۹ شهریور ۱۴۰۳، ۱۴:۵۴
کد خبرنگار: 2160
کد خبر: 85583165
T T
۲ نفر

برچسب‌ها

افتتاح و آغاز ساخت هزار و ۹۱۳ طرح عمرانی در گلستان همزمان با هفته دولت

گرگان- ایرنا- معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار گلستان گفت: هزار و ۹۱۳ پروژه و طرح عمرانی همزمان با هفته دولت امسال در این استان افتتاح شده و یا ساخت آن آغاز می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا سیدمحمد دهنوی روز جمعه در جمع نمازگزاران جمعه گرگان اظهار کرد: برای این پروژه‌ها در مجموع ۱۶۹ هزار و ۳۰ میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است.

وی بیان کرد: هزار و ۵۸۰ پروژه از مجموع کل پروژه‌های هفته دولت گلستان با ۸۵ هزار و ۹۴۰ میلیارد ریال اعتبار، افتتاح شد.

وی خاطرنشان کرد: همچنین آغاز عملیات اجرای ۱۲۷ پروژه عمرانی و اشتغالزایی با پیش‌بینی ۴۳ هزار میلیارد ریال در این هفته آغاز شد.

دهنوی افزود: ۳۱۰ هزار میلیارد ریال اعتبار در ۳۳ ماه گذشته برای توسعه پروژه‌های عمرانی و زیرساختی اختصاص داده شد.

وی ادامه داد: ۱۰۰ هزار میلیارد ریال آن برای صنعت آب و برق بوده و ۱۷۰ هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری اقتصادی در پروژه‌هایی مانند پتروشیمی گلستان و نیروگاه سیکل ترکیبی علی‌آبادکتول انجام شد.

وی با اشاره به اینکه گلستان دومین استان امن سرمایه‌گذاری است، اضافه کرد: این سرمایه‌گذاری‌ها در حوزه‌های توسعه زیرساخت‌ها، صنایع مادر، زنجیره تولید و توسعه زنجیره اقتصاد روستایی بود.

معاون استاندار گلستان گفت: برای نخستین بار در استان شاهد عبور بارهای ترانزیتی از چین و روسیه به آب‌های آزاد جنوب از طریق مرز اینچه‌برون و صادرات محصولات استان به هندوستان و اروپا از مرزهای غربی بودیم.

دهنوی اظهار کرد: این ظرفیت نشان داد که مهم‌ترین ظرفیت استان، ترانزیتی است، بطوری که بعد از اجرای راه‌آهن ایران، ترکمنستان و قزاقستان بیش از یک میلیون تن کالا از طریق این مسیر عبور کرد.

وی بیان کرد: حجم سرمایه‌گذاری خارجی استان از ۲.۸۵ میلیون دلار به ۲۴ میلیون دلار رسید.

وی خاطرنشان کرد: پتروشیمی گلستان بعد از ۱۸ سال به نتیجه رسید و پیمانکار، کارش را شروع کرده و آماده عملیات اجرای اصلی پروژه است.

معاون استاندار گلستان گفت: فاز اول سد «نرماب» در مراحل پایانی بوده و تنها مقداری از تملک اراضی کف سد مانده که در مجموع پیشرفت فیزیکی این سد از ۶۶ درصد به ۸۸ درصد رسیده است.

دهنوی یادآور شد: حجم صادرات استان از ۱۸۶ میلیون دلار به ۳۴۷ میلیون دلار رسید و ارزش کالای صادراتی گلستان ۴۳ درصد رشد کرد.

وی اضافه کرد: صنایع تبدیلی استان تقویت شده و از خام‌فروشی به محصول فروشی رسیدیم و واردات گلستان هم به سمت تکنولوژی و ماشین‌آلات رفت.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha