دیپلمات روس: آمریکا "لوکوموتیو" تامین سلاح برای اوکراین است

تهران-ایرنا- نماینده روسیه در سازمان ملل در گفت‌وگو با خبرگزاری نووستی، با تشبیه آمریکا به لوکوموتیوی برای تامین سلاح برای اوکراین تاکید کرد که واشنگتن مانند یک نیروگاه بزرگ تامین تجهیزات نظامی کی‌یف است.

به گزارش روز شنبه ایرنا، «رودیون میروشنیک»، نماینده روسیه در مقر سازمان ملل متحد در نیویورک در گفت و گو با این خبرگزاری صراحتا اعلام کرد: در میان کشورهای اروپایی نیز آلمان بیشترین نقش را در حمایت از اوکراین و ارسال سلاح به کی‌یف بازی و حتی این روند را «رهبری» می کند.

این دیپلمات افزود: آلمان تاکنون محموله های نظامی به ارزش بیش از ۳۰ میلیارد یورو به اوکراین فرستاده است. این محموله ها شامل ساده ترین تا پیچیده ترین تجهیزات نظامی می شوند.

میروشنیک گفت که در حمله به کورسک نیروهای اوکراینی از تانک ها و خودروهای زرهی ساخت آمریکا، لهستان و آلمان استفاده می کنند.

وی تاکید کرد: همه کشورهایی که در حمله به کورسک دست داشتند به خوبی می دانند تجهیزات آن ها علیه غیر نظامیان استفاده شده، اما حاضر به اعتراف به این موضوع نیستند.

نماینده روسیه در سازمان ملل این حملات را جنایتی جهانی نامید و آن را مستلزم پاسخی سخت دانست.

میروشنیک در ادامه گفت و گو خود افزود: اوکراین در حملات خود به غیر نظامیان اغلب از گلوله های کالیبر ۱۵۵ میلی متری پیمان آتلانتیکی شمالی (ناتو)، پهپادها و سامانه های پرتاب موشکی چندگانه استفاده می کند.

این دیپلمات در رابطه با استفاده از سلاح های غربی توسط نیروهای اوکراینی نیز اظهار داشت: روسیه می تواند علیه کشورهای غربی پرونده تشکیل دهد.

به گزارش ایرنا، نیروهای اوکراینی روز سه‌شنبه ۱۶ مرداد در حمله‌ای غافلگیرانه با عبور از مرز روسیه، وارد خاک این کشور شدند و منطقه کورسک روسیه را هدف حمله گسترده خود قرار دادند.

رئیس‌جمهوری روسیه روز ۱۷ مرداد حمله اوکراین به زیرساخت‌های غیرنظامی در کورسک را محکوم کرد و آن را یک اقدام تحریک‌آمیز بزرگ خواند.

از سوی دیگر، ولودیمیر زلنسکی رئیس‌جمهوری اوکراین اعلام کرد که هدف از تهاجم نظامی ارتش این کشور به منطقه کورسک روسیه ایجاد یک منطقه حائل است.
در حالیکه آژانس اطلاعات خارجی روسیه پیشتر اعلام کرده بود که نفوذ اوکراین در خاک این کشور در منطقه مرزی کورسک با مشارکت نهادهای اطلاعاتی آمریکا، انگلیس و لهستان و استفاده از تسلیحات غربی انجام شده است، نیروی هوایی اوکراین پنجشنبه گذشته اعلام کرد که در حمله به کورسک از یک بمب ساخت آمریکا استفاده کرده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha