معاون استاندار کرمان: شرکت ملی مس بیشتر با مراکز علمی ارتباط بگیرد

کرمان- ایرنا- معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کرمان ضمن تاکید بر ضرورت توسعه صنایع جانبی و پایین دستی گفت: در عین حال شرکت ملی مس و مجتمع های صنعتی آن باید در استان در حوزه دانشگاهی و ارتباط با مراکز علمی اقدامات بیشتری انجام دهد.

به گزارش ایرنا امیر حسن‌زاده روز یکشنبه در هشتمین نشست کمیته ارتباط موثر صنایع کوچک و بزرگ استان کرمان افزود: از جمله فواید توسعه این ارتباطات علمی این است که هم بنیه علمی این مجتمع‌ها قوی‌تر و هم باعث می‌شود دانشجویان کار علمی و عملی را با هم آموزش ببینند.

وی با تاکید بر اینکه صنایع جانبی باید در استان شکل گیرد، گفت: همه صنایع بزرگ استان باید در کنار خودشان صنایع جنبی را نیز ایجاد و از آنها حمایت کنند تا شاهد رشد و شکوفایی صنایع کوچک و متوسط استان باشیم.

به گفته حسن زاده تنها راه توسعه متوازن و پیشرفت همه جانبه صنعت استان، رشد کمی و کیفی صنایع کوچک و متوسط این استان است.

حمایت در خرید و سهامداری

معاون استاندار کرمان تاکید کرد: حمایت از شرکت‌های کوچک و متوسط تنها به خرید و ساخت داخل استان محدود نمی‌شود و باید در سهامداری‌ها و شرکت‌های دانش‌بنیان نیز حمایت‌ها انجام گرفت.

وی بیان کرد: باید فرهنگ اتکا به داخل و اعتماد به شرکت‌های داخلی استان شکل گیرد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کرمان گفت: تولید یک میلیون کاتد (کیمیا) طرح خوبی است، اما هدف اصلی باید ایجاد صنایع پایین دستی در مس باشد تا ارزش افزوده واقعی ایجاد شود.

معاون استاندار کرمان: شرکت ملی مس بیشتر با مراکز علمی ارتباط بگیرد

حسن‌زاده اظهار داشت: در کرمان شرکت‌های تولید کننده توانمند و قوی داریم که با حمایت مجموعه‌های صنایع بزرگ استان می‌توانند آینده بسیار خوبی را برای صنعت استان رقم بزنند.

به گزارش ایرنا طی چند هفته اخیر ۲ سامانه برای اتصال ارتباط صنایع با دانش بنیان ها به منظور تولید محصولات موردنیاز صنایع و نیز معرفی دستاوردها و تولیدات مراکز علمی نزد واحدهای صنعتی ایجاد شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha