پاسخ ایران به رژیم غاصب اسرائیل صاعقه‌ای کوبنده و دردناک است

ایلام - ایرنا - نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام با بیان اینکه جنایتکاران جنگی اسرائیل منتظر عملیاتی قدرتمندانه‌تر از "وعده صادق" و صاعقه دردناک، ویرانگر و بازدارنده ایران اسلامی باشند، گفت: سکوت مجامع بین‌المللی در مقابل جنایت‌های رژیم صهیونیستی در غزه محکوم و غیر قابل توجیه است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت الاسلام والمسلمین "اله نور کریمی‌تبار" در خطبه های نماز جمعه این هفته در مصلی بزرگ امام خمینی(ره) شهر ایلام، اظهار کرد: نام نیک شهیدان رجایی و باهنر با خدمت صادقانه به مردم در تاریخ انقلاب اسلامی ماندگار است.

وی با گرامیداشت یاد و خاطره شهید آیت الله رئیسی و همراهانش، افزود: این شهیدان الگوهایی برای کارگزاران نظام اسلامی در راستای خدمت صادقانه به مردم است، هفته دولت فرصتی است که دولتمردان خدمات و دستاوردهای نظام اسلامی را برای مردم بیان کنند.

امام جمعه ایلام ابراز کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار هیئت و اعضای دولت چهاردهم نکات ارزشمندی را بیان و مسیر درست راه را برای دولت جدید ترسیم و مشخص کردند که عمل به این فرامین و رهنمون‌ها موفقیت دولت چهاردهم را در پی خواهد داشت.

وی افزود: دشمنان بعد از تائید صلاحیت هیأت وزیران توسط مجلس شورای اسلامی، شبهاتی را مبنی بر انتخاب وزرا توسط رهبر معظم انقلاب اسلامی و عدم کارایی مجلس و رئیس جمهور در انتخاب وزرا به جامعه القاء کردند که رهبری در سخنان اخیر خود این شبهات مسموم را پاسخ دادند.

امام جمعه ایلام تاکید کرد: رئیس جمهور نیز در دیدار اعضای هیئت دولت با رهبر معظم انقلاب اسلامی بر رسیدگی مناطق محروم، توجه به کسانی که دیده نمی شوند و عدالت در محوری کار تاکید کردند و امید است که رئیس جمهور در این شعارهایی که بیان کردند موفق باشد و گره مشکلات مردم را باز کند.

حجت الاسلام والمسلمین کریمی تبار یادآور شد: رهبر معظم انقلاب اسلامی در مسائل اجرایی دولت‌ها دخالت ندارند و طبق قانون اساسی رهبری فقط سیاست‌های کلی نظام را ابلاغ می‌کنند و در انتخاب و معرفی وزرا توسط رئیس جمهور به مجلس نیز دخالت نمی‌کند.

پاسخ ایران به رژیم غاصب اسرائیل صاعقه‌ای کوبنده و دردناک است

وی اضافه کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار اعضای دولت چهاردهم، بر رسیدگی به وضعیت زندگی مناطق محروم کشور و اجرای عدالت اجتماعی برای همه اقشار جامعه را تاکید کردند.

وی با تاکید بر اینکه شایستگی‌ها باید به جای شاخص‌های سیاسی و فکری در انتخاب مدیران دخیل باشد، ادامه داد: انتظار می‌رود باتوجه به رأی قاطع نمایندگان به همه وزرای پیشنهادی با گرایش‌های مختلف سیاسی، دولت جدید در انتخاب مدیران شاخص‌هایی چون تخصص، تعهد و توانمندی فارغ از هر گونه جناح و باند فکری و سیاسی را مد نظر داشته باشد تا از نخبه‌سوزی افراد متعهد و توانمند به بهانه‌های سیاسی جلوگیری شود چرا که اگر شایسته سالاری محور کار باشد موفقیت کارگزاران نیز افزایش پیدا خواهد کرد.

حجت الاسلام والمسلمین کریمی‌تبار در ادامه با اشاره به جنایات رژیم صهیونیستی در غزه، بیان کرد: شرایط کنونی ساکنان غزه و فلسطین دشوار، سخت و دردناک است و رژیم صهیونیستی با تسلیحات کشتار جمعی ارسالی از سوی آمریکا، اقدام به نسل کشی فلسطینی‌ها در نوار غزه کرده و در حالی که این جنایات وحشتناک در باریکه غزه رخ می‌دهد کشورهای مدعی حقوق بشر و بسیاری از کشورهای جهان در مقابل این همه جنایت سکوت کرده و یا با آمریکا و رژیم غاصب اسرائیل همراهی‌ می کنند.

حجت الاسلام کریمی تبار افزود: آمریکا که دستش تا آرنج به خون جوانان، کودکان و زنان فلسطینی و ملت‌های مظلوم جهان آلوده است، از ایران می‌خواهد در برابر جنایت رژیم غاصب و کودک کش در مقابل ترور اسماعیل هنیه به عنوان مهمان جمهوری اسلامی سکوت کند، مگر می‌شود که کسی متعرض امنیت جمهوری اسلامی بشود و انتظار داشته باشد که جمهوری اسلامی سکوت کند.

وی با بیان اینکه تنها جرم مردم مظلوم فلسطین و غزه این است که می خواهند در سرزمین خود زندگی کنند، گفت: مجامع بین‌المللی و قدرت‌های به ظاهر ابرقدرت دنیا در برابر جنایات رژیم غاصب اسرائیل در فلسطین سکوت کرده‌اند در حالی که ایران را نسبت به پاسخ به ترور "اسماعیل هنیه" توسط عوامل رژیم صهیونیستی به خویشتنداری دعوت می‌کنند.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام تاکید کرد: آمریکا به جای حمایت از جنایات بی‌شمار رژیم صهیونیستی در فلسطین و سکوت در این زمینه، خواهان عدم پاسخگویی ایران اسلامی نسبت به ترور "اسماعیل هنیه" بوده که نشان می دهد رژیم صهیونیستی و آمریکای جنایتکار، از پاسخ ایران اسلامی در هراس و وحشت هستند و این امر نشانه اقتدار ایران اسلامی و جبهه مقاومت است.

وی با اشاره به اینکه جنایتکاران اسرائیلی باید منتظر عملیات تلافی جویانه ایران اسلامی در پاسخ به ترور "اسماعیل هنیه" بر اساس حقوق بین‌المللی باشند، یادآور شد: ایران تعیین کننده چگونگی، زمان و مکان این عملیات کوبنده خواهد بود.

پاسخ ایران به رژیم غاصب اسرائیل صاعقه‌ای کوبنده و دردناک است

حجت الاسلام کریمی‌تبار با بیان اینکه جنایتکاران جنگی اسرائیل منتظر عملیاتی قدرتمندانه‌تر از "وعده صادق" و صاعقه دردناک، ویرانگر و بازدارنده ایران اسلامی باشند، ابراز کرد: حزب‌الله نیز با وجود سکوت خبری رسانه‌های دنیا، در برابر ترور "فواد شُکر" ضربه ای مهلک و کوبنده‌ای بر پیکر رژیم صهیونیستی وارد کرد و نقاط مورد نظر را در سرزمین‌های اشغالی مورد هدف دقیق قرار داد.

خطیب نماز جمعه ایلام در ادامه با اشاره به موفقیت دانش آموزان باهوش ایران اسلامی با کسب پنج مدال طلا و مقام نخست دنیا در هفدهمین المپیاد جهانی نجوم و اختر فیزیک، گفت: این موفقیت جای تحسین و قدردانی دارد، این نسل جوان تربیت شده جمهوری اسلامی ایران هستند که آینده امیدبخش ایران اسلامی را ترسیم خواهند کرد.

وی با اشاره به برگزاری راهپیمایی عظیم اربعین حسینی در کمال امنیت و همراه با رضایت زوار، ادامه داد: اربعین امسال باشکوه‌تر از سال‌های گذشته برگزار شد که از همه دست اندرکاران برگزاری این کنگره بزرگ در سطح کشور، استان ایلام و ملت و دولت عراق قدردانی می‌شود.

امام جمعه ایلام با بیان اینکه انتطار برای ظهور آخرین منجی، از مهم‌ترین از اثربخشی‌های اربعین است، یادآور شد: به اعتقاد یکی از نظریه پردازان مشهور روسی که با هدف بررسی جلوه‌های اربعین به کربلا سفر کرده بود، پیاده‌روی بین‌المللی اربعین مقدمه رخداد یک اتفاق مهم در ابعاد جهانی است.

حجت الاسلام کریمی‌تبار با تاکید بر اینکه اربعین حلقه اتصال عاشورا و ظهور منجی عالم بشریت است، افزود: به گفته این نظریه‌پرداز شهیر روسی، دنیای مدرن و لیبرال با جهان‌بینی سرمایه سالارانه خود هیچ دستاورد انسان‌سازی نداشته و با بحران‌آفرینی برای دنیا به پایان عمر خود نزدیک شده و بشر امروز نیازمند یک تحول اساسی و بنیادین است که پایه‌های این تحولات در انقلاب اسلامی آشکار و قرار گرفته است.

وی با اشاره به اینکه اربعین تحول‌آفرین است و روز به روز در جهان فراگیر می‌شود، گفت: خداوند متعال به مردم استان ایلام این توفیق را داده که هر کسی متناسب با وضعیت و توان خود در اربعین حسینی نقش‌آفرین باشد، از مردم و کسانی که نذورات دارند و خدمات و امکاناتی که برای زائرین فراهم می‌شود، تقاضا داریم که این خدمات و پذیرایی‌ها را به نیت امام حسین(ع) نذر کنند چرا که وقف بر اساس نیت است و تقاضا داریم که در این خصوص مراقبت لازم را داشته باشند.

امام جمعه ایلام توضیح داد: برخی مواقع مواد غذایی در موکب‌ها باقی می‌ماند که برای سال آینده نمی‌شود از آنها استفاده کرد و فاسد می‌شود و این مواد غذایی با توجه به اینکه با نیت زوار اربعین حسینی است تنها باید اربعین مورد استفاده قرار گیرد اما اگر با نیت نذر امام حسین(ع) باشد در هر راهی که مرتبط با امام حسین(ع) است می‌شود از این مواد غذایی استفاده کرد.

حجت الاسلام کریمی‌تبار با اشاره به اینکه استان ایلام و مرز مهران نیز به برکت اربعین یکی از گذرگاه‌های اصلی تردد زائران است، گفت: مردم استان ایلام به مهمان‌نوازی و خادمی زائران شهره هستند، از مهمان‌نوازی مردم استان در تکریم زوار و ارائه خدمات به زوار، مردم شهرستان مهران و موکبداران، خادمان، موکبدارانی که از استان‌های دیگر در استان حضور داشتند، استاندار، مدیران دستگاه‌های اجرایی و نهادها، ستاد اربعین استان و کشور، حافظان امنیت، پلیس، مرزبانی، سپاه و ارتش صدا و سیما و اصحاب رسانه و همه کسانی که معرفت‌افزایی و زیارت با معرفت زائران تلاش کردند، قدردانی‌می کنم.

پاسخ ایران به رژیم غاصب اسرائیل صاعقه‌ای کوبنده و دردناک است

وی در ادامه با تاکید بر اینکه خدمت به مردم در ادارات و دستگاه هایی اجرایی در اولویت است، افزود: این گونه نباشد که مدیران دستگاه‌هایی اجرایی در اربعین در مرز حضور داشتهد باشند و ارباب رجوع در ادارات سرگردان باشد و از همه کسانی که گمنام در خدمات زائران بودند نیز قدردانی می‌کنم.

امام جمعه ایلام با قدردانی از کسانی که پیاده روی از مهران تا کربلا در ایام اربعین امسال را راه‌اندازی کردند، گفت: امید است این سنت حسنه استمرار داشته باشد و هر سال جمعی از استان از مهران به کربلا راهپیمایی داشته باشند.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام با بیان اینکه کارگران ضعیف ترین قشری هستند که در کف خیابان کار می‌کنند و حداقل حقوق را دریافت می‌کنند، خاطرنشان کرد: مسأله مهم پرداخت حقوق کارگران شرکتی ادارات است که باتوجه به شرایط سخت معیشتی، لازم است حقوق این قشر مظلوم توسط متولیان آن دستگاه یا شرکت‌های پیمانکاری طرف قرارداد به موقع پرداخت شود و امید است که در این زمینه رسیدگی لازم انجام شود.

وی با اشاره به سالروز ارتحال جانگداز حضرت رسول اکرم(ص)، شهادت امام حسن مجتبی(ع) و شهادت امام رضا(ع) و تسلیت به همه مسلمانان جهان، گفت: افعال، کردار و گفتار ما به گونه‌ای باشد که موجب رضایت ائمه اطهار(ع) شود، در مجالس اقامه عزایی که در دهه سوم صفر برگزار می‌شود لازم است از متخصصان دین شناس در راستای نشر و توسعه ارزش های دینی و اسلامی در جامعه استفاده شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha