فاز دوم اَبَرپروژه گردشگری "مینی‌وُرلد" ملایر به بهره‌برداری رسید

همدان- ایرنا- فاز دوم مجموعه تفریحی و ترویستی "مینی‌وُرلد" (جهان کوچک) ملایر به عنوان اَبَرپروژه گردشگری کشور با اعتباری بالغ بر ۱۳ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال به وسعت ۴۸ هکتار با حضور استاندار همدان به بهره‌برداری رسید.

به گزارش خبرنگار ایرنا در این پروژه گردشگری منحصر به فرد با هدف معرفی آثار شاخص بین المللی و ملی آثار مهم معماری همچون تخت جمشید، برج پیزا، پل وِرسک، آکروپلیس، برج ایفل، تاج محل، سی‌وسه پل، اهرام ثلاثه مصر، نیم‌تنه‌های شیلی، آرامگاه حافظ و خیام، آرامگاه بوعلی سینا، کاخ خورشید، دیوار بلند چین، برج قابوس و گنبد کابوس نصب شده و یا در حال نصب است.

آبشار نیاگارا، باغ دولت‌آباد یزد(ساختمان و بادگیر)، دروازه قرآن شیراز، باغ مشاهیر و سردیس‌های مشاهیر ایران و جهان، میدان شهدا و المان‌های شهدای خلبان از دیگر آثار نصب شده و یا در حال نصب در این مجموعه گردشگری است.

استاندار همدان عصر پنجشنبه در آئین بهره‌برداری از فاز دوم مینی‌وُرلد ملایر اظهار کرد: مجموعه تفریحی و توریستی مینی‌ورلد یا جهان کوچک یکی از ظرفیت‌های منحصر به فردی است که می‌تواند در حوزه گردشگری تاثیرگذار باشد.

«علیرضا قاسمی‌فرزاد» با بیان اینکه مسوولانی در سطح ملی و بین‌المللی ضمن بازدید این پروژه عظیم گردشگری را مورد تمجید قرار داده‌اند، بیان کرد: مجموعه تفریحی و توریستی مینی‌وُرلد (جهان کوچک) یک مجموعه بی‌نظیر گردشگری و بازنمایی معماری و آثار فرهنگی ملت‌ها و تمدن‌ها در طول تاریخ است.

وی ضمن قدردانی از اقدام شهرداری و شورای اسلامی شهر ملایر برای راه اندازی این مجموعه‌ گردشگری، گفت: در کشور نمونه این پروژه وجود ندارد و بدون شک این یک فرصت مناسب برای جذب گردشگران و مسافران برای بازدید از اماکن تاریخی، فرهنگی، طبیعی و تفریحی استان و شهرستان و ماندگاری مسافران است.

معاون استاندار همدان و فرماندار ویژه ملایر نیز با اشاره به حمایت استاندار همدان در تخصیص ۲۰۰ میلیارد ریال برای تکمیل این پروژه، افزود: در این دوره شهرداری و شورای اسلامی شهر، تلاش‌های بسیار خوبی برای جذب اعتبارات و تکمیل این پروژه عظیم گردشگری صورت گرفت که قابل تقدیر است.

«سلمان اسماعیلی» با بیان اینکه ملایر در زمینه مبل و منبت، انگور و مرواربافی منحصر به فرد است، ادامه داد: باید به سمت توسعه صنایع دستی و گردشگری و ایجاد زیرساخت‌های این حوزه‌ها حرکت کنیم و در این زمینه هر حمایتی که لازم باشد، انجام می‌دهیم.

فاز دوم اَبَرپروژه گردشگری "مینی‌وُرلد" ملایر به بهره‌برداری رسید

وی تاکید کرد: در دولت چهاردهم وفاق ملی به سمت خدمت و خدمتگزاری بیشتر است و خط نورانی خدمت شهید رییسی امتداد پیدا می‌کند.

شهردار ملایر هم در این مراسم گفت: در حال حاضر ۳۰ پروژه در مجموعه تفریحی، توریستی و گردشگری "مینی‌وُرلد" در حال اجرا است و یک پروژه عظیم گردشگری در داخل و خارج از کشور به شمار می‌رود.

«مجید فرجی» یادآورشد: تا تکمیل نهایی این پروژه عظیم گردشگری، ۱۳۸ اثر شاخص ایران و جهان در این مجموعه گردشگری نصب خواهد شد.

شهردار ملایر خاطرنشان کرد: تاکنون ۱۳ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای اجرا و تکمیل این پروژه عظیم گردشگری که باز دوم آن امروز افتتاح شد، هزینه شده است.

وی مینی‌وُرلد را یکی از مهمترین پروژه‌های شهرداری عنوان کرد و ادامه داد: تلاش ما بر این بود که ملایر را به عنوان یک شهر شایسته جهانی معرفی کنیم و این شهر در مدیریت شهری نماد جهانی داشته باشد و ملایر باید به عنوان شهر برتر خاورمیانه معرفی شود.

شهردار ملایر با اشاره به آغاز عملیات اجرایی این ابرپروژه گردشگری در سال ۱۳۸۷، بیان کرد: هدف ما از اجرای این پروژه، گسترش فرهنگ بود که نمادهای تاریخی کل دنیا را به نوعی در مقیاس کوچک به صورت مینیاتوری در المان‌های مختلف اجرا کردیم.

فرجی با بیان اینکه وقفه‌ای چهار ساله در اجرای این پروژه عظیم ایجاد شد، گفت: مینی ورلد ملایر در سال ۲۰۱۳ به عنوان یکی از ۲۸ طرح برتر مدیریت شهری دنیا از طرف یکی از موسسات وابسته به بانک جهانی و به عنوان طرح برتر کشور ایران انتخاب شد.

به گفته شهردار ملایر این طرح در سال ۱۴۰۱ و ۱۴۰۰ از سوی مرکز تحقیقات و پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی به عنوان طرح برتر گردشگری شناخته شد.

فاز دوم اَبَرپروژه گردشگری "مینی‌وُرلد" ملایر به بهره‌برداری رسید

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی هم در این مراسم خاطرنشان کرد: ابتکار و خلاقیت منحصر به فرد شهرداری و شورای اسلامی در دوره‌های مختلف امروز ملایر را به عنوان یک شهر بزرگ گردشگری در استان و کشور تبدیل کرده است.

حجت الاسلام «احد آزادیخواه» گفت: این پروژه می‌تواند بهترین ظرفیت برای معرفی ملایر و جذب گردشگر باشد و اگر این پروژه به جهان شهر مبل و منبت و انگور پیوند زده شود، ملایر دارای سه برند مهم جهانی برای جذب گردشگر خواهد شد.

وی با بیان اینکه اقتصاد ما باید توریست‌محور باشد، افزود: در بازدیدی که سفیر بلاروس از مجموعه تفریحی و توریستی مینی‌ورلد داشت، اذعان داشت که زیبایی‌های ملایر از همدان بیشتر است.

دیگر نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی نیز اظهار کرد: هر سال شاهد هستیم که قابلیت‌های جدیدی برای ارائه به گردشگران به ویژه گردشگران خارجی به ملایر افزوده می‌شود.

«احمد آریایی‌نژاد» ادامه داد: با توجه به ظرفیت‌های موجود در ملایر، باید از مسیر گردشگری درآمدزایی و اشتغال‌زایی داشته باشیم و با تمرکز بیشتری روی گردشگری، هر روز شاهد رونق و شکوفایی بیشتر ملایر در دنیا باشیم.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha