۳۰۰ میلیارد ریال تجهیزات به هنرستان‌های چهارمحال وبختیاری اختصاص یافت

شهرکرد- ایرنا-رییس اداره فنی و حرفه‌ای و کار دانش (فحک) اداره کل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری گفت: در۲ سال گذشته ۳۰۰ میلیارد ریال برای تامین تجهیزات و به‌روزرسانی تجهیزات هنرستان‌های استان هزینه شد.

رحمت معین روز سه‌شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اینکه هم‌اکنون ۱۲۳ هنرستان و کار دانش(فحک)در ۱۷ منطقه آموزشی استان در قالب ۶۴ رشته فعال است افزود: این اعتبار برای به روزرسانی تجهیزات موجود در این مراکز و همچنین تهیه تجهیزات جدید برای رشته‌های جدید هزینه شد.

وی از اختصاص ۳۶ میلیارد ریال اعتبار برای نخستین بار برای تجهیز ۲ هنرستان استان در شهرکرد و فارسان به دستگاه CNC خبر داد و گفت: این دستگاه‌ها برای فعال شدن کارگاه ساخت و تولید در هنرستان‌های فنی ۱ شهرکرد و شهید باهنر فارسان خریداری و نصب شده است.

معین با اشاره به اینکه توسعه و تجهیز هنرستان‌ها و هدایت دانش‌آموزان به هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای از مهمترین اهدف و برنامه‌های نظام تعلیم و تربیت است گفت: هدایت دانش‌آموزان به رشته‌های هنرستانی موجب تربیت نیروی فنی و متخصص و ایجاد اشتغال خواهد شد.

وی اظهار داشت:در سال تحصیلی گذشته ۳۸ درصد جذب هنرجو در مراکز هنرستانی استان ثبت شده است و پیش‌بینی می‌شود با توجه به استقبال دانش‌آموزان پایه دهم برای ثبت‌نام در این مراکز این میزان به ۴۰ درصد افزایش پیدا کند.

به گفته وی، پارسال نزدیک ۱۲ هزار و ۹۰۰ هنرآموز در سه پایه دهم تا دوازدهم در مراکز فنی مشغول تحصیل بودند که از این تعداد پنج هزار و ۲۰۰ هنرجو در پایه دهم بودند.

رییس اداره فنی و حرفه‌ای و کار دانش (فحک) اداره کل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری افزود: استقبال امسال دانش‌آموزان از رشته‌های فنی بالا بود و رشته‌های فنی در شهرها و مناطق برخودار به حد نصاب رسیده و در برخی مناطق و رشته‌های دیگر مانند مکانیک خودرو و برق متقاضی ثبت‌نام وجود دارد.

به گفته وی،هم‌اکنون در مناطق کم برخوردار استان رشته‌های فنی مانند طراحی و دوخت، الکتروتکنیک، برق ساختمان و تربیت کودک فعال شده است.

رییس اداره فنی و حرفه‌ای و کار دانش (فحک) اداره کل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری اظهارداشت: در استان یک هنرستان نمونه دولتی دخترانه در هفت رشته گرافیک، فتوگرافیک، نرم افزار، صنایع شیمیایی، طراحی و دوخت وحسابداری و یک هنرستان هنرهای زیبا برای پسران فعال است.

معین گفت: امسال برای هنرستان‌های پسرانه رشته‌های موسیقی ایرانی، حمل و نقل و صنایع شیمیایی و مدارس دخترانه فتوگرافیک، گرافیک، خیاطی و مدیریت خانواده، تربیت کودک افزوده شده است.

به گزارش ایرنا، در سال تحصیلی گذشته ۱۹۴هزار دانش‌آموز در مقاطع مختلف مشغول تحصیل بودند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha