۱۰ شهریور ۱۴۰۳، ۱۳:۳۵
کد خبرنگار: 2239
کد خبر: 85583975
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

معاون وزیر ارتباطات : بخش مخابراتی و ارتباطی کشور حدود ۲ هزار مگاوات برق نیاز دارد

کرج - ایرنا - معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به اهمیت توسعه زیر ساخت های ارتباطی و تولیدی در این بخش اعلام کرد: این وزارتخانه برای پنج سال آینده به ایجاد ۲ هزار مگاوات برق جهت تامین انرژی در بخش ارتباطی کشور نیاز دارد.

به گزارش ایرنا، "علی اصغر انصاری " روز شنبه در آیین انعقاد تفاهم نامه ساخت نیروگاه خورشیدی در منطقه ویژه اقتصادی و فرودگاه بین المللی پیام وابسته به وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات مستقر در استان البرز افزود: به همین دلیل این وزارتخانه اراضی متعددی در سطح کشور برای ساخت نیروگاههای برق تجدید پذیر اختصاص داده است.

وی ادامه داد: ایجاد شهرک خورشیدی در منطقه ویژه اقتصادی و فرودگاه بین المللی پیام یکی از اقداماتی است که در راستای تامین نیاز برق شبکه های مخابراتی و ارتباطی و کمک به شبکه برق کشور در دستور کار قرار گرفته است.

انصاری گفت: بیش از 200 هکتار زمین در استان اصفهان برای ساخت نیروگاههای خورشیدی توسط وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات اختصاص یافته ضمن آنکه در دیگر مناطق کشور نیز این موضوع با جدیت دنبال می شود.

وی تاکید کرد: با توجه به ناترازی برق در شبکه سراسری کشور ، وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات برای جلوگیری اختلال در تامین برق شبکه های ارتباطی به ایجاد نیروگاههای خورشیدی و تامین ژنراتورهای برق روی آورده است.

معاون وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه نیاز اعتباری توسعه زیر ساخت های مخابراتی و امکانات مختلف در این بخش طی برنامه هفتم توسعه بیش از ۷۰۰ همت برآوردشده است ، افزود: برای تامین این اعتبار از ظرفیت های بخش خصوصی استفاده خواهد شد.

وی افزود: باید مشوق های لازم برای مشارکت بخش خصوصی در طرح های مختلف زیربنایی ، تولیدی و فناوری در سطح کشور فراهم کنیم تا روند توسعه کشور با سرعت پیش برود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha