ارائه ۱۹ هزار خدمت درمانی بیمارستان نهاجا به زائران اربعین در مرز مهران

ایلام - ایرنا - مدیر بیمارستان صحرایی اداره بهداشت، امداد و درمان نیروی هوایی ارتش گفت: ۱۹ هزار و ۸۰۰ خدمات درمانی به زائران اربعین در مرز مهران توسط این بیمارستان صحرایی ارائه شد.

دکتر «سعید شیرعلیزاده» روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: بیمارستان صحرایی نیروی هوایی ارتش از ۲۵ مردادماه تا ۶ شهریورماه در خدمت زائران پایانه مرزی شهید سلیمانی مهران بود.

وی افزود: در این مدت ۶ هزار و ۶۱ زائر برای دریافت خدمات درمانی و پزشکی به این بیمارستان مراجعه کردند و ۱۹ هزار و ۸۰۰ خدمت درمانی به این عزیزان اراه شد.

شیرعلیزاده یادآور شد: در این بیمارستان صحرایی تخصصی و مجهز، خدماتی چون دندان پزشکی، آزمایشات و تصویر برداری، نسخ دارویی و خدمات پرستاری انجام می گرفت.

وی ادامه داد: عمده مراجعات بیماران گرمازدگی به علت گرمای زیاد عراق و مهران، فشار جسمانی ناشی از خستگی و یا مسمومیت بود.

مدیر بیمارستان صحرایی اداره بهداشت، امداد و درمان نیروی هوایی ارتش یادآور شد: همچنین در ۲ مرحله ۲۸ بیمار بدحال و ۵۰ نفر همراه بیمار با سامانه مراقبت ویژه نیروی هوایی ارتش (هواپیمای C130) مجهز به واحد آی. سی. یو از ایلام به بیمارستان های تهران منتقل شدند.

به گزارش ایرنا، بیمارستان مجهز صحرایی نهاجا شامل یک دستگاه اتوبوس آمبولانس، دندانپزشکی، اتاق عمل، داروخانه، پست امداد، آزمایشگاه، رادیولوژی و سونوگرافی سیار بود.

همچنین این بیمارستان دارای ۳۰ تخت بستری کانتینری مجهز به تجهیزات سرمایشی و اتاق سرد، تجهیزات پشتیبانی و پرسنل درمانی شامل ۶ گروه تخصصی و سایر پرسنل درمانی بود.

بیمارستان صحرایی نهاجا در میدان بزرگ اربعین و در کنار ایستگاه صلواتی شهید آل هاشم نیروی پدافند هوایی ارتش استقرار داشت.

ارتش علاوه بر استقرار بیمارستان صحرایی نیروی هوایی در مرز مهران، پذیرایی از زائران را توسط نیروی پدافند هوایی به ارائه می داد و همپنین خدمات درمانی توسط یک درمانگاه سیار نیز در پایانه برکت توسط نیروی پدافند هوایی ارتش ارائه می داد.

مرز مهران به واسطه نزدیکی مسافت و امنیت طول مسیر در داخل خاک عراق مهمترین و اصلی ترین گذرگاه زمینی تردد زائران اربعین است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha