برترین اسب‌ها و چابکسواران هفته سوم کورس اسبدوانی آق‌قلا مشخص شدند+ فیلم

گرگان- ایرنا- هفته سوم کورس تابستانه اسبدوانی آق‌قلا روز جمعه نهم شهریور ماه در میدان سوارکاری این شهرستان در شمال گلستان آغاز شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا رقابت‌های امروز در هشت دور هزار ، هزار و ۲۰۰ و نیز هزار و ۶۰۰ متری با شرکت ۶۹ راس اسب‌ از نژادهای ترکمن، تروبرد و دوخون در کلاس‌های مختلف برگزار شد.

دور اول کورس امروز با شرکت اسب‌های نژاد ترکمن بیشتر از سه سال کلاس ۶ (دارای ۵۱ تا ۶۵ امتیاز به مسافت هزار و ۶۰۰ متر برگزار شد که اسب «آتا کهری» با چابکسواری «محمدرضا نوری» زودتر از ۶ حریف دیگر خط پایان را پشت‌سر گذاشت و اول شد.

در این دور اسب‌های «طوفان سرعت» و «شهبد آریاسب یزدان» به ترتیب با چابکسواری «الله‌بردی طویی» و «علی‌رضا صالح‌پور» به ترتیب دوم و سوم شدند.

در دور دوم ۱۴ ‌اسب نژاد ترکمن ۲سال مبتدی نبرده وارد دپار شدند که در پایان این دور هزار متری، اسب‌های «نفیسه حاتم»، «یاد آی تکه» و «پری‌چهر یارا» با چابکسواری «یوسف دهش»، «امین محمدی» و «بهرام بینایی» به ترتیب اول تا سوم شدند.

دور سوم امروز ویژه اسب‌های نژاد ترکمن بیشتر از سه سال میدان آزاد به مسافت هزار متر برگزار شد که اسب‌های «آی بیگ» با چابکسواری «ابراهیم قره‌داشلی»، «چگن چگینی» با سوارکاری «یاسر آموت» و «قوجرلی صوفیان» با چابکسواری «نورمحمد بهادر» به ترتیب با پشت سر گذاشتن ۶ اسب دیگر مقام‌های اول تا سوم را کسب کردند.

۹ اسب‌ نژاد دوخون بیشتر از سه سال میدان آزاد در دور چهارم به مسافت هزار متر با هم رقابت کردند که از میان چابکسواران نشسته بر روی اسب‌های این دور، «میثم بابایی»، «بهرام بینایی» و «بنیامین جرجانی» به ترتیب اسب‌های «یاد رونیکای»، «روبینا» و «آسنا جان» را زودتر از بقیه از خط پایان عبور دادند و اول تا سوم شدند.

دور پنجم ۹ اسب‌ نژاد ترکمن بیشتر از سه سال کلاس چهار (دارای ۷۱ تا ۸۵ امتیاز) برای مسافت هزار و ۲۰۰ متری وارد دپار شدند که اسب‌های «تیرداد فیروزی» با چابکسواری «آرمین آق‌آتابای»، «آلپای رمضانی» با چابکسواری «سهراب دهش» و «کارن حسین‌پور» با سوارکاری «محمدرضا نوری» با پشت سر گذاشتن سایر اسب‌های این دور زودتر از خط پایان عبور و اول تا سوم شدند.

دور ششم ویژه اسب‌های نژاد دوخون بیشتر از سه سال کلاس ۴ (۷۱ تا ۸۵ امتیاز) برگزار شد که در پایان این دور هزار و ۲۰۰ متری از میان ۹ اسب‌ شرکت کننده اسب‌های «ارمیا نور»، «دلربا بندر» و «تکتاز» به ترتیب با چابکسواری «نورمحمد بهادر»، «بهرام بینایی» و «کیوان قلرعطا» مقام‌های اول تا سوم را کسب کردند.

دور هفتم پنج اسب‌ نژاد دوخون بیشتر از سه سال کلاس سه (دارای ۸۱ تا ۹۵ امتیاز) برای مسافت هزار و ۲۰۰ متری وارد دپار شدند که اسب‌های «سرین» با چابکسواری «مبین کم»، «من راکت» با چابکسواری «محمدرضا نوری» و «مونو پالر» با سوارکاری «آرمین آق‌آتابای» با پشت سر گذاشتن سایر اسب‌های این دور زودتر از خط پایان عبور و اول تا سوم شدند.

دور هشتم و پایانی امروز ویژه اسب‌های نژاد تروبرد بیشتر از سه سال کلاس ۶ (دارای ۴۶ تا ۶۱ امتیاز به مسافت هزار و ۲۰۰ متر برگزار شد که اسب‌های «قندهار» با چابکسواری «آرمین آقآاتابای»، «وایلد رز» با سوارکاری «بنیامین جرجانی» و «گلدن ایگل» با چابکسواری «الله‌بردی طوئی» به ترتیب با پشت سر گذاشتن چهار اسب دیگر مقام‌های اول تا سوم را کسب کردند.

امتیازهای داخل پرانتز در هر دور، مربوط به مجموع امتیازاتی اسب‌های شرکت کننده آن دور در کورس‌های گذشته است که آن اسب‌ها در هفته‌های پیشین در گنبدکاووس، بندرترکمن یا کورس هفته اول آق‌قلا شرکت کرده بودند.

در پایان مسابقات امروز به مالکان، مربیان و چابکسواران اسب‌های برتر در مجموع ۱۳ میلیارد و ۹۰۴ میلیون ریال جوایز نقدی اهدا شد.

هفته چهارم کورس تابستانه اسبدوانی آق‌قلا اواخر هفته آتی برگزار خواهد شد.

مسابقات اسبدوانی در شهرستان آق‌قلا که از آن به‌ عنوان یکی از پایتخت‌های سوارکاری کشور یاد می‌شود، سال‌هاست که در قالب کورس فصول مختلف باحضور جمع زیادی از علاقه‌مندان به این رشته ورزشی برگزار می‌شود.

مسابقات سوارکاری در بین مردم گلستان بویژه ترکمن‌ها علاقمندان زیادی دارد و این رخداد ورزشی بیش از یک دهه است علاوه بر آق‌قلا در ۲ شهرستان بندرترکمن و گنبدکاووس این استان نیز برگزار می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha