی و بغداد به کاظمین سپس کربلا و نجف می‌رسند، همچنین پیش از زیارت امام حسین به امامان مدفون در کاظمین و سامرا مشرف می‌شوند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha