هفته دوم کورس اسبدوانی آق‌قلا با معرفی برترین‌ها به پایان رسید+ فیلم

گرگان - ایرنا - دومین روز از هفته دوم کورس تابستانه اسبدوانی آق‌قلا روز جمعه دوم شهریور در میدان سوارکاری این شهرستان در شمال گلستان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، رقابت‌های امروز در ۶ دور هزار و هزار و ۲۰۰ متری با شرکت ۵۵ راس اسب‌ از نژادهای ترکمن، تروبرد و دوخون در کلاس‌های مختلف برگزار شد.

دور اول کورس امروز با شرکت اسب‌های نژاد ترکمن بیشتر از سه سال مبتدی نبرده به مسافت هزار متر برگزار شد که اسب «آتای» با چابکسواری «مومن بهادر» زودتر از ۱۱ حریف دیگر خط پایان را پشت‌ سر گذاشت و اول شد.

در این دور اسب‌های «مفخم معظمی» و «ماریا مولایی قیداری» به ترتیب با چابکسواری «یوسف دهش» و «بهرام ‌بینایی» به ترتیب دوم و سوم شدند.

در دور دوم پنج ‌اسب نژاد ترکمن بیشتر از سه سال کلاس سه (۸۱ تا ۹۵ امتیاز) وارد دپار شدند که در پایان این دور هزار متری، اسب‌های «کیانا کلاته»، «آتای محسن» و «مردان عاشوری» با چابکسواری «مومن بهادر»، «رضا فهیمی» و «بنیامین جرجانی» به ترتیب اول تا سوم شدند.

دور سوم امروز ویژه اسب‌های نژاد تروبرد بیشتر از سه سال کلاس ۶ (۵۱ تا ۶۵ امتیاز) به مسافت هزار متر برگزار شد که اسب‌های «آبتین» با چابکسواری «یونس اورکلی»، «سی‌سی آنت» با سوارکاری «عبدالحلیم قبادی» و «کوئین دنسر» با چابکسواری «کاظم آرمیده» به ترتیب با پشت سر گذاشتن چهار اسب دیگر مقام‌های اول تا سوم را کسب کردند.

۹ اسب‌ نژاد دوخون بیشتر از سه سال کلاس ۲ (۹۱ تا ۱۰۵ امتیاز) در دور چهارم به مسافت هزار متر با هم رقابت کردند که از میان چابکسواران نشسته بر روی اسب‌های این دور، «بنیامین حرجانی»، «ابراهیم قره‌داشلی» و «عبدالحلیم قبادی» به ترتیب اسب‌های «کامرون»، «کلیور» و «یاد کراندو» را زودتر از بقیه از خط پایان عبور دادند و اول تا سوم شدند.

دور پنجم ۱۱ اسب‌ نژاد دوخون بیشتر از سه سال کلسیفاید کلاس هفت برای مسافت هزار متری وارد دپار شدند که اسب‌های «لیلین» با چابکسواری «مبین کم»، «نتز مارال» با چابکسواری «محمدرضا نوری» و «ماه پیشانی» با سوارکاری «امیر مختومی» با پشت سر گذاشتن سایر اسب‌های این دور زودتر از خط پایان عبور و اول تا سوم شدند.

دور ششم و پایانی هفته دوم کورس تابستانه آق‌قلا ویژه اسب‌های نژاد دوخون بیشتر از سه سال کلاس ۶ (۵۱ تا ۶۵ امتیاز) برگزار شد که در پایان این دور هزار و ۲۰۰ متری از میان ۱۰ اسب‌ شرکت کننده اسب‌های «رویان»، «اشلی رز» و «خاطره ناز» به ترتیب با چابکسواری «مبین کم»، «محمدعلی ایری» و «یاسر آموت» مقام‌های اول تا سوم را کسب کردند.

امتیازهای داخل پرانتز در هر دور، مربوط به مجموع امتیازاتی اسب‌های شرکت کننده آن دور در کورس‌های گذشته است که آن اسب‌ها در هفته‌های پیشین در گنبدکاووس، بندرترکمن یا کورس هفته اول آق‌قلا شرکت کرده بودند.

در پایان مسابقات امروز به مالکان، مربیان و چابکسواران اسب‌های برتر در مجموع ۹ میلیارد و ۴۴۷ میلیون ریال جوایز نقدی اهدا شد.

هفته سوم کورس تابستانه اسبدوانی آق‌قلا اواخر هفته آتی برگزار خواهد شد.

مسابقات اسبدوانی در شهرستان آق‌قلا که از آن به‌ عنوان یکی از پایتخت‌های سوارکاری کشور یاد می‌شود، سال‌هاست که در قالب کورس فصول مختلف باحضور جمع زیادی از علاقه‌مندان به این رشته ورزشی برگزار می‌شود.

مسابقات سوارکاری در بین مردم گلستان بویژه ترکمن‌ها علاقمندان زیادی دارد و این رخداد ورزشی بیش از یک دهه است علاوه بر آق‌قلا در ۲ شهرستان بندرترکمن و گنبدکاووس این استان نیز برگزار می‌شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha