۲۵ شهریور ۱۴۰۳، ۹:۴۳
کد خبرنگار: 1278
کد خبر: 85596681
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

آمادگی امدادگران زنجان در برابر مخاطرات افزایش می‌یابد

زنجان - ایرنا - معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت:با توجه به وقوع حوادث و بلایای طبیعی همچون سیل و زلزله، هلال احمر استان با برنامه ریزی‌های دقیق و برگزاری دوره‌های مربوط، آمادگی امدادگران خود را برای پاسخگویی به این مخاطرات افزایش می‌دهد.

داود مهرگان روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به برگزاری دوره جستجو و نجات در آوار (ساختمان‌های فروریخته ) برای نجاتگران هلال احمر زنجان، افزود:این دوره با حضور ۳۰ نفر از نجاتگران مرد هلال‌ احمر استان با حضور اساتید مجرب کشوری و با هدف ارتقای سطح آموزشی، مهارتی و به روز رسانی دانش امدادی نجاتگران استان به مدت سه روز برگزار شد.

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان زنجان با تاکید بر اینکه این دوره پس از ۱۰ سال در زنجان برگزار شد، ادامه داد: افزایش توان علمی و عملی امدادگران و ایمنی و ارزیابی مدیریت صحنه حادثه و همچنین آشنایی امدادگران با تجهیزات آواربرداری از دیگر اهداف برگزاری این دوره آموزشی تخصصی بود.

مهرگان تاکید کرد: اصول جستجو و نجات در آوار،‌ روش های برش و بالا کشیدن اجسام سنگین، شمعک زنی و تثبیت آوار، زنده یابی با دستگاه های زنده یاب و آشنایی با انواع گره طناب از جمله مواردی است که به کارآموزان و امدادگران به صورت تئوری و عملی در این دوره ارائه شد.

وی افزود: تست بدنی و تنفسی در تونل‌ها، فضاهای تنگ و گربه ‌رو، شمعک زنی و شمعک چینی، جابه جایی اجسام سنگین با ست پنوماتیک، پیش آزمون، فنون خاص جستجو و نجات در آوار و طرح چالش‌ها از برنامه‌های اجرایی این دوره بود.


معاون امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر استان زنجان گفت: فراگیران پس از اتمام دوره در قالب تیم های تخصصی جستجو و نجات در آوار در جمعیت هلال‌ احمر استان به منظور پاسخگویی به حوادث سازماندهی و به کارگیری خواهند شد.

مهرگان اظهار داشت: آموزش عملی بهره مندی هرچه بهتر از سازه های مصنوعی آوار در مرکز آموزش تخصصی شهر کوهین استان قزوین برگزار و نجاتگران زنجان با حضور در آخرین روز این دوره از آموزش‌های کاملا کاربردی و عملیاتی بهره مند شدند.

معاون امداد و نجات جمعیت هلال‌ احمر استان زنجان گفت: افراد منتخب در این دوره به دوره های بین المللی جست و جو و نجات راه خواهند یافت.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha