۸ شهریور ۱۴۰۳، ۷:۱۳
کد خبرنگار: 5546
کد خبر: 85581616
T T
۲ نفر

برچسب‌ها

اعتبارات عمرانی گلستان به ۳۱۰ هزار میلیارد ریال رسید

گرگان- ایرنا- استاندار گلستان با بیان اینکه اعتبارات عمرانی گلستان به ۳۱۰ هزار میلیارد ریال رسید، گفت: صادرات در استان رشد ۲ برابری داشته و سهم گلستان در صادرات به ترکمنستان از هفت درصد به بیش از ۲۴ درصد افزایش یافت.

به گزارش ایرنا، علی‌محمد زنگانه شامگاه چهارشنبه در مراسم متمرکز معرفی پروژه‌های عمرانی و اقتصادی هفته دولت شهرستان گرگان با تاکید بر اینکه برای حل مشکلات گلستان براساس نظام مسائل حرکت کردیم، اظهار کرد: در ۳۳ ماه اخیر، ۹۸ هزار و ۳۱۰ میلیارد ریال اعتبار در حوزه راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گلستان هزینه شد، همچنین از ۹۵ نقطه حادثه‌خیز گلستان، ۶۰ نقطه حادثه‌خیز ایمن‌سازی شد که همین مساله میزان سوانح رانندگی را کاهش داده است.

به گفته وی؛ ۳۸ واحد تولیدی راکد حوزه کشاورزی و صنعتی در استان گلستان به چرخه تولید برگشت که انضباط‌بخشی در اعطای تسهیلات در تحقق این مساله بی‌تاثیر نبود.

استاندار گلستان به رتبه اول گلستان در تولید کلزا، توتون، گوشت مرغ و زیتون اشاره کرد و توضیح داد: با وجود آنکه جوجه‌ریزی در همه استان‌ها حالت بحرانی داشت اما استان گلستان در برخی ماه‌ها جوجه‌ریزی بالای ۱۶ میلیون قطعه را تجربه کرد.

زنگانه خاطرنشان کرد: اعتبارات آموزش‌های مهارتی و فنی و حرفه‌ای در گلستان از ۱۵۰ میلیارد ریال به هزار و ۴۰ میلیارد ریال افزایش پیدا کرد و تعداد مراکز آموزش فنی‌ و حرفه‌ای از ۱۷ مرکز به ۲۰ مرکز، سرانه آموزش‌های مهارتی از ۱۲.۲۸ به ۱۵.۸۵ ساعت و سرانه فضاهای آموزشی از ۳۶۸ به ۳۷۹ سانتی‌متر مربع افزایش پیدا کرد.

وی با بیان اینکه در ابتدای فعالیت دولت قبل، کم‌آبی مهم‌ترین چالش استان گلستان بود، افزود: گلستان تنها استانی است که بیش از ۹۰ درصد آب موردنیاز آن، از منابع آب زیرزمینی تامین می‌شود.

شیرین‌سازی آب دریا ناجی تنش آبی در گلستان خواهد بود

استاندار گلستان، شیرین‌سازی آب دریا را ناجی تنش آبی در گلستان برشمرد و یادآور شد: این طرح به مراحل پایانی رسیده و مجوز شیرین‌سازی ۱۵ هزار مترمکعب آب دریا در شبانه‌روز در فاز نخست اجرای این طرح اخذ شده که انتظار ما از دولت چهاردهم پیگیری این پروژه و کمک به تکمیل آن است.

زنگانه با اشاره به اینکه در ۳۳ ماهه اخیر بیش از هفت هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال به موضوع آب اختصاص پیدا کرد، تصریح کرد: در ۳۳ ماه اخیر ۱۲۹ چاه جدید حفر، تجهیز و به شبکه وصل شده تا مرهمی بر زخم کم‌آبی گلستانی‌ها باشد، همچنین ۵۶۰ حلقه چاه آب مهندسی مجدد شده و بیش از هزار و ۱۲۰ لیتر بر ثانیه آب به ظرفیت تامین آب استان اضافه گردید.

وی با بیان اینکه شیرین‌سازی آب خزر کمبود آب غرب گلستان را حل می‌کند، خاطرنشان کرد: اقدام دیگر ما برای خروج گلستان از تک‌منبعی، تکمیل سد نرماب است که اتمام این پروژه می‌تواند تشنگی ۵۳۵ هزار نفر از مردم شرق گلستان را برطرف کند، تاکنون ۱۶ هزار میلیارد ریال اعتبار برای تکمیل این پروژه اختصاص یافته است.

زنگانه با اشاره به اینکه گلستان در دو سال پیاپی عنوان دومین استان امن کشور برای سرمایه‌گذاری را کسب کرده است، افزود: بر اساس آخرین نظرسنجی‌ها مردم گلستان به آینده استان امیدوارتر شده و سطح رضایتمندی آنان افزایش پیدا کرده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha