استاندار: ۲۹۴ پروژه به مناسبت هفته دولت در ایلام کلنگ زنی و افتتاح شد

ایلام - ایرنا - استاندار ایلام با بیان اینکه در هفته دولت امسال ۲۹۴ طرح و پروژه با اعتبار ۲۵ هزار و ۶۸۰ میلیارد ریال در این استان افتتاح و کلنگ زنی شده است، گفت: همچنین پنج هزار و ۴۸۰ میلیارد ریال از طرح های سفر رئیس جمهور به این استان از ابتدای امسال تا کنون به بهره برداری رسیده است.

" حسن بهرام نیا" روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای دولت شهیدان رجایی، باهنر و شهید رئیسی، اظهار کرد: هفته دولت گویا و یادآور خدمات دولت و نظام اسلامی بر اساس و شاخص راه و خط شهیدان رجایی، باهنر و شهید آیت الله رئیسی است.

وی با آروزی موفقیت برای رئیس جمهور، هیئت دولت، وزرای دولت چهاردهم و همه دولتمردانی که لباس خدمت را بر تن کرده و قصد خدمت به مردم عزیز ایران اسلامی در سراسر کشور را دارند، ابراز کرد: به مناسبت هفته دولت در مجموع ۲۴۰ پروژه با اعتبار ۱۹ هزار و ۷۳۱ میلیارد ریال در استان ایلام افتتاح به بهره برداری رسیده است.

استاندار ایلام با اشاره به اینکه همچنین ۵۴ طرح و پروژه در این استان با اعتبار پنج هزار و ۹۴۹ میلیارد ریال در هفته دولت امسال کلنگ زنی شده است، گفت: در مجموع ۲۹۴ طرح و پروژه با اعتبار ۲۵ هزار و ۶۸۰ میلیارد ریال در این استان در هفته دولت افتتاح و کلنگ زنی شده است.

بهرام نیا با قدردانی از فرمانداران، معاونان استاندار و مدیران دستگاه های اجرایی استان برای بهره برداری و کلنگ زنی از این طرح ها و پروژه ها در هفته دولت، ابراز کرد: در شهرستان ایلام ۳۲، در شهرستان ایوان ۳۱، در شهرستان آبدانان ۱۸، در شهرستان بدره ۲۳، در شهرستان چرداول ۱۸، در شهرستان چوار ۱۷ ، در شهرستان دره شهر ۲۸، در شهرستان هلیلان ۱۷، در شهرستان دهلران ۴۴، در شهرستان سبروان ۱۸ و در شهرستان مهران ۲۸ طرح و پروژه در هفته دولت کلنگ زنی و افتتاح شده است

وی افزود: علاوه بر این، پروژه ها و طرح هایی نیز در یک ماه گذشته با حضور مسئولان و وزرای دولت سیردهم به بهره برداری در استان از جمله استخر ایلام با ۵۳۰ میلراد ریال،استخر شهر مهران با ۳۲۰ میلیارد ریال، دبیرستان۱۲ کلاسه سازگار با محیط زیست در شهر ایوان با اعتبار ۳۵۰ میلیارد ریال، تصفیه خانه شهر ایوان با اعتبار ۱۷۴ میلیارد ریال، درمانگاه تامین اجتماعی شهر مهران با اعتبار ۷۵۰ میلیارد ریال و سال بین المللی فرودگاه شهدای ایلام با اعتبار یک هزار و ۷۹۰ میلیارد ریال به بهره برداری رسیده است.

استاندار ایلام با اشاره به اینکه در مجموع پنج هزار و ۴۸۰ میلیارد ریال از پروژه ها و طرح های سفر رئیس جمهور به استان ایلام به بهره برداری رسیده است، ابراز کرد: تونل بزرگ کبیرکوه که از سال ۱۳۸۹ شروع شده و تا سال ۱۴۰۰ در مجموع ۲ هزار و ۶۲۰ میلیارد ریال برای آن هزینه شده بود، در دولت سیردهم ۲۱ هزار و ۳۸۰ میلیارد ریال تومان برای تکمیل آن هزنیه شد و تا تکمیل نهایی برای نصب سیستم تهویه و روشنایی به ۳۰ هزار میلیارد ریال دیگر اعتبار نیاز دارد.

بهرام نیا با بیان اینکه بیمارستان ۶۴ تختخوابی ملکشاهی آماده افتتاح است، گفت: طرح آبرسانی به ملکشاهی و تصفیه خانه آن، کارخانه کاغذ سنگی در شهرستان چرداول و کارخانه فولاد زاگرس ایوان نیز آماده افتتاخ و بهره برداری است.

وی خاطرنشان کرد: ابر پروژه سامانه گرمسیری که تا کنون ۱۳۵ هزار میلیارد ریال برای آن هزینه شده، در دولت سیزدهم ۷۰ هزار میلیارد ریال برای تکمیل آن هزینه شده و با افتتاح فاز اول این پروژه ۶ هزار هکتار از زمین های زراعی دیم منطقه دشت مهران زیر پوشش آبیاری خواهد رفت.

به گزارش ایرنا، استان ایلام دارای 617 هزار نفر جمعیت در غرب کشور دارای ظرفیت های بزرگی در حوزه نفت، گاز، گردشگری، کشاورزی، دامداری و دارای صنایع پتروشیمی و پالایش گاز است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha