خبرنگاران ایرنا در دیدار با امام جمعه کرمانشاه چه گفتند؟

کرمانشاه - ایرنا - خبرنگاران خبرگزاری جمهوری اسلامی مرکز کرمانشاه در دیدار نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه دغدغه‌های حرفه‌ای و صنفی خود را با حجت الاسلام و المسلمین غفوری در میان گذاشتند.

خبرنگاران ایرنا مرکز کرمانشاه روز گذشته میزبان حجت الاسلام والمسلمین حبیب الله غفوری در سالگرد شهادت محمود صارمی خبرنگار ایرنا بودند.

در ابتدای این دیدار رییس خبرگزاری جمهوری اسلامی مرکز کرمانشاه ضمن ارائه گزارشی از تاریخچه این رسانه با ۹ دهه قدمت، گفت: ایرنا در این سالها فراز و نشیب های فراوانی را تجربه کرده است و امروز هم در مجامع بین الملی به عنوان رسانه رسمی نظام شناخته می‌شود بنابراین خروجی آن صرفنظر از تعداد مخاطبی که دارد؛ دارای اهمیت و مورد استناد است.

محمدمهدی کرمانی افزود: استان کرمانشاه نیازها و چالش هایی دارد و برای گره‌گشایی از مشکلات انتظار می رود مدیران استان از ظرفیت همه رسانه ها بویژه ایرنا استفاده کنند اما معلوم نیست چرا این مزیت مورد غفلت است و موضوع کاملا برعکس است چراکه خبرنگاران به دنبال مسوولان هستند اما گاها با درهای بسته مواجهند.

همچنین معاون خبرگزاری ایرنا مرکز کرمانشاه در این نشست گفت: استان یک عقب ماندگی تاریخی از قبل انقلاب دارد و با پیروزی انقلاب اسلامی نیز درگیر ناامنی و هشت سال جنگ تحمیلی شد و عملا از روند توسعه عقب ماند از این رو جا دارد که نگاه ویژه ای در اختصاص بودجه و امکانات به استان کرمانشاه شود.

فرزاد نویدی به نقش ویژه استان کرمانشاه در هشت سال دفاع مقدس نیز اشاره کرد و افزود: باوجود اینکه جنگ در استان کرمانشاه آغاز و پایان یافت اما نقش این استان در دفاع مقدس به خوبی معرفی نشده است به عنوان مثال این استان باغ موزه دفاع مقدس ندارد در حالیکه اغلب استان‌هایی که به صورت مستقیم درگیر جنگ نبودند دارای باغ موزه دفاع مقدس هستند.

دبیر اخبار مرکز کرمانشاه همچنین آغاز به کار دولت چهاردهم را مورد اشاره قرار داد و گفت: مردم کرمانشاه از دولت چهاردهم انتظار دارند استاندار و مسوولانی را برای این استان انتخاب کنند که بتوانند عقب ماندگی تاریخی و مسائل و مشکلات مردم را برطرف کنند.

نویدی از نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه خواست در رایزنی با مسوولان ارشد کشور توجه آنها را برای نگاه ویژه به استان کرمانشاه بیش از پیش معطوف کند و در انتخاب مسوولان برای استان از آزمون و خطا کردن دوری کنند و مدیرانی توانمند و توسعه گرا برای کرمانشاه انتخاب شود.

جواد الماسی خبرنگار ایرنا مرکز کرمانشاه نیز گفت: بر اساس تجارب گذشته و باور مردم منطقه؛ انتخاب مدیران استان اعم از طیف اصولگرا و طیف اصلاح طلب در مسیر درستی قرار نداشته است و همه امیدوارند در دولت جدید این مشکل مرتفع گردد.

وی اظهار کرد: بر اساس همین باور عمومی که همواره به خبرنگاران منتقل می شود؛ کرمانشاه نیازمند مدیرانی توانمند است تا بتوانند مشکلات را برطرف کنند چرا که این باور وجود دارد که برخی مدیران فقط افراد هم طیف و هم نظر خود را در راس امور قرار می‌دهند و به صورت شبکه ای بهم وصل هستند و اساسا منافع مردمی برایشان مهم نیست اما این امید همچنان وجود دارد که سیستم انتخاب مدیران در استان تغییر و به ریل علمی خود بازگردد.

خبرنگاران ایرنا در دیدار با امام جمعه کرمانشاه چه گفتند؟

عبادالله آذرگون هم گفت: نگاه خبرنگاران ایرنا حرفه ای و بر اساس منافع کلان کشور است و در استان کرمانشاه هم فارغ از جهت گیری ها به دنبال بیان صحیح دغدغه مردم، معرفی مزیت های استان و رفع مشکلات منطقه هستیم از این روی نگاه ویژه نماینده ولی فقیه برای حمایت از رسانه ها را خواستاریم.

وی اظهار کرد: خبرگزاری ایرنا ظرفیت زیادی برای تحقق جهاد تبیین مورد تاکید رهبر معظم انقلاب دارد و جا دارد مسولان استان از این ظرفیت ایجاد شده نهایت استفاده را ببرند.

مصطفی آزادی یکی دیگر از خبرنگاران ایرنا مرکز کرمانشاه نیز گفت: تاکنون خروجی شورای فرهنگ عمومی استان کارکرد بالایی برای استان نداشته است که جا دارد با روی کار آمدن یک امام جمعه جوان که از علم و دانش روز بهره مند است؛ این روند تغییر کند.

وی افزود: به باور کارشناسان و اهل فن توسعه اقتصادی و سیاسی بدون توسعه فرهنگی امکان پذیر نیست بنابراین خروجی و کارکرد شورای فرهنگ عمومی استان کرمانشاه دارای اهمیت است.

وی گفت: در حالیکه رهبر معظم انقلاب بیش از یک دهه بر اشتغال، کارآفرینی، معیشت، دانش بنیان و تولید تاکید کردند اما در سالهای گذشته یک مصوبه مهم اثرگذار در خروجی شورای فرهنگ عمومی کرمانشاه دیده نشد لذا در دوره جدید با حمایت امام جمعه کرمانشاه جا دارد دستور کار شورای فرهنگ عمومی بومی شده و معضلات و مشکلات استان را چاره جویی کند.

آزادی بر ضرورت تدوین یک سند چشم انداز پنج ساله برای شورای فرهنگ عمومی استان کرمانشاه تاکید کرد و گفت: در این سند وظایف دستگاه هایی چون آموزش و پرورش، دانشگاه، جهاد دانشگاهی، فنی حرفه ای و دیگر دستگاههای مرتبط مشخص و ملزم به پاسخگویی باشند تا شرایط فرهنگی و اقتصادی استان بویژه در حوزه کار و مشاغل جدید تغییر کند.

امیر پرندآور یکی دیگر از خبرنگاران ایرنا رکن اصلی و اساسی پیشرفت کشور و به خصوص استان کرمانشاه را در وحدت دانست و گفت: با وحدت می توان به تمام خواسته هایی که باعث پیشرفت استان می شود رسید و این وحدت باید بین تمام دیدگاه های سیاسی و در تمام ادارات و ارگان های استان نمود پیدا کند.

وی افزود: تریبون نماز جمعه از اجزای اساسی و مهم در ترویج وحدت بین آحاد مردم است و می توان از این ظرفیت برای پیشرفت در استان به بهترین نحو استفاده کرد.

خبرنگاران ایرنا در دیدار با امام جمعه کرمانشاه چه گفتند؟

یکی دیگر از خبرنگاران ایرنا هم در این جلسه گفت: شناخت دستگاههای استان کرمانشاه از ظرفیت شبکه های اجتماعی و تولیدات چند رسانه ای اندک است لذا نمی توان در چنین شرایطی امیدی به بهبود امور داشت.

بهمن زارعی افزود: اکنون خبرنگاران و عکاسان کرمانشاه حتی برای نیازهای اولیه خود با چالش مواجهند مثلا وقتی در مراسمات ملی و مذهبی استان دغدغه یک خبرنگار بهره مندی از جایگاه مناسب برای عکاسی است دیگر حرف زدن از سایر موضوعات بی معنی است.

وی اظهار کرد: متاسفانه برخی از مسوولان و نهادها هم برای پوشش تصویری از جاذبه ها و مزیت های استان و حتی تصویربرداری از مراسم های ملی و مذهبی مانع تراشی می کنند.

منوچهر صمدی یکی دیگر از خبرنگاران ایرنا در این جلسه گفت: خبرنگاران با وجود اینکه کوهی از درد و مشکلات شخصی دارند ولی به دلیل رسالت خطیرشان همواره به دنبال بیان مشکلات مردم و رفع نیازهای جامعه هستند از این رو هر قدر مشکلات خبرنگاران کمتر باشد با فراغ بال بیشتری به مباحث کلان و توسعه ای استان و مردم می پردازند.

وی بی توجهی برخی مسوولان در عدم جوابگویی به رسانه ها را یکی از مشکلات بزرگ استان عنوان کرد که خبرنگاران را در رسالت خود با مشکل مواجه کرده است.

او در ادامه افزود: علاوه بر این مدیران و مسوولان رده بالای استان وقتی رسانه ای به بیان مشکلات جامعه در عرصه های مختلف می پردازد هیچگونه پیگیری و مواخذه ای از دستگاه مربوطه نمی کنند که همین امر موجب می شود تا به نوعی تلاش خبرنگاران زیر سوال رفته و از سویی مسوولان به راحتی از زیر بار مسوولیتشان شانه خالی کنند.

در این دیدار نشست دکتر شهرستانی رییس دفتر نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه حجت الاسلام والمسلمین غفوری را همراهی کرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha