استاندار سمنان: ۱۶۰ هزار میلیارد ریال طرح امسال بهره‌برداری شد

شاهرود - ایرنا - استاندار سمنان گفت: ۱۶۰ هزار میلیارد ریال طرح با احتساب طرح‌های هفته دولت و سفر دولت سیزدهم، در این استان بهره‌برداری شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، سیدمحمدرضا هاشمی روز پنجشنبه در آیین افتتاح و آغاز عملیات اجرایی همزمان طرح‌های عمرانی و اقتصادی هفته دولت شهرستان میامی در سالن جلسات اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، با اشاره به ضرورت گره گشایی از مشکلات مردم با هدف افزایش رضایتمندی آحاد اقشار جامعه گفت: دکتر مسعود پزشکیان، رییس جمهور، تاکید داشتند که در استان ها باید بر اساس احصاء داشته‌ها و ظرفیت‌های موجود، نقشه راه استان ها تدوین و طراحی شود.

سیدمحمدرضا هاشمی یادآور شد: با سفر آیت الله رئیسی در ابتدای امسال، بالغ بر ۸۵ هزار میلیارد ریال طرح‌های مختلف عمرانی و اقتصادی در استان به بهره برداری رسید که با در نظر گرفتن طرح‌های هفته دولت امسال، عددی بالغ بر ۱۶۰ هزار میلیارد ریال طرح از ابتدای سال تاکنون در استان سمنان به بهره برداری رسیده است.

وی افزود: بیش از ۵۳ درصد میزان گندم استان سمنان در شهرستان میامی و به همت کشاورزان تولید می شود که ظرفیتی بسیار ارزشمند است.

وی تصادفات رانندگی در جاده های استان را یکی از چالش های جدی برشمردو ادامه داد: از محل اعتبارات دور اول سفر دولت سیزدهم ۱۹ نقطه حادثه‌خیز ایمن‌سازی و اصلاح شد و به همین واسطه کاهش ۳۸ درصدی تصادفات جاده ای در استان رقم خورد.

استاندار سمنان تاکید کرد: پیری جمعیت و پایین بودن نرخ فرزندآوری در استان سمنان از دیگر چالش‌های موجود در کنار تامین آب آشامیدنی پایدار است که ضرورت دارد برنامه ها در این حوزه در قالب قانون جوانی جمعیت و حمایت از خانواده، به صورت مطلوب اجرایی شود.

استاندار سمنان: ۱۶۰ هزار میلیارد ریال طرح امسال بهره‌برداری شد

پرداخت ۸۵ درصد از مطالبات گندمکاران

نماینده مردم شهرستان های شاهرود و میامی در مجلس شورای اسلامی هم در این آیین گفت: با پیگیری‌های انجام شده، به زودی ۸۵ درصد از مطالبات کشاورزان و گندمکاران پرداخت می شود.

احمد عجم با گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان دولت و خدمت، افزود: مجلس شورای اسلامی در اوج آرامش یک تصمیم تاریخی گرفت تا شعار محوری وفاق ملی، دولت چهاردهم زودتر تحقق یابد که این امر رضایت رهبر معظم انقلاب را به همراه داشت.

وی با بیان اینکه مسوولان باید هم‌افزایی، همپوشانی و هم‌دلی را در صحنه های مختلف خدمت رسانی به مردم به منصه ظهور بگذارند، تصریح کرد: این امر بین مسوولان استان سمنان محقق شده است.

وی اخلاص و اشراف بر مسائل محیطی را عامل موفقیت در امور دانست، گفت: همه مردم باید انسجام و وحدت را حفظ کنند و با یک صدای واحد برای پیشرفت ایران و اعتلای جمهوری اسلامی گام برداشت..

عجم تصریح کرد: امکانات و اعتبارات برای در دورترین و محروم ترین نقاط روستایی استان باید عادلانه توزیع شود.

استاندار سمنان: ۱۶۰ هزار میلیارد ریال طرح امسال بهره‌برداری شد

افتتاح و آغاز عملیات اجرایی ۱۷۲ طرح در هفته دولت

فرماندار میامی در این آیین گفت: ۱۷۲ طرح عمرانی و سرمایه‌گذاری با اعتباری بالغ بر ۶ هزار و ۲۶ میلیارد و ۲۷۷ میلیون ریال آماده افتتاح و کلنگ‌زنی است.

علیرضا آشوری افزود: ۱۵۶ طرح عمرانی و سرمایه‌گذاری با اعتباری بالغ بر سه هزار و ۹۲ میلیارد و ۹۶۷ میلیون ریال در هفته دولت آماده بهره‌برداری است.

وی با اشاره به اینکه ۱۵۲ طرح عمرانی با اعتباری بالغ بر سه هزار و یک میلیارد و ۱۶۷ میلیون ریال در شهرستان میامی آماده افتتاح است، ادامه داد: چهار طرح سرمایه‌گذاری با هزینه ۹۱ میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال افتتاح می‌شود.

این مسوول با اشاره به اینکه افتتاح ۱۵۶ طرح عمرانی و سرمایه‌گذاری برای ۲۱ نفر در میامی اشتغال مستقیم ایجاد می‌شود، ابراز کرد: عملیات اجرایی ۱۶ طرح عمرانی با اعتبار ۲ هزار و ۹۳۳ میلیارد و ۳۱۰ میلیون ریال آغاز می‌شود.

وی تصریح کرد: اقدام‌های مناسبی در حوزه تامین آب پایدار و توسعه شبکه، حوزه راه، منازل مسکونی کمیته امداد، سامانه‌های بهره‌برداری کشاورزی و احیای قنات‌ها، اینترنت در روستاها و همچنین گردشگری و بومگردی در شهرستان میامی به ثمر رسیده است.

آشوری ادامه داد: بعد از ۴۰ سال، اسناد خانه‌های مسکونی روستایی کالپوش که تحت مالکیت بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی قرار داشت، تعیین تکلیف شد.

فرماندار میامی با اشاره به اینکه دولت چهاردهم با همراهی نمایندگان مجلس شورای اسلامی در کوتاه‌ترین زمان ممکن تشکیل شد، اظهار کرد: امید است دولت چهاردهم با انسجام درونی کشور و اثربخشی پیرامون و همچنین تحرک هدفمند و برنامه محور با همراهی همه مردم حرکت کرده و بتواند همچون گذشته رویدادهای خوبی را برای کشور رقم بزند.

حدود ۸۸ درصد از مردم میامی در روستاها زندگی می‌کنند و بیشتر به شغل دامپروری و کشاورزی مشغول هستند. میامی با ۲ بخش کالپوش و مرکزی و جمعیتی حدود ۴۰ هزار نفر در شرق استان سمنان قرار دارد.

به گزارش ایرنا، ۷۴۷ طرح اقتصادی و عمرانی با اعتبار ۵۸ هزار و ۶۴۰ میلیارد ریال هفته دولت ۱۴۰۳ در استان سمنان بهره‌برداری می‌شود.

از ۷۴۷ طرح پیش‌بینی شده برای هفته دولت در استان سمنان ۶۷۵ طرح عمرانی با اعتبار ۲۱ هزار و ۴۳۰ میلیارد ریال با افزایش سه‌درصدی نسبت به هفته دولت سال ۱۴۰۲ در سمنان افتتاح می‌شود.

در بخش اقتصادی نیز ۷۲ طرح بخش خصوصی با افزایش اعتباری ۳۴۱ درصدی و با سرمایه‌گذاری ۳۷‌ هزار و ۲۱۰ میلیارد ریال هفته دولت ۱۴۰۳ افتتاح می‌شود.

۱۰۸ طرح عمرانی نیز با اعتبار ۲۰ هزار و ۹۰ میلیارد ریال کلنگ‌زنی می‌شود که افزایش سه درصدی نسبت به سال گذشته داشت..

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha