۱۰ شهریور ۱۴۰۳، ۱۲:۳۲
کد خبرنگار: 2239
کد خبر: 85583864
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

مشارکت بخش خصوصی در تعمیر هواپیماهای فرودگاه پیام

۱۰ شهریور ۱۴۰۳، ۱۲:۳۲
کد خبر: 85583864
مشارکت بخش خصوصی در تعمیر هواپیماهای فرودگاه پیام

کرج - ایرنا- مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی و فرودگاه بین المللی پیام مستقر در استان البرز اعلام کرد: تعمیر و بازسازی سه فروند هواپیمای باری این فرودگاه با مشارکت بخش خصوصی در حال انجام است.

به گزارش ایرنا،"اکبر قنبرپور" روز شنبه در آیین افتتاح سه پروژه عمرانی و زیر بنایی در منطقه ویژه اقتصادی و فرودگاه بین المللی پیام افزود: این هواپیماها که از مدتها پیش زمینگیر شده بودند تا پایان امسال آماده پرواز خواهند شد.

وی ادامه داد: با توجه به محدودیت منابع اعتباری ، امروز منطقه ویژه اقتصادی و فرودگاه بین المللی پیام پروژه های توسعه ای و تولیدی را با مشارکت بخش خصوصی پیش می برد که نمونه آن ساخت نیروگاههای خورشیدی است.

قنبرپور گفت : نگهداری ، تخلیه و بارگیری انبارهای کالای منطقه ویژه اقتصادی و فرودگاه بین المللی پیام نیز در حال واگذاری به بخش خصوصی است .

وی اظهار کرد: ساخت چهار آشیانه سبک برای هواپیماها در این منطقه در دست اقدام قرار گرفته یک آشیانه آنها از محل اعتبارات دولتی احداث شده و سه آشیانه دیگر نیز توسط بخش خصوصی ساخته خواهد شد.

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی و فرودگاه بین المللی پیام یکی از علل عدم استقبال شرکت های خدمات هوایی از این فرودگاه را نبود آشیانه و تعمیرگاه هواپیماها برشمرد و گفت: اکنون با کمک بخش خصوصی درحال رفع این مشکل هستیم .

وی ادامه داد: به همین منظور سه هکتار زمین برای ساخت آشیانه و تعمیرگاه هواپیماها در فرودگاه پیام اختصاص یافته است.

قنبرپور ، احداث مجتمع بزرگ رفاهی و تجاری و راه اندازی صندوق پژوهش و فناوری را از مهمترین برنامه های در دست اقدام برشمرد.

جانمایی چهار نیروگاه خورشیدی

عضو هیات مدیره منطقه ویژه اقتصادی و فرودگاه بین المللی پیام وابسته به وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات مستقر در استان البرز از جانمایی چهار مکان در این منطقه برای استقرار نیروگاههای خورشیدی خبر داد.

"غلامعلی رحیمی" در این آیین افزود: اکنون بستر برای استقرار ۲۰۰ مگاوات نیروگاه خورشیدی در منطقه ویژه اقتصادی پیام فراهم است.

وی ادامه داد: سرمایه گذاران در این بخش از حمایت های ویژه برخوردار بوده و مدت زمان قراردادها ۲۵ ساله تعیین شده است.

رحیمی گفت : ۳۰۰ میلیارد ریال برای آماده سازی جایگاههای استقرار نیروگاههای خورشیدی در منطقه ویژه اقتصادی پیام اختصاص یافته است.

وی تاکید کرد: با توجه به فراهم بودن زیر ساخت ها و حمایت های مختلف منطقه ویژه اقتصادی پیام تعهد راه اندازی این نیروگاهها ۶ ماهه است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha