۲۹ طرح راه و شهرسازی شرق استان سمنان آماده افتتاح و کلنگ‌زنی است

شاهرود - ایرنا - مدیرکل راه و شهرسازی شرق استان سمنان از افتتاح ۱۸ طرح و کلنگ‌زنی ۱۱ طرح به مناسبت هفته دولت در شهرستان‌های شاهرود و میامی خبر داد.

امیر عمیدی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: ۱۸ طرح عمرانی با اعتباری بالغ بر ۶ هزار و ۳۲ میلیارد و ۲۲۶ میلیون ریال در هفته دولت افتتاح می‌شود.

وی با اشاره به اینکه طرح لکه‌گیری و روکش آسفالت ۱۴ کیلومتر از محور بیارجمند - بردسکن با اعتبار ۱۰۴ میلیارد و ۸۵۰ میلیون ریال آماده بهره‌برداری است، ابراز کرد: طرح بهسازی و روکش آسفالت میامی - جاجرم (رفت و برگشت) به طول ۴۲ کیلومتر با ۶۵۵ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال از محل اعتبارات ملی پایان یافت.

وی از تکمیل محور ارمیان در شهرستان میامی به طول هشت و ۲ دهم کیلومتر با هزینه ۱۳۷ میلیارد و ۱۷۴ میلیون ریال خبر داد و گفت: طرح لکه‌گیری و روکش آسفالت محور دامغان - شاهرود - میامی با اعتبار یکهزار و ۱۲۳ میلیارد ریال به طول ۳۴ و هشت دهم کیلومتر است که تاکنون ۲۱ کیلومتر از آن پایان یافته و آماده افتتاح است.

این مسوول به تکمیل طرح محور سرتخت طرود به طول پنج کیلومتر با اعتبار ۹۰ میلیارد و ۴۴۰ میلیون ریال اشاره کرد و افزود: طرح تعریض ابنیه فنی و ایمن‌سازی محور مجن و همچنین اجرای عملیات آسفالت با اعتباری بالغ بر ۱۰۵ میلیارد ریال در هفته دولت بهره‌برداری می‌شود.

۲۹ طرح راه و شهرسازی شرق استان سمنان آماده افتتاح و کلنگ‌زنی است

مدیرکل راه و شهرسازی شرق استان سمنان ادامه داد: طرح لکه‌گیری و روکش آسفالت محور روستاهای تاش به طول ۲ هزار و ۵۰۰ متر، یونس آباد به طول ۶۰۰ متر، ابرسج به طول ۲ هزار و ۵۰۰ متر و شهرک نوین به طول ۶۰۰ متر با اعتبار ۶۷ میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال قابل افتتاح است.

وی با اشاره به اجرای طرح راهسازی و ابنیه فنی راه رضا آباد بیارجمند و روکش آسفالت هشت کیلومتر از این مسیر با اعتبار ۵۰ میلیارد ریال، ابراز کرد: محوطه‌سازی و آسفالت یکهزار و ۶۰۰ متر از طرح رهام ابنیه با هزینه ۱۳ میلیارد و ۲۱۳ میلیون ریال انجام شد.

این مسوول ادامه داد: محوطه‌سازی و آسفالت یکهزار و ۷۰۰ متر از طرح مسکونی سرندگلوبال شاهرود با اعتبار ۴۸ میلیارد و ۶۲۹ میلیون ریال آماده بهره‌برداری است.

وی از آماده‌سازی و تکمیل عملیات خاکی گام نخست طرح نهضت ملی مسکن در شهر کلاته‌خیج با اعتبار ۱۵ میلیارد و ۸۶۰ میلیون ریال خبر داد و گفت: آماده‌سازی و تکمیل عملیات خاکی طرح نهضت ملی مسکن در بیارجمند با اعتبار ۶۶ میلیارد و ۱۶۰ میلیون ریال انجام شد.

تحویل ۱۲۷ واحد مسکونی به متقاضیان در هفته دولت

مدیرکل راه و شهرسازی شرق استان سمنان ادامه داد: ۷۵ واحد مسکونی خودمالک شهری شاهرود با اعتبار ۸۲۵ میلیارد ریال آماده تحویل به متقاضیان است.

وی با بیان اینکه ۳۶ واحد مسکونی طرح نهضت ملی مسکن در قالب طرح ۹۶ واحدی کوثر با اعتبار یکهزار و ۵۶ میلیارد ریال آماده تحویل است، افزود: ۱۶ واحد مسکونی طرح ۴۸ واحدی بنیاد با اعتبار ۵۲۸ میلیارد ریال نیز هفته دولت به متقاضیان تحویل داده می‌شود.

عمیدی از بدنه‌سازی محور تکیه زنجیری شاهرود با اعتبار ۲۰ میلیارد ریال خبر داد و گفت: عملیات خاکی ۱۱ و هشت دهم هکتاری طرح نهضت ملی مسکن میامی با اعتبار ۷۰ میلیارد ریال به اتمام رسید.

آغاز عملیات اجرایی ۱۱ طرح در شرق استان سمنان

وی با اشاره به اینکه در هفته دولت عملیات اجرایی ۱۱ طرح عمرانی با اعتبار چهار هزار و ۳۲ میلیارد ریال آغاز می‌شود، ادامه داد: عملیات اجرایی تراش و روکش آسفالت محور دامغان - شاهرود - میامی - کاهک، لکه‌گیری و آسفالت محور میامی - کاهک(رفت و برگشت)، بهسازی جاده قلعه‌نو به روستای ابر، فنس‌کشی محور میامی - کاهک در محدوده تردد یوزپلنگ آسیایی، ایمن‌سازی و اصلاح نقاط حادثه‌خیز و دور برگردان‌های محور شاهرود به آزادشهر، بهسازی و ایمن‌سازی سه راهی دهملا، آماده‌سازی زمین هفت و چهار دهم هکتاری طرح نهضت ملی مسکن میامی، طرح زیباسازان حامی(تعاونی تاکسیرانی)، ساخت دیوار حائل مسکن مهر مجن، طرح ۳۰۰ واحدی نیروی انتظامی و طرح ۲۴۰ واحدی بنیاد مسکن در هفته دولت آغاز می‌شود.

۲۹۹ کیلومتر بزرگراه، ۳۰۰ کیلومتر مسیر فرعی و یکهزار و ۱۸۳ کیلومتر نیز راه روستایی زیر نظر اداره کل راه و شهرسازی شرق استان سمنان قرار داد.

به گزارش ایرنا، ۷۴۷ طرح اقتصادی و عمرانی با اعتبار ۵۸ هزار و ۶۴۰ میلیارد ریال هفته دولت ۱۴۰۳ در استان سمنان بهره‌برداری می‌شود.

از ۷۴۷ طرح پیش‌بینی شده برای هفته دولت در استان سمنان ۶۷۵ طرح عمرانی با اعتبار ۲۱ هزار و ۴۳۰ میلیارد ریال با افزایش سه‌درصدی نسبت به هفته دولت سال ۱۴۰۲ در سمنان افتتاح می‌شود.

در بخش اقتصادی نیز ۷۲ طرح بخش خصوصی با افزایش اعتباری ۳۴۱ درصدی و با سرمایه‌گذاری ۳۷‌ هزار و ۲۱۰ میلیارد ریال هفته دولت ۱۴۰۳ قابل افتتاح است.

عملیات اجرایی ۱۰۸ طرح عمرانی نیز با اعتبار ۲۰ هزار و ۹۰ میلیارد ریال آغاز می‌شود که افزایش سه درصدی نسبت به سال گذشته دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha