امام جمعه کرمانشاه خواستار تجدیدنظر در فرایند گزینش آموزش و پرورش شد

کرمانشاه- ایرنا- نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه با تاکید بر لزوم رعایت عدالت آموزشی، خواستار بررسی مجدد و تجدیدنظر در فرایند گزینش آموزش و پرورش شد.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین حبیب‌الله غفوری عصر شنبه در نشست با طلاب حوزه‌های علمیه شهرستان جوانرود افزود: احترام به حقوق همه افراد سبب برقراری عدالت اجتماعی می‌شود.

حجت الاسلام غفوری به برخی از مسائل در زمینه گزینش در آموزش و پرورش و اداره‌های دولتی اشاره کرد و افزود: با همکاری دستگاه‌های نظارتی تلاش خواهیم کرد که گره‌ای از مشکلات این متقاضیان در شهرستان برطرف شود.

وی با تاکید بر اهمیت تحصیل در مدارس علوم دینی، گفت: تربیت شاگرد و طلبه علوم دینی از بزرگترین صدقات جاریه است چرا که مردم از علم و تبلیغ وی بهره‌مند می‌شوند.

امام جمعه کرمانشاه از همت ماموستا ملا سید محمد محمدی امام جمعه جوانرود برای تاسیس مدارس علوم دینی تقدیر کرد و افزود: ماموستا محمدی با این کار اقدامی ماندگار و صدقه جاریه‌ای در این شهرستان به جا گذاشت.

وی همچنین در جلسه دیگری با علما، روحانیون و مسوولان شهرستان جوانرود با گرامیداشت یاد شهدای دولت به خدمات سه ساله شهید آیت‌الله رییسی اشاره کرد و گفت: این خدمات در دولت چهاردهم باید بیش از پیش ادامه داشته باشد.

وی همچنین با بیان اینکه دغدغه های علما و روحانیون اهل سنت به جد در حال پیگیری است، یادآور شد: علما و روحانیون نقش تاثیرگذاری در راستای وحدت، همدلی و بصیرت افزایی در جامعه دارند.

امام جمعه جوانرود نیز در این نشست با ارائه گزارشی از مدارس علوم دینی به مشکلات علما و روحانیون اهل سنت اشاره کرد و خواستار رفع آن شد.

ماموستا ملا سید محمد محمدی با اشاره به برخی از مشکلات شهرستان جوانرود از جمله مسائل مرتبط با گزینش پذیرفته‌شدگان آزمون آموزش و پرورش، تصریح کرد: مسوولان باید به این موضوع توجه و برای حل این مشکلات، در فرایندها تجدیدنظر کنند.

بازسازی روستاهای مرزی در اولویت قرار گیرد

نماینده مردم اورامانات در مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست با یادآوری رشادت های مردم این منطقه گفت: مردم اورامانات از سرزمین ایران اسلامی در دوران دفاع مقدس و از اسلام و کیان نظام جمهوری اسلامی دفاع کردند و امروز نیز با حضور در همه صحنه ها همراه با نظام و انقلاب هستند.

رستگار یوسفی با بیان مسائل منطقه خواستار رفع مشکلات گزینشی پذیرفته شدگان آموزش و پرورش، بازسازی روستاهای مرزی و توجه به مشکلات معیشتی روحانیون و به‌کارگیری آنان در شوراهای حل اختلاف شد.

مردم جوانرود دین خود را به انقلاب ادا کردند

فرماندار جوانرود نیز در این جلسه به خدمات دولت در شهرستان اشاره کرد و گفت: رفع مشکلات مرتبط با کم آبی و توسعه راه‌ها و عمران شهر و روستایی از مهمترین این خدمات است.

نامدار حسینی افزود: مردم شهرستان جوانرود با تقدیم ۳۴۴ شهید، ۷۲۰ جانباز و ۳۰ آزاده سرافزار در طول دوران دفاع مقدس دین خود را به انقلاب ادا کرده اند و امروز نیز در همه صحنه ها پشتیبان نظام و انقلاب هستند.

رییس مرکز اسلامی استان کرمانشاه نیز در این نشست گفت: شهرستان جوانرود ظرفیت بسیار خوبی برای توسعه و تعالی برنامه‌های فرهنگی و مذهبی دارد.

حجت الاسلام و المسلمین جواد فاطمی‌نسب یادآور شد: امید است در آینده با تاسیس مدارس علوم دینی و تربیتی در شهرستان بتوانیم خلاء فرهنگی را برطرف کنیم.

به گزارش ایرنا، نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه کرمانشاه همچنین عصر شنبه در جمع استادان علوم دینی، ماموستایان و اعضای شورای تأمین شهرستان جوانرود در مسجد جامع این شهرستان، تاکید کرد: ارتباط روحانیون با مردم و تلاش برای رفع مشکلات آنها و انتقال این مسائل به مسئولان، خدمتی بزرگ است.

حجت الاسلام غفوری با گرامیداشت یاد مرحوم حاج ماموستا فخری، گفت: حاج ماموستا فخری امام‌جمعه سابق شهرستان جوانرود، عالمی بسیار فاضل و مردم‌دار بود و رویکرد و روحیه‌ای انقلابی داشت.

نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه کرمانشاه، تصریح کرد: ادعای اختلاف بین اهل‌ سنت و شیعه، امری موهوم و دست‌سازِ اول انگلیسی‌ها و بعد آمریکایی‌ها و عوامل منطقه‌ای و نفوذی آن‌هاست.

وی بیان کرد: خدمتگزاری در نظام مقدس جمهوری اسلامی که زیرساخت‌های معیشت و زندگی در منطقه و کشور را نسبت به قبل از انقلاب تغییر اساسی داده است همچنان استمرار دارد به‌نحوی‌که حتی دورترین روستاهای ما از امکانات متناسب بهره‌مند باشند.

دیدار با خانواده‌های معظم شهدا از دیگر برنامه های سفر نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه به شهرستان جوانرود بود.

شهرستان جوانرود با بیش از ۷۵ هزار نفر جمعیت در ۸۶ کیلومتری شمال غرب کرمانشاه است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha