سامانه نیازمندی‌های فناورانه کرمان رونمایی شد

کرمان - ایرنا - سامانه نیازمندی‌های فناورانه استان کرمان موسوم به سپنتاک امروز (پنجشنبه) با حضور معاون اقتصادی استاندار و جمعی از مسئولان در محل اداره کل پست کرمان رونمایی شد.

به گزارش ایرنا سپنتاک مخفف« سامانه پاسخگویی نیازهای تکنولوژیک استان کرمان» تعریف شده است.

این سامانه با هدف ایجاد ارتباط شرکت های کوچک در حوزه فناوری با شرکت های بزرگ صنایع و صنایع معدنی داخل استان کرمان باهدف رفع نیازهای فناورانه طراحی شده است تا اگر ابن شرکت ها محصولی تولید کرده اند به دست صنایع برسد، همچنین امر صنایع استان به محصولی نیاز دارند به این واحدهای فناور اعلام شود.

معاون اقتصادی استانداری کرمان در حاشیه رونمایی از سامانه سپنتاک گفت: یکی از نیازهایی که در استان کرمان وجود داشت، ارتباط صنایع کوچک با شرکت های بزرگ بود که شناختی از یکدیگر نداشتند و در همین راستا با همکاری حوزه ارتباطات و فناوری، سامانه ای طراحی شد تا تمام شرکت ها فعالیت هایشان در حوزه it، سخت افزار و نرم افزار را در این سامانه بارگذاری کنند.

امیر حسن زاده تصریح کرد: امروز سامانه سپنتاک به بهره برداری رسید و این سامانه به شرکت های کوچک معرفی شد تا ظرف مدت ۲ هفته آینده در این سامانه عضو شوند.

سامانه نیازمندی‌های فناورانه کرمان رونمایی شد

وی خاطر نشان کرد: با شرکت های بزرگ استان کرمان مکاتبه شده است تا نمایندگان خود را معرفی و اگر نیاز به فناوری داشتند از شرکت های داخل استان خریداری و در غیر اینصورت نیازهایشان را از خارج از استان و کشور پیگیری کنند.

معاون اقتصادی استانداری کرمان تاکید کرد: شرکت های خوبی در حوزه دانش بنیان در استان کرمان داریم، محصولات بسیار باکیفیتی تولید می کنند که حتی در خارج از کشور و در بخش های نرم افزار، انیمیشن، بازی و غیره فروش دارند.

وی افزود: از شرکت های بزرگ استان کرمان در حوزه های صنعتی، معدنی، کشاورزی و غیره درخواست داریم تا نیازهای فناورانه خود را از طریق شرکت های عضو در سامانه سپنتاک تهیه کنند تا توسعه متوازن و پایدار ایجاد شود .

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان کرمان نیز گفت: ایجاد شبکه فناوری استان، شناخت دقیق از ظرفیت های حوزه فناوری اطلاعات، بیان چالش ها توسط صنایع، نظارت بر روابط بین صنایع و شرکت های فناور، دسترسی عادلانه و شفاف شرکت های دانش بنیان به پروژه ها، توانمندسازی شرکت های بومی و تحول اقتصاد دیجیتال از جمله اهداف راه اندازی این سامانه است.

حسین ساجدی فر افزود: اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات، پارک های علم و فناوری و کارخانه های نو آوری، شرکت های دانش بنیان و فناور، صنایع معدنی و صنعتی، شرکت شهرک های صنعتی، دانشگاه ها و فری لنسرها( افراد یا صنایع آزاد و خوداشتغال) و استارتاپ های استان کرمان از کاربران سامانه سپنتاک محسوب می شوند.

وی خاطرنشان کرد: ثبت نام و احراز اصالت مبتنی بر نظارت، امکان بارگذاری مستندات فنی، نظارت بر ارتباطات بین صنایع و شرکت ها، امکان اعتبار سنجی توسط پارک های فناور، بازخورد صنایع، نظر سنجی و رضایت مشترکان، آینده نگری و توسعه از ویژگی های طرح سپنتاک است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha