۱۱ شهریور ۱۴۰۳، ۱۱:۰۱
کد خبرنگار: 1455
کد خبر: 85584773
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

استاندار لرستان: آموزش و پرورش باید از سیاست زدگی پرهیز کند

خرم آباد _ ایرنا _ استاندار لرستان گفت: آموزش و پرورش رسالت تربیت و آموزش افراد جامعه را بر عهده داشته و باید از سیاست زدگی دوری کند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، ابوطالب شفقت روز یکشنبه در شورای آموزش و پرورش افزود: مسئله نهضت سوادآموزی مدتی دستور جلسه نبوده و از طرفی انتظار می رود که در این خصوص مسئله نداشته باشیم.

وی اظهار داشت: گاهی در این راستا کوتاهی شده و اگر بیسواد ۵۰ ساله داریم، به معنای کم کاری در این حوزه است.
استاندار لرستان ادامه داد: هرچه بیسواد داریم ، یعنی کوتاهی شده و آمار بیسوادی بین یک تا پنج درصد است.

شفقت با بیان اینکه تحلیلی از وضعیت موجود نداریم، تاکید کرد: دستگاه هایی که مخاطب اصلی هستند، بیشترین مخاطب را در دورترین نقاط دارند.

وی با بیان اینکه دستگاه ها با توجه به میزان نفوذ می توانند در امر سوادآموزی همراهی کنند، افزود: تمام ارگان ها میزان اثرگذاری را برای ارتقا سوادآموزی به نهضت استان اطلاع دهند و خود هم شروع به فعالیت کنند.

استاندار لرستان اضافه کرد: این گزارش ها در جلسه‌ بعدی شورای آموزش و پرورش باید ارائه شوند و تمام دستگاه ها مکلف به اقدام نسبت به‌این مهم هستند.

شفقت ادامه داد: اگر در آموزش و پرورش مشکل نداشته باشیم، دیگر مشکلات نیز رخ نخواهد داد ، طرح تحول بنیادین حوزه تعلیم و تربیت توسط مقام معظم رهبری بیان شده و انتطار می رود آموزش و پرورش به سمت این مهم حرکت داشته باشد.

وی با بیان اینکه آموزش و پرورش باید از آسیب سیاست زدگی خارج شود، عنوان کرد: آموزش و پرورش محل تربیت فرزندان ماست.

استاندار لرستان گفت: بزرگترین آسیبی که در آموزش و پرورش داشته ایم از ناحیه سیاست زدگی است.

شفقت با اشاره به فعالیت امور تربیتی در آموزش و پرورش افزود: تربیت بسیار مهم است و باید با رهنودهای مقام معظم رهبری آسیب ها برطرف و بدانیم مسوولیت شرعی و قانونی نسبت به تربیت فرزندان داریم.

وی اظهار داشت: آموزش و پرورش اولویت یک کشور و باید در این نهاد بصیرت افزابی کنیم تا به اقتدار برسیم.

استاندار لرستان ادامه داد: مردم باید بدانند آموزش و پرورش در حال تلاش برای ارتقای شاخص های آموزشی و پرورشی است.

شفقت بر لزوم آمادگی مدارس برای شروع سال تحصیلی تاکید کرد و گفت: نظام مسائل آموزش و پرورش استان تهیه تا بعد از شروع سال تحصیلی به این مهم پرداخته شده و با همراهی نخبگان و دانشگاهیان هیات اندیشه ورزی آموزش و پرورش تشکیل شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha