۱۱ شهریور ۱۴۰۳، ۱۲:۲۱
کد خبرنگار: 5369
کد خبر: 85584870
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

تاکید گالانت بر لزوم آزادی اسرای صهیونیست/خانواده اسرا خواستار تظاهرات گسترده شدند

تهران-ایرنا- وزیر جنگ رژیم صهیونیستی در پی کشف اجساد ۶ اسیر صهیونیست در نوار غزه، خواستار آزادی اسرای باقی مانده در نوار غزه و برگزاری نشست فوق العاده در این باره شد.

به گزارش روز یکشنبه ایرنا به نقل از شبکه خبری الجزیره،«یوآو گالانت» گفت که شورای سیاسی و امنیتی رژیم صهیونیستی باید فورا نشست برگزار کرده و از تصمیمی که روز پنجشنبه گذشته اتخاذ کرد، منصرف شود.

شورای سیاسی و امنیتی رژیم صهیونیستی پنجشنبه گذشته با تداوم عملیات نظامی در محور فیلادلفیا موافقت کرد.

پایگاه خبری «آکسیوس» هم جمعه شب به نقل از مسؤولان صهیونیستی گزارش داد که جلسه روز گذشته کابینه امنیتی و سیاسی در مورد توافق آتش‌بس در غزه، به داد و فریاد بین نتانیاهو و گالانت کشیده شده است.

مقامات صهیونیست اعلام کردند که گالانت در این جلسه، بر ضرورت دستیابی به توافق در اسرع وقت تاکید کرده است.

وزیر جنگ رژیم صهیونیستی در این جلسه تاکید کرد: زمان برای اسرای کشته شده به پایان رسید و باید اسرای باقی مانده در غزه را آزاد کنیم.

این در حالی است که روزنامه «یدیعوت آحارنوت» به نقل از یک مسئول ارشد در کابینه رژیم صهیونیستی نوشت: نتانیاهو مانع رسیدن به توافق (تبادل اسرا با جنبش حماس) می شود تا کابینه اش دچار فروپاشی نشود.

وی تاکید کرد: طی یک ماه آتی حتی یک اسیر در غزه زنده نخواهد ماند.

این خبر در حالی منتشر می شود که خانواده های اسرای صهیونیست از سندیکای کارگران و موسسات دیگر خواستند که اعتصاب و تظاهرات کنند و طی امروز همه چیز در سرزمین های اشغالی تعطیل شود.

آن‌ها خواستار برگزاری تظاهرات گسترده در سرزمین های اشغالی تا زمان رسیدن به توافق با جنبش حماس شدند.

برخی منابع خبری در این باره گزارش دادند که تعدادی از صهیونیست ها تظاهرات برگزار کرده و تقاطع اندیشکده وایزمن در منطقه رحوفوت در نزدیکی تل آویو را بسته اند و خواستار توافق تبادل اسرا شدند.

خبرنگار الجزیره هم گزارش داد که نشست کابینه رژیم صهیونیستی که قرار بود، امروز برگزار شود، لغو شده ‌و شورای سیاسی و امنیتی عصر امروز نشست برگزار خواهد کرد.

ارتش رژیم صهیونیستی ساعات اولیه امروز اعلام کرد که اجساد ۶ اسیر صهیونیست که در عملیات «طوفان الاقصی» اسیر شده بودند، در نوار غزه پیدا شده است.

شبکه ۱۲ رژیم صهیونیستی نیز اعلام کرد که هویت ۴ نفر از این ۶ اسیر صهیونیست، مشخص شده است.

در همین حال، «دانیل هاگاری» سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی ادعا کرد که این ۶ اسیر به دست نیروهای حماس کشته شده‌اند و تحقیقات درمورد جزئیات این مساله ادامه دارد.

وی گفت که اجساد این ۶ اسیر در تونلی در رفح واقع در نوار غزه پیدا شده است و این اسرا هفتم اکتبر ۲۰۲۳ اسیر شده بودند.

کاخ سفید نیز اعلام کرد که یکی از این ۶ اسیر، آمریکایی است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha