انتقاد خبرنگاران کرمانشاهی از عدم پیگیری مطالبات اصحاب رسانه/مسکن و معیشت دغدغه اصلی است

کرمانشاه- ایرنا- در مراسمی که با تأخیری ۲۳ روزه از روز خبرنگار برگزار شد، خبرنگاران کرمانشاهی به بیان مطالبات و دغدغه های خود پرداختند و از اینکه مشکلات صنفی آنها از جمله نبود مسکن و نبود امنیت شغلی و مسائل معیشتی از سوی مسوولان مورد پیگیری قرار نمی گیرد، انتقاد کردند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، ۲۲ روز پس از روز خبرنگار در تقویم رسمی کشور، مراسمی شب هشتم شهریورماه در تالار انتظار کرمانشاه برگزار شد تا از خبرنگارانی که در طول سال‌ها با تلاش و پشتکار خود به اطلاع‌رسانی و آگاهی‌بخشی جامعه پرداخته‌اند، تقدیر شود.

این مراسم به همت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه و با حضور استاندار کرمانشاه، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه، جمعی از خبرنگاران، مدیران رسانه‌ها، و مسئولان محلی برگزار شد.

در این مراسم، خبرنگاران فرصتی یافتند تا درباره دغدغه‌ها و مسائل خود صحبت کنند. آن‌ها به چالش‌هایی مانند وضعیت مسکن، عدم پاسخگویی مدیران به خبرنگاران، فیک نیوزها و همچنین تقویت جایگاه خبرنگاران در جامعه اشاره کردند. این موارد به عنوان موضوعاتی کلیدی مطرح شد که برای بهبود شرایط کاری و زندگی خبرنگاران استان، نیاز به توجه ویژه‌ای دارند.

انتقاد خبرنگاران کرمانشاهی از عدم پیگیری مطالبات اصحاب رسانه/مسکن و معیشت دغدغه اصلی است

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه، حجت‌الاسلام والمسلمین غفوری، بر اهمیت نقش رسانه‌ها در جامعه تأکید کرد و اظهار داشت: انقلاب اسلامی ایران با تبیین و اطلاع‌رسانی آغاز شد و امام خمینی (ره) توانست از طریق این تبیین رژیم ستم شاهی را ساقط کند. وظیفه خبرنگاران نیز وظیفه‌ای تبیینی است و فعالیت آن‌ها نمونه‌ای از جهاد در حوزه تبیین محسوب می‌شود.

وی به نقش مهم رسانه‌ها در رساندن صدای مظلومیت مردم غزه و جبهه مقاومت به گوش جهانیان اشاره کرد و تأکید کرد که این رسانه‌ها بودند که با انعکاس ظلم و جنایت صهیونیست‌ها، پیروزی را برای مقاومت رقم زدند.

امام جمعه کرمانشاه همچنین خواستار صداقت و دلسوزی رسانه‌ها در بیان مسائل شد و از آن‌ها خواست که با مشفقانه قلم زدن، به اصلاح امور و ایجاد امید در جامعه کمک کنند.

وی تأکید کرد: توسعه استان کرمانشاه نیازمند همکاری همه‌جانبه است و بر این اساس، آینده استان را بسیار روشن می‌بینم.

حجت الاسلام والمسلمین غفوری با انتقاد از فرصت‌های از دست رفته در استان طی چهل سال گذشته، از دولت جدید خواست که کرمانشاه را به‌طور ویژه مورد توجه قرار دهد و در این باره گفت: دولت باید یک برنامه جبرانی برای استان داشته باشد و رسانه‌ها نیز باید در این زمینه مطالبه‌گر باشند تا سفر اول دولت جدید به کرمانشاه اختصاص یابد.

انتقاد خبرنگاران کرمانشاهی از عدم پیگیری مطالبات اصحاب رسانه/مسکن و معیشت دغدغه اصلی است

محمدطیب صحرایی، استاندار کرمانشاه نیز در ادامه این جلسه گفت: هرکسی که به سخنگویی می‌پردازد، باید سخنان استوار، منطقی و دقیق بزند. همه موظفیم هرچه قدر که می‌توانیم تلاش کنیم اما به جامعه ناامیدی تزریق نکنیم.

صحرایی به نرخ بیکاری در استان اشاره کرد و افزود: استان در ۶ سال پیاپی رتبه اول نرخ بیکاری در کشور را به خود اختصاص داده است و در سال ۹۵ نرخ بیکاری استان ۲۲.۵ درصد بوده است و در سال ۱۴۰۲ این عدد به ۱۲.۳ درصد رسیده. باید بپذیریم که نرخ بیکاری استان نصف شده اما در حال حاضر رتبه دوم کشور در نرخ بیکاری هستیم اما نباید تلاش های ارزشمند در این زمینه را نادیده بگیریم.

استاندار کرمانشاه به وضعیت حمل و نقل در استان اشاره کرد و گفت: فرودگاه کرمانشاه کمتر از ۱۰ پرواز در هفته انجام می‌شد اما در حال حاضر به ۶۵ تا ۷۰ پرواز در هفته رسیده است و اگر باند اصلی فرودگاه تا پاییز فعال شود این عدد بیشتر خواهد شد. در زمینه راه آهن نیز استان بودجه ۳۰ همتی برای تکمیل راه آهن کرمانشاه-خسروی مصوب شده است. اگر راه آهن به مرز خسروی برسد صفحه توانمندی مرز خسروی و استان کرمانشاه متفاوت خواهد شد.

وی افزود: ۳۰۰ کیلومتر از راه‌های مواصلاتی استان نیز در سال گذشته بهسازی شد و امسال ادامه پیدا می‌کند. ۱۹ نقطه حادثه خیز در استان داشتیم که ۱۱ عدد آن تا امروز رفع شده و تا پایان سال تمامی نقاط حادثه خیز حذف خواهند شد.

استاندار کرمانشاه در مورد تعاملات اقتصادی با عراق گفت: اربعین امسال نزدیک به ۷۰۰ غرفه در کرمانشاه گردش ساده اولیه اقتصاد اربعین بوده است. مرز پرویزخان در فروردین و اردیبهشت ماه امسال در قسمتی از ترانزیت مبدا و مقصد از بندر شهید رجایی جلو افتاد. این تعاملات ۱۰ ها برابر قابلیت افزایش دارد و باید پیگیری شود.

انتقاد خبرنگاران کرمانشاهی از عدم پیگیری مطالبات اصحاب رسانه/مسکن و معیشت دغدغه اصلی است

پوریا جلالی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه، در ادامه مراسم روز خبرنگار به موضوع مسکن خبرنگاران اشاره کرد و افزود: یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های فعلی خبرنگاران مساله مسکن است و تلاش‌های خوبی در این زمینه انجام شده، اما نیازمند توجه ویژه استاندار هستیم تا ساخت مسکن برای خبرنگاران با سرعت بیشتری پیش برود.

جلالی به پیشرفت‌های فرهنگی و هنری استان طی سه سال اخیر پرداخت و گفت: در این مدت، کرمانشاه در بسیاری از حوزه‌های فرهنگی و هنری در بین پنج استان برتر کشور قرار داشته است.

وی تأکید کرد که یکی از رویکردهای جدیدی که در این دوره دنبال شده و در کشور نیز به عنوان یک الگو مطرح شده، خیابانی کردن رخدادهای فرهنگی و هنری بوده است. به‌عنوان نمونه، دعوت از نقاشان برجسته کشور و خلق آثاری با موضوع غزه در معرض دید عموم قرار گرفت.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان با اشاره به تلاش‌های صورت‌گرفته برای ایجاد دورهمی‌های فرهنگی و هنری، افزود: در این مدت، سعی کردیم به بهانه‌های مختلف، جمع‌هایی با حضور هنرمندان و اصحاب رسانه برگزار کنیم که نتایج مثبتی به همراه داشت.

وی همچنین به تولید آثار هنری در حوزه‌های مختلف مانند موسیقی، سرود، فیلم مستند و هنرهای تجسمی اشاره کرد و خبر داد که از اواسط مهرماه، هر کرمانشاهی که از منزل خارج شود، شاهد برگزاری یک رخداد فرهنگی و هنری در محله خود خواهد بود.

انتقاد خبرنگاران کرمانشاهی از عدم پیگیری مطالبات اصحاب رسانه/مسکن و معیشت دغدغه اصلی است

در پایان مراسم نیز از تعدادی از اهالی رسانه تجلیل و پوستر جشنواره رسانه ابوذر رونمایی شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha