۱۰ شهریور ۱۴۰۳، ۱۰:۴۰
کد خبرنگار: 1180
کد خبر: 85583673
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

افزایش ۱۳۸ درصدی ارزش صادرات غیرنفتی خوزستان به کشور عراق

اهواز- ایرنا- ناظر گمرکات خوزستان با بیان اینکه کشور عراق یکی از اهداف تجاری و صادراتی استان و کشور است گفت: صادرات غیرنفتی از این استان به کشور عراق در پنج ماهه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۳۸ درصد رشد داشته است.

بهروز قره‌بیگی شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به افزایش ۳۰ درصدی ارزش وزنی صادرات به کشور عراق بیان کرد: سه میلیون و ۳۸۰ هزار تن کالا به ارزش یک میلیارد و ۳۸ میلیون و ۶۱۶ هزار دلار طی پنج ماهه امسال به کشور عراق صادر شد.

وی گفت: میزان درآمد گمرکات خوزستان در پنج ماهه امسال ۷۹ هزار و ۵۱ میلیارد ریال بوده که نسبت به سال قبل چهار درصد افزایش داشته است.

افزایش ۵۰ درصدی ارزش صادرات از خوزستان به کشورهای مختلف

مدیر کل گمرک اهواز محصولات پتروشیمی، فولادی و کشاورزی را عمده محصولات صادراتی استان خوزستان عنوان کرد و افزود: ۹ میلیون و ۵۵۴ هزار تن کالا به ارزش سه میلیارد و ۲۹۴ میلیون دلار در پنج ماهه امسال از خوزستان صادر شد که به لحاظ وزنی ۱۴ درصد و از نظر ارزشی ۵۰ درصد به کشورهای مختلف رشد داشته است.

به گفته وی، کشورهای مقصد کالاهای صادراتی استان خوزستان شامل چین، امارات متحده عربی،عراق، ترکیه، هند، کویت و افغانستان هستند.

قره‌بیگی ادامه داد: میزان واردات کالا از نظر حجمی در مدت یاد شده نیز ۶ میلیون و ۸۸۳ هزار تن به ارزش سه میلیارد و ۶۹۵ میلیون دلار بوده که از نظر وزنی ۲۶ درصد و ارزشی ۱۲ درصد رشد داشته است.


ناظر گمرکات خوزستان با اشاره به تعداد تردد مسافران از مرزهای استان افزود: میزان ورودی مسافر در پنج ماهه امسال از مرزهای شلمچه، چذابه، فرودگاه اهواز و مرز دریایی خرمشهر یک میلیون و ۴۳۷ هزار نفر بوده و میزان خروجی مسافر در همین مدت ۲ میلیون و پنج هزار نفر ثبت شده است.

مدیر کل گمرک اهواز همچنین با اشاره به صدور ۲۰۵ فقره اظهارنامه کارنه تیر بیان کرد: سه میلیون و ۶۱۲ تن کالا در قالب این اظهارنامه در پنج ماهه امسال صادر شده که از نظر تعداد ۱۶ درصد و از نظر وزنی ۱۵ درصد کاهش داشته است.

به گزارش ایرنا، ۱۵ درصد تجارت کشور از مرزهای خوزستان انجام می‌شود و استان جایگاه دوم ملی در میزان صادرات را دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha