۳۰ مبلغ دهه آخر صفر به مناطق مختلف قشم اعزام شدند

قشم - ایرنا - رییس تبلیغات اسلامی قشم از اعزام ۳۰ مبلغ و مبلغه روحانی به مناسبت فرا رسیدن دهه آخر صفر با هدف ترویج فرهنگ حسینی به مناطق مختلف شهری و روستایی بزرگ ترین جزیره ایرانی خلیج فارس خبر داد.

حجت‌الاسلام غلامعلی کاظمی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: سه روحانی از این تعداد اعزامی حوزه علمیه قم بوده و مابقی از مبلغان مقیم استان هرمزگان و جزیره قشم هستند.

وی ادامه داد: با برنامه ریزی‌ های به عمل آمده مناطق مختلف شهری و روستایی، مراکز مذهبی و مجامع دینی این شهرستان مرزی در دهه آخر صفر از حضور روحانیون به عنوان تاثیرگذارترین قشر در ایجاد بینش دینی و ابلاغ پیام عاشورا و توسعه فرهنگ حسینی بهره مند خواهند شد.

رییس تبلیغات اسلامی قشم توضیح داد: این روحانیون با هدف اجرای برنامه‌ های مذهبی، فرهنگی و دینی و پاسخگویی به مسایل و مشکلات شرعی مردم به بخش‌ ها و مناطق مختلف جزیره قشم اعزام شدند.

کاظمی تصریح کرد: مبلغان اعزامی با برگزاری منابر حسینی، مجالس وعظ، خطابه، دعا، زیارت، بیان احکام و مسایل شرعی و تبلیغ چهره به چهره در برگزاری هر چه باشکوه ‌تر محافل مذهبی تلاش می‌ کنند.

وی با بیان اینکه اداره تبلیغات اسلامی قشم هر سال در مناسبت های مختلف دینی و ملی، روحانیون مبلغ را به مناطق مختلف این جزیره اعزام می کند، یادآور شد: ماه مبارک رمضان، دهه اول ماه محرم و دهه آخر ماه صفر از جمله مهمترین این مناسبت ها است که با هدف ترویج دین، این اعزام ها صورت می گیرد.

رییس تبلیغات اسلامی قشم اضافه کرد: روحانیون مبلغ اعزامی در مناطق مختلف این شهرستان مرزی از دهه سوم ماه صفر برای ترویج معارف دینی، اسلامی و اهل‌ بیت(ع) بهترین استفاده را می کنند تا بتوانند فرهنگ عاشورا را بین مردم نهادینه کنند.

دهه آخر ماه صفر با اربعین حسینی آغاز می شود. در این دهه و در روز ۲۸ ماه صفر رحلت پیامبر اکرم (ص) و شهادت امام حسن مجتبی(ع) قرار دارد و سرانجام با شهادت امام رضا (ع) در روز ۳۰ صفر به پایان می رسد.

جزیره قشم با وسعت یک هزار و ۵۰۰ کیلومتر مربع از تنگه هرمز به موازات ساحل جنوبی ایران به طول ۱۳۵ کیلومتر و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر از توابع هرمزگان است و ۳۰۰ کیلومتر خط ساحلی دارد.

شهرستان قشم شامل جزیره‌های قشم، هنگام و لارک با حدود ۱۵۰ هزار نفر جمعیت از تنگه هرمز به موازات ساحل استان هرمزگان به طول ۱۵۰ و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر در میان آب‌های خلیج فارس گسترده شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha