نیاز ۵۰۰ هزار میلیارد ریالی طرح‌های ناتمام سمنان و افتتاح ۶۷۵ طرح عمرانی هفته دولت + فیلم

سمنان - ایرنا - معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سمنان با اشاره به نیاز ۵۰۰ هزار میلیارد ریالی برای تکمیل طرح‌های نیمه‌تمام در این استان، گفت: ۶۷۵ طرح عمرانی به مناسبت هفته دولت در هشت شهرستان استان با ۲۱ هزار و ۴۳۰ میلیارد ریال به بهره‌برداری می‌رسد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، محمد حمیدی روز شنبه در نشست خبری اعلام برنامه‌های حوزه عمرانی استان سمنان در سالن همایش معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری افزود: در بخش اقصادی نیز ۷۲ اقتصادی با ۳۷ میلیارد و ۲۱۰ میلیارد ریال و اشتغالزایی برای ۲ هزار و ۲۷۵ بهره‌برداری می‌شود.

وی مجموع طرح‌های هفته دولت استان سمنان را ۷۴۷ طرح اقتصادی وعمرانی با ۵۸ هزار و ۶۴۰ میلیارد تومان عنوان و اضافه کرد: اعتبار سال گذشته این طرح‌ها در استان ۲۰ هزار و ۹۱۰ میلیارد ریال بود که امسال افزایش سه درصدی دارد.

وی به اعتبار طرح‌های افتتاحی در دومین سفر آیت‌الله رئیسی به استان سمنان اشاره کرد و گفت: در این سفر ۸۴ هزار میلیارد ریال طرح در اردیبهشت با حضور رییس جمهور شهید افتتاح شد که در آمار طرحهای هفته دولت نیامده است و با احتساب آن اعتبارات باید افزایش ۵۰۰ درصد را درنظرگرفت و طرح‌های اقتصادی نیز ۳۴۰ درصد افزایش داشته است.

این مسوول با اشاره به افتتاح ۷۷ طرح عمرانی در شهرستان با پنج هزار و ۷۵۰ میلیارد ریال، گفت: در شهرستان شاهرود ۱۳۳ طرح با سه هزار و ۴۰۰ میلیارد ریال و در شهرستان دامغان ۱۱۳ طرح با یکهزار و ۵۹۰ میلیارد ریال به بهره‌برداری می‌رسد.

حمیدی تعداد طرح‌های عمرانی شهرستان گرمسار را ۶۱ طرح با سه هزار و ۱۰ میلیارد ریال برشمرد و افزود: در شهرستان مهدیشهر ۶۵ طرح عمرانی با یکهزار و ۳۴۰ میلیارد ریال و در شهرستان سرخه ۳۸ طرح با ۲ هزار و ۵۲۰ میلیارد ریال افتتاح می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: شهرستان آرادان برای هفته دولت ۳۳ طرح عمرانی با ۶۰۰ میلیارد ریال و شهرستان میامی ۱۵۱ طرح عمرانی با سه هزار میلیارد ریال دارند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سمنان با اشاره به اینکه طرح های زیادی تخصیص اعتبار داشته‌اند ولی در شهرستان‌های مختلف به مرحله افتتاح نرسیدند، افزود: طرح محور ارتباطی سمنان- سرخه یکهزار و ۱۰۰ میلیارد ریال و محور ارتباطی دامغان- معلمان چهار هزار میلیارد ریال اعتبار تخصیص یافته دارند که در قالب طرحهای هفته دولت نیامده است.

نگاهی به مهمترین طرح‌های شهرستان‌ها در هفته دولت

وی یادآور شد: مهمترین طرح‌های قابل بهره‌برداری هفته دولت در شهرستان سمنان شامل احداث مرکز فناوری کاوش با یکهزار و ۵۰۰ میلیارد ریال و طرح‌های شهرداری با ۶۵۰ میلیارد ریال است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سمنان مهمترین طرح های افتتاحی شاهرود در هفته دولت را نیز در حوزه فناوری اطلاعات اینترنت با ۳۸۰ میلیارد ریال و آسفالت معابر شهری با ۳۰۰ میلیارد ریال بیان کرد و گفت: در دامغان نیز که بیشترین اعتبارات حوزه راه را به خود اختصاص داده است، ۳۰۰ میلیارد ریال برای آسفالت راه‌ها و ۱۳۰ میلیارد ریال برای توسعه شهرک صنعتی هزینه می شود.

به گفته حمیدی، در گرمسار ۵۰۰ میلیارد ریال برای توسعه منطقه ویژه اقتصادی و ۳۰۰ میلیارد ریال برای ساخت مدرسه فرهنگ ویژه اتباع هزینه شد.

وی ادامه داد: ۲۱۰ میلیارد ریال برای آسفالت و ۱۹۰ میلیارد ریال برای توسعه اینترنت روستایی در شهرستان مهدیشهر و یکهزار و ۱۲۰ میلیارد ریال برای آسفالت و ۱۳۰ میلیارد ریال برای حفر چاه در شهرستان میامی صرف شد.

این مسوول خاطرنشان کرد که در آرادان برای گازرسانی روستایی ۲۱۰ میلیارد ریال و برای احداث مرکز سلامت ۱۱۰ میلیارد ریال اعتبار و در شهرستان سرخه نیز یکهزار و ۱۰۰ میلیارد ریال برای محور سرخه- سمنان اعتبار هزینه شد.

به گفته وی، حوزه راه و شهرسازی و آب و فاضلاب بیشترین اعتبارات طرح ها را به خود اختصاص دادند و بیشتر نیازهای استان نیز به این حوزه‌ها مربوط بود.

وی تعداد طرح‌هایی را که عملیات عمرانی آن به مناسبت هفته دولت در استان سمنان آغاز می شود ۱۰۸ طرح با ۱۲ هزار و میلیارد ریال عنوان کرد.

چرا مجموعه گردشگری تفریحی آبگرم سامان نمی‌گیرد؟

وجود یکهزار و ۵۰۰ طرح نیمه‌تمام در سمنان

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سمنان با اشاره به وجود یکهزار و ۵۰۰ طرح نیمه‌تمام در استان، گفت: این طرح‌ها ۵۰۰ هزار میلیارد ریال اعتبار برای تکمیل نیاز دارند.

وی با اشاره به پایش و اولویت بندی طرح‌های نیمه‌تمام استان بر اساس پیشرفت اجرایی، گفت: ۵۵۵ طرح استان برای دومین سفر دولت سیزدهم ۳۰۰ هزار میلیارد ریال نیاز داشت و با توجه ویژه اعتبار پیش‌بینی شده مصوبات سفر از ۵۰ هزار میلیارد ریال به بیش از ۹۳ هزار میلیارد ریال برای ۱۵۰ مصوبه در قالب ۲۳۰ طرح افزایش یافت.

حمیدی به دسته‌بندی طرح‌های مصوب سفر دوم دولت سیزدهم در استان سمنان اشاره و اضافه کرد: تعداد طرح های بالای ۸۰ درصد پیشرفت ۵۰ مورد بود که ۱۳ هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز داشت و ۱۰۳ طرح با پیشرفت اجرایی بین ۵۰ تا ۸۰ درصد نیز ۳۵ هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز داشت.

وی ادامه داد: ۷۷ طرح با پیشرفت کمتر از ۵۰ درصد نیز پیش‌بینی اعتباری برای تکمیلشان ۴۵ هزار میلیارد ریال برآورد می شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سمنان یادآور شد که در قالب سفر دوم دولت سیزدهم برای ۱۵۰ مصوبه ۹۲ هزار و ۹۶۰ میلیارد ریال اعتبار مصوب شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha