۱۱ مهر ۱۴۰۳، ۱۳:۴۵
کد خبرنگار: 3153
کد خبر: 85615567
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۶۰ درصد مسکن روستایی گیلان مقاوم سازی شده است

رشت- ایرنا- معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با اشاره به اهمیت مقاوم‌سازی مسکن روستایی در استان گیلان گفت: ۶۰ درصد واحدهای مسکونی روستایی در این استان مقاوم سازی شده است و گیلان در این زمینه بالاتر از میانگین کشوری (۵۴ درصد) قرار دارد.  

مجید جودی روز چهارشنبه در حاشیه بازدید از پروژه‌های مسکن روستایی گیلان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: مقاوم‌سازی مسکن به کاهش آسیب‌ها و خسارات ناشی از زلزله و سایر حوادث طبیعی و به بهبود کیفیت زندگی روستائیان کمک می‌کند.

وی به افزایش سهمیه تسهیلات ویژه مسکن روستایی در سال ۱۴۰۲ اشاره کرد و گفت: سهمیه تسهیلات ویژه مسکن روستایی در سال ۱۴۰۲ گیلان، ۱۱ هزار واحد بود که با تلاش همکاران بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان و همکاری خوب بانکهای عامل با افزایش هزار واحد سهمیه استان به ۱۲ هزار واحد رسید.

معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور ادامه داد: با توجه به سهمیه ابلاغی استان، بیش از ۸۰ درصد از متقاضیان موفق به عقد قرارداد با بانک‌های عامل شده‌اند و برخی از آن‌ها نیز مراحل دریافت تسهیلات را پشت سر گذاشته‌اند. این آمار نشان‌دهنده موفقیت در جذب تسهیلات و حمایت از متقاضیان مسکن روستایی است؛ این اقدام می‌تواند به تسریع در پروژه‌های مقاوم‌سازی و بهبود وضعیت مسکن در روستاها کمک کند.

جودی بر پیشتازی گیلان در مقاوم‌سازی مسکن روستایی تاکید کرد و افزود: این استان در مسیر تبدیل شدن به نخستین استان فاقد واحدهای نامقاوم و بی‌دوام قرار دارد؛ این هدف بزرگ نه تنها می‌تواند به افزایش ایمنی و پایداری مسکن در برابر بلایای طبیعی کمک کند، بلکه به بهبود کیفیت زندگی روستائیان نیز می‌انجامد.

وی اظهار کرد: با توجه به تلاش‌های انجام‌شده و همکاری‌های مؤثر، گیلان می‌تواند الگویی برای سایر استان‌ها در زمینه مقاوم‌سازی مسکن باشد.

جودی گفت :همچنین با تلاش‌های صورت گرفته از ۷۰۰ واحد مسکن محرومان، عملیات اجرایی ۵۰ درصد از آن‌ها آغاز شده و در حال پیشرفت است.

وی بیان کرد: استان گیلان در طرح نهضت ملی مسکن روستایی سهمیه‌ای معادل ۲۱ هزار واحد داشت که به بانک‌های عامل معرفی شده‌ و تسهیلات لازم را دریافت کرده‌اند. از این تعداد، پنج هزار و ۷۲۲ واحد نیز به بهره‌برداری رسیدند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha