فعالیت بدون مجوز در رشته بدنسازی زنجان موجب تضییع حقوق جامعه ورزشی می‌شود

زنجان - ایرنا - رییس هیات بدنسازی و پرورش اندام استان زنجان گفت: فعالیت بدون مجوز در رشته بدنسازی در استان موجب تضییع حقوق مربیان،ورزشکاران و جامعه ورزشی استان می‌شود که با آن برخورد خواهد شد.

علی شهبازی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: یکی از مهمترین‌ رویکردهای پیش بینی شده در هیات، بحث آموزش و برگزاری دوره های آموزشی و بازآموزی برای تمامی ذینفعان هیات اعم از مربیان، مدیران، داوران و ورزشکاران است.

وی اضافه کرد: با توجه به اینکه کمیته آموزش هیات دوره های مختلف مربیگری و داوری را در سطح استان برگزار می کند اما فعالیت غیرمجاز برخی در سطح باشگاه ها و محیط‌های ورزشی استان به طرق مختلف رسمی و غیر رسمی و یا در فضای مجازی به چشم می خورد.

این مسوول ورزشی ادامه داد: برخی از افراد با جعل عنوان و بدون دارا بودن مدرک معتبر و قانونی خود را مربی و یا داور در رشته های تحت پوشش هیات بدنسازی و پروررش اندام معرفی می کنند و این امر علاوه بر مصادیق مجرمانه موجب تضییع حقوق ورزشکاران، مربیان، داوران و لطمه به حیثیت و اعتبار جامعه ورزشی استان می شود.

وی گفت: طی دستورالعمل و بخشنامه ارسالی از فدراسیون تمامی مربیانی که بیش از سه سال از تاریخ صدور مدارک آنها گذشته است باید نسبت به ثبت نام و بروز رسانی مدرک خود اقدام کنند در غیر این صورت مدرک آنها از درجه اعتبار ساقط خواهد شد و باید مجددا در دوره ها شرکت کنند.

رییس هیات بدنسازی و پرورش اندام استان زنجان تاکید کرد: طی ابلاغیه فدراسیون و هماهنگی هایی انجام شده با اداره کل ورزش و جوانان از این پس با مربیان فاقد کارت از مراجع ذی صلاح و مربیان فعال که نسبت به روز رسانی مدارک خود در فرصت داده شده اقدام نکنند برخورد خواهد شد.

وی یادآور شد: با توجه به اهمیت موضوع در صورتی که مدیران باشگاه ها نسبت به این موضوع کم توجهی کرده و از این افراد استفاده کنند این اقدام آنها تخلف درجه یک محسوب می شود و در کمیته انضباطی در خصوص آنان تصمیم گیری و اعمال قانون خواهد شد و همچنین آنها به مراجع قانونی و قضایی معرفی می شوند.

شهبازی با بیان اینکه هم اکنون دوره بازآموزی و دوره های مختلف مربیگری بدنسازی، فیتنس، پاورلیفتینگ و سمینارهای تخصصی در سایت فدراسیون باز است، خاطر نشان کرد: طی پیگیری های انجام شده اولین دوره بین المللی آنتی دوپینگ طی ماه جاری در زنجان برگزار خواهد شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha