۲۷ شهریور ۱۴۰۳، ۱۳:۲۸
کد خبرنگار: 1287
کد خبر: 85599150
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

از نوکلاس تا سر قلمی؛ امروز مدرسه‌ها شکوفه باران شد

۲۷ شهریور ۱۴۰۳، ۱۳:۲۸
کد خبر: 85599150
از نوکلاس تا سر قلمی؛ امروز مدرسه‌ها شکوفه باران شد

شهرکرد- ایرنا- بچه‌ها با لباس‌های فرم یا غیر فرم آمده‌اند برخی با گل و بادکنک‌های رنگ به رنگ، جمعی اما بدون هیچ کدام از این‌ها؛ ساعت هشت صبح است و تعدادی هنوز چشمانشان خواب‌آلوده است، بعضی اما از شادابی، گونه‌هایشان گل انداخته است و برخی پیش‌دبستانی با هم همکلاس بوده‌اند و خیلی‌ها هم هرگز تا این روز همدیگر را نمی‌شناختند.

به گزارش ایرنا، شماری از خانواده‌ها برای دانش‌آموزان تازه به مدرسه آمده هدیه آورده‌اند که بیشتر دفتر است یا جعبه مدادرنگی، که به آن "سرقلمی" می‌گویند و برخی از پدربزرگ و مادربزرگ‌ها نیز برای سرقلمی پول به بچه‌ها هدیه داده‌اند.

بچه‌ها از زیر قرآن و آب رد می‌شوند و صدای همهمه آنها همه فضای مدرسه را گرفته است "بچه‌ها اینجا مدرسه است خانه دوم شما و از این روز شما کلاس اول هستید یعنی روز شکوفه‌ها؛ خوش آمدید" این را خانم معلم می‌گوید.

همه این بچه‌ها که آمده‌اند مدرسه، نو کلاس هستند کلاسی نو دارند با همکلاسی‌هایی جدید و مدرسه‌ای تازه و معلمی خوش بیان، امروز روز جشن گرفتن برای شکوفه‌هایی است که روی درخت تناور علم و دانش شکوفا شده‌اند.

فضا اما در بین کودکان عشایری متفاوت است مدارس آنها از نظر امکانات با شهر قابل قیاس نیست اما قدمشان در جشن شکوفه آنان مثل کوه‌های اطراف روستاهای چهارمحال و بختیاری استوار است.

مدارس شکوفه باران شد

۱۹ هزار دانش‌آموز کلاس اولی روز سه‌شنبه همزمان بانواختن زنگ شکوفه‌ها در مدارس استان چهارمحال و بختیاری، راهی کلاس‌های درس شدند.

معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری روز سه‌شنبه در آیین نمادین جشن شکوفه‌ها در مدرسه فاطمیه شهرکرد افزود: دانش‌آموزان کلاس اولی در قالب ۸۰۰ کلاس در یک‌هزار و۵۳ مدرسه ابتدایی ساماندهی شدند.

نصرت‌الله محمودی افزود: در سال تحصیلی جدید ۱۱۴ هزار نفر دانش‌آموز ابتدایی در مدارس استان مشغول به تحصیل می‌شوند.

به گفته وی، برگزاری جشن شکوفه‌ها هر سال با هدف آشنایی دانش‌آموزان کلاس اولی با محیط مدرسه و معلمان برگزار می‌شود.

وی اظهار داشت: در سال تحصیلی جدید ۱۸ هزار نوآموز در دوره پیش‌دبستانی مشغول آموزش خواهند شد.

به گزارش ایرنا، در سال تحصیلی جدید ۲۰۸ هزار دانش‌آموز در مقاطع مختلف مشغول تحصیل می‌شوند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha