۴۶۰ کلاس درس در هرمزگان افتتاح شد

بندرعباس - ایرنا - استاندار هرمزگان گفت: ۴۶۰ کلاس درس همزمان با هفتمین روز از هفته دولت در استان افتتاح شد که ۶۵ کلاس آن مربوط به شهرستان بندرلنگه است.

به گزارش ایرنا، مهدی دوستی عصر پنجشنبه در حاشیه پایانی مراسم بهره‌برداری از طرح‌های هفته دولت شهرستان بندرلنگه، افزود: در حوزه آموزش و پرورش ۱۳ بهمن سال گذشته طی سفر رییس جمهور شهید به استان هرمزگان ۸۰۰ کلاس درس به بهره‌برداری رسید و با وجود اینکه فاصله کمی با هفته دولت وجود داشت ۴۶۰ کلاس درس جدید نیز در این هفته تحویل آموزش و پرورش شد که ۶۵ کلاس آن در شهرستان بندرلنگه است.

وی بیان کرد: همچنین در این روز دبستان شهید جمهور آیت الله رییسی بندرکنگ به نمایندگی از ۶۵ کلاس درس در شهرستان بندرلنگه افتتاح شد.

افتتاح هفت هزار میلیارد ریال طرح در بندرلنگه

۴۶۰ کلاس درس، همزمان هفته دولت در هرمزگان افتتاح شد

استاندار هرمزگان همچنین با اشاره به اینکه در هفتمین روز از هفته دولت هفت هزار میلیارد ریال طرح در بندرلنگه افتتاح شد، گفت: این طرح‌ها در بخش‌های راه‌سازی، آبرسانی، برق رسانی و آموزشی بوده است.

دوستی یادآور شد: در این روز راه روستایی «زیارت - حمیران» معروف به محور «لمبیر» به طول هشت کیلومتر با بیش از ۴۲۰ میلیارد ریال اعتبار هزینه شده افتتاح شد که با بهره‌برداری از این طرح، مسیر غرب هرمزگان به بندرعباس، ۳۰ کیلومتر کاهش پیدا کرده است.

وی ادامه داد: طرح راه روستایی «لمبیر» به نمایندگی از پنج طرح دیگر بندرلنگه شامل عملیات آسفالت رگلاژی و روکش آسفالت جاده بندرلنگه به پارسیان به طول هشت کیلومتر، لکه‌گیری و روکش آسفالت جاده بندرلنگه به پارسیان به طول ۱۲ کیلومتر، لکه‌گیری و روکش آسفالت بخش‌هایی از جاده بندرلنگه به رستاق به طول ۲۹ کیلومتر، روکش آسفالت راه روستایی «نخل میر به سه کنار» به‌طول ۴.۲ کیلومتر و احداث راه روستایی «حشم حودو» به طول یک کیلومتر افتتاح شد.

نماینده عالی دولت در هرمزگان اظهار کرد: جدای از این، چهار هزار میلیارد ریال طرح راهسازی دیگر نیز در شهرستان بندرلنگه در دست احداث است که بخش عمده آن تا دهه فجر سالجاری و هفته دولت سال آینده به بهره‌برداری خواهد رسید.

دوستی ادامه داد: همچنین آب شیرین‌کن ۱۶۰۰ کیلومتری حمیران بندرلنگه که نزدیک به ۱۱ سال رها شده بود و در ۲ سال گذشته مجدد عملیات اجرایی آن در دستورکار قرار گرفت، افتتاح شد.

وی گفت: این طرح آبرسانی با یک هزار و ۱۴۵ میلیارد ریال هزینه با مشارکت دولت و بخش خصوصی به مرحله بهره‌برداری رسید و با افتتاح آن مردم ۹ روستای منطقه با ۱۱ هزار و ۳۵۷ نفر از آب آشامیدنی سالم و پایدار برخوردار شدند.

نماینده عالی دولت درهرمزگان بیان‌کرد: به صورت متمرکز ۶ طرح برق‌رسانی به ارزش ۶۹۰ میلیارد ریال نیز به بهره‌برداری رسید که جزو مطالبات اصلی مردم شهرستان بندرلنگه بود.

دوستی گفت: این طرح‌ها شامل ۶ هزار و ۹۰۰ متر شبکه فشار ضعیف هوایی، یک هزار و ۴۵۰ متر شبکه فشار ضعیف زمینی، ۲۵ کیلومتر شبکه فشار متوسط هوایی، ۵۷۰ متر شبکه فشار متوسط زمینی، پنج دستگاه پست هوایی و ۳۱۱ چراغ روشنایی معابر در محلات است.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس هرمزگان هم در این مراسم اظهار کرد: مدرسه ۱۲ کلاسه شهید جمهور رییسی در بندرکنگ توسط اداره کل نوسازی مدارس هرمزگان با اعتباری افزون بر ۳۰۰ میلیارد ریال احداث شده است.

مهدی باوقار زعیمی با اشاره به اینکه این مدرسه با یکه زار و ۵۰۰ مترمربع زیر بنا احداث شده است، خاطرنشان کرد: با بهره برداری از این مدرسه تعداد ۳۰۰ دانش آموز از فضای آموزشی ایمن و استاندارد در بندرکنگ برخوردار شدند.

براساس گزارش نوسازی مدارس هرمزگان، با اضافه شدن این تعداد فضای آموزشی (۴۶۰ کلاس درس) بیش از ۲۰ هزار دانش آموز به‌ویژه در شهرستان‌های بندرعباس و قشم از فضای ایمن و استاندارد برخوردار خواهند شد.

مهدی دوستی استاندار هرمزگان روز پنجشنبه در هفتمین روز از هفته دولت در در بدو ورود به بندرلنگه مورد استقبال فرماندار و مسئولان این منطقه قرار گرفت و ضمن ادای احترام به مقام شامخ شهدای گمنام بندرکنگ با حجت‌الاسلام محمدجواد رکنی امام جمعه مردم بندرلنگه دیدار کرد.

۴۶۰ کلاس درس، همزمان هفته دولت در هرمزگان افتتاح شد

شهرستان بندرلنگه با ۱۵۹ هزار نفر جمعیت در غرب هرمزگان واقع شده و تا مرکز بندرعباس ۲۴۰ کیلومتر فاصله دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha