۷ شهریور ۱۴۰۳، ۱۸:۱۴
کد خبرنگار: 1449
کد خبر: 85581733
T T
۲ نفر

برچسب‌ها

برق ۷۰ مشترک اداری و تجاری پرمصرف ملایر قطع شد

۷ شهریور ۱۴۰۳، ۱۸:۱۴
کد خبر: 85581733
برق ۷۰ مشترک اداری و تجاری پرمصرف ملایر قطع شد

همدان- ایرنا- مدیر توزیع نیروی برق ملایر گفت: در طول تابستان امسال برق ۲۰ اداره و بانک به دلیل عدم رعایت تعهدات و برق حدود ۵۰ مشترک تجاری پرمصرف در این شهرستان قطع شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا؛ «رضا شیردره» روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: همچنین ۴۵۰ اخطار کتبی و شفاهی در بخش اداری و تجاری صادر شده است.

وی ادامه داد: دستگاه‌های اجرایی موظف هستند در ساعات اداری ۳۰ درصد و در ساعات غیر اداری ۷۰ درصد مصرف برق خود را نسبت به مدت مشابه کاهش دهند.

وی افزود: در این راستا بیش از ۷۰ کنتور هوشمند برای دستگاه‌های اجرایی و بانک‌ها نصب شده تا چنانچه این میزان مصرف برق را رعایت نکنند، کنتور به صورت هوشمند برق اداره را قطع می‌کند.

مدیر توزیع نیروی برق ملایر با اشاره به سیاست‌های اجرایی در حوزه مدیریت مصرف و بار در ایام گرم سال، بیان کرد: طبق تفاهم‌نامه منعقد شده با کشاورزان، از ابتدای خرداد تا پایان شهریور در صورتی‌که پنج ساعت در روز الکتروموتور خود را خاموش کنند، مصرف برق در ۱۹ ساعت مابقی رایگان خواهد بود.

شیردره با بیان اینکه طبق مصوبه هیات دولت، برق شهرک‌های صنعتی در طول تابستان مطابق با برنامه یک تا ۲ روز در هفته قطع می‌شود، ادامه داد: هم اکنون هوشمندسازی و قابلیت قطع و وصل از راه دور تجهیزات کشاورزی و صنعتی مهیا شده است.

وی از کاهش ۲۴.۶۲ درصدی میزان خاموشی‌ها در سال ۱۴۰۲ نسبت به ۱۴۰۱ در سطح این شهرستان خبر داد و گفت: شاخص نرخ انرژی توزیع نشده در سال ۱۴۰۱ حدود ۱.۹۳ بود و این شاخص تا پایان سال ۱۴۰۲ به ۱.۴۵ دقیقه در روز به ازای هر مشترک کاهش یافته است.

مدیر توزیع نیروی برق ملایر شاخص نرخ انرژی توزیع نشده تا پایان سال ۹۸ را ۳.۹۸ عنوان کرد و افزود: منظور از کاهش میزان خاموشی‌ها، خاموشی‌های ناشی از اتصالی، تعمیرات، باد و طوفان و آنچه در حوزه توزیع برق است و به ناترازی انرژی برق ارتباطی ندارد.

۴۰ درصد مصرف برق خانگی مربوط به تجهیزات سرمایشی است

شیردره یادآور شد: ۴۰ درصد مصرف بخش خانگی مربوط به تجهیزات سرمایشی و مصرف برق این تجهیزات موجب افزایش بار شبکه شده است.

وی با تاکید بر اینکه از ابتدای خرداد تا پایان شهریورماه با افزایش دما شاهد افزایش چشمگیر مصرف برق هستیم و این امر ناترازی انرژی را تشدید می‌کند، گفت: در گرمای مداوم و پیوسته در بازه ۵۰ روزه در تیر و مردادماه، موجب اشباع شبکه‌های توزیع و بروز خاموشی‌های ناخواسته در شبکه شد.

مدیر توزیع نیروی برق ملایر خاطرنشان کرد: افزایش دما راندمان تجهیزات برق را کاهش و حوادث را بیشتر می‌کند و افزایش مصرف موجب قطعی برق ناخواسته یا ضعف ولتاژ در برخی مناطق شد و تلاش می‌کنیم با انجام اقدامات اصلاحی در سال‌های آینده در بخش توزیع، زیرساخت‌ها را تقویت کنیم.

شیردره از مردم خواست : مدیریت مصرف را رعایت و در ساعات اوج مصرف از ۱۱ صبح تا ۱۸ عصر و ۲۰ تا ۲۴ شب از استفاده از وسایل پرمصرف اجتناب کنند.

وی با اشاره به انعقاد تفاهم‌نامه با ۲۲ اداره و واحد صنعتی برای تامین برق مورد نیازشان از طریق برق مولد، بیان کرد: در مواقع اضطراری این دستگاه‌ها و واحدهای صنعتی از شبکه برق جدا و برق مورد نیازشان را از طریق مولد تامین می‌کنند و به ازای توزیع هر کیلووات ساعت انرژی، ۲۲۰۰ تومان پاداش می‌گیرند.

مدیر توزیع نیروی برق ملایر همچنین به پروژه‌های هفته دولت اشاره کرد و گفت: همزمان با هفته دولت ۲۱ پروژه با اعتبار یک‌هزار و ۴۲۴ میلیارد ریال در بخش‌های اصلاح و بهینه، روشنایی معابر، قابلیت اطمینان، هوشمندسازی، احداث شبکه، مقاوم‌سازی شبکه و نصب کنتور افتتاح می‌شود.

افتتاح ۲۱ پروژه برق‌رسانی در ملایر همزمان با هفته دولت

شیردره با بیان اینکه در این هفته عملیات اجرایی هفت پروژه با اعتبار ۲۵۰ میلیارد ریال آغاز می‌شود، هوشمندسازی انشعابات کشاورزی و صنعتی، نصب ۱۷ دستگاه سکسیونر حفاظتی در سطح شبکه‌ها و تبدیل چراغ‌های گازی فرسوده به چراغ‌های LED را از جمله اقدامات شاخص در حوزه برق در یکسال اخیر عنوان کرد.

وی ادامه داد: از ابتدای امسال تاکنون ۲۶۰۰ دستگاه چراغ گازی فرسوده قدیمی به LED جدید با اعتبار ۱۲۹ میلیارد ریال تبدیل شد که در بلوارهای سطح شهر همچون بلوار ملت، پرستار، انقلاب، قائم مقام و بلوار ۳۲ متری مطهری جایگزین شدند.

مدیر توزیع نیروی برق ملایر تبدیل شبکه سیمی فرسوده فشار ضعیف شهر سامن به کابل خودنگهدار با اعتبار ۸۰ میلیارد ریال را از دیگر پروژه‌های قابل کلنگ‌زنی در هفته دولت برشمرد و افزود: با اجرای این پروژه کل شهر سامن به کابل خودنگهدار تبدیل و برق مطمئن و پایدار ایجاد می‌شود.

شیردره ادامه داد: قبل از سامن، شبکه فشار ضعیف شهر ازندریان به طول ۲۲ کیلومتر و با اعتبار ۱۵۰ میلیارد ریال به کابل خودنگهدار تبدیل شد.

وی همچنین از نصب حداقل ۱۰ دستگاه پست توزیع برق در سطح این شهرستان در آینده‌ای نزدیک، مقاوم‌سازی۲۰۰ پایه شبکه فشار متوسط و نصب ۵۷ پنل خورشیدی مقیاس کوچک را از دیگر اقدامات تا پایان امسال خبر داد.

به گزارش ایرنا؛ ۱۲۸۰ کیلومتر شبکه فشار ضعیف، ۱۸۷۷ کیلومتر شبکه فشار متوسط و ۳۳۰۴ دستگاه پست برق(ترانس توزیع) در سطح شهرستان ملایر وجود دارد که از طریق این تاسیسات و تجهیزات، برق مطمئن و پایدار در سطح شهرستان تامین می‌شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha