۱۳ شهریور ۱۴۰۳، ۱۷:۰۳
کد خبرنگار: 1050
کد خبر: 85586744
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

استاندار:  شرایط البرز برای راه اندازی نیروگاههای خورشیدی مناسب است

کرج - ایرنا - استاندار البرز اعلام کرد: وضعیت اقلیمی این استان برای توسعه و راه اندازی نیروگاههای خورشیدی مناسب است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، " مجتبی عبداللهی" روز سه شنبه در نشست بررسی موضوعات شهرک های صنعتی اشتهارد با تشریح شرایط کشور در حوزه تامین برق خانگی و صنعتی، افزود: استان البرز نیز از این امر مستثنی نیست ولی با مدیریت مصارف با توجه به ظرفیت های موجود سعی کردیم مشکلات را به حداقل برسانیم.

وی ادامه داد: درصدد ارتقای زیرساخت های توزیع برق به واسطه راه اندازی پست های برق ۴۰۰ کیلوولت در استان هستیم و برای نخستین بار پست ۴۰۰ کیلوولت در باغستان راه اندازی شده و سه پست دیگر نیز در نقاط مختلف استان پیش بینی شده است.

استاندار:  شرایط البرز برای راه اندازی نیروگاههای خورشیدی مناسب است

سرمایه گذاران برای ارتقای زیر ساخت های برق در البرز حمایت می شوند

عبداللهی افزود: از حضور سرمایه‌گذاران در بخش توسعه زیر ساخت های برق و انرژی استقبال و حمایت می کنیم و شهرک ها و واحدهای صنعتی نیز برای تامین برق مقرون به صرفه و پایدار می توانند در این بخش ورود کنند.

استاندار البرز گفت: راه اندازی نیروگاه های خورشیدی کاهش وابستگی به سوخت‌های فسیلی، بهبود وضعیت محیط زیست، ایجاد اشتغال و تامین برق ارزان در مناطق دور افتاده را به همراه دارد.

وی از مدیرعامل شرکت توزیع برق استان خواست تا کارگاه‌های آموزشی و همایش‌هایی در حوزه برق برای صنعتگران و سرمایه‌گذاران در حوزه انرژی‌های نو برگزار کند.

عبداللهی گفت: این اقدام با هدف افزایش آگاهی و دانش فنی در زمینه انرژی‌های تجدیدپذیر و بهبود زیرساخت‌های برق استان انجام می‌شود و این کارگاه‌ها و همایش‌ها می‌توانند به صنعتگران و سرمایه‌گذاران کمک کنند تا با آخرین روش‌های بهره‌برداری از انرژی‌های نو آشنا شوند و در نتیجه، بهره‌وری و کارایی پروژه‌های خود را افزایش دهند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha