سفر خود را با چاشنی تصادف تلخ نکنیم

سمنان - ایرنا - خستگی و خواب آلودگی از مهمترین عوامل تصادفات در محور تهران - مشهد در محدوده استان سمنان محسوب می‌شود که برپایی موکب‌ها برای توقف و استراحت زائران، برخورد با رانندگان حادثه‌ساز و آماده‌باش نیروی اورژانس پیش‌بیمارستانی و امدادگران هلال احمر، از جمله اقدام‌ها برای کاهش سوانح رانندگی در روزهای پیش‌رو عزیمت زائران به مشهد مقدس است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، با توجه به در پیش بودن روزهای جانکاه رحلت پیامبر اکرم(ص)، شهادت امام حسن مجتبی(ع) و امام رضا(ع) خیل زائران و عاشقان ایرانی و غیرایرانی به دیار امام رئوف رهسپار هستند. بی‌توجهی به رعایت نکات ایمنی در حین رانندگی در مسیر رسیدن به مشهد مقدس می‌تواند خاطرات دلخراش و حتی حوادث جبران‌ناپذیری را رقم بزند.

۶۰ درصد از نوع تصادفات در محورهای مواصلاتی استان سمنان «واژگونی» ناشی از خواب آلودگی و خستگی رانندگان و ۴۰ درصد به دلیل عوامل دیگر از جمله کیفیت خودروها، داشتن سرعت غیرمجاز و انحراف به چپ خودروها بود.

بیش از ۶۰۰ کیلومتر از مسیر بیش از ۹۰۰ کیلومتری محور تهران- مشهد از استان سمنان عبور می‌کند که به دلیل تردد سالانه بیش از ۱۵ میلیون نفر از جاده‌های این استان یکی از محورهای پرترافیک کشور به شمار می رود که کم‌توجهی در رعایت نکات ایمنی حین رانندگی و در مسیر عبور از سمنان برای رسیدن به مشهد یا تهران حوادث تلخی رخ می‌دهد.

طرح ضربتی پلیس راه سمنان / استفاده از پهپاد در کنترل محورها

رییس پلیس راه سمنان برای کاهش تصادفات در هفته جاری و همزمان با موج سفر هموطنان به سمت مشهد مقدس از اجرای طرح ضربتی و برخورد با تخلفات حادثه‌ساز رانندگی خبر داد و گفت: خودروی رانندگان حادثه‌ساز در محور تهران - مشهد در محدوده استان سمنان برای حفظ جان مسافران توقیف می‌شود.

سرهنگ موسی بزرگی افزود: تشدید برخورد و اجرای طرح توقیف خودروهای خطرآفرین همزمان با افزایش تردد در هفته جاری و همزمان با شهادت امام رضا (ع) در محدوده استان سمنان در مسیر تهران - مشهد اجرا می‌شود.

وی ادامه داد: افزایش کنترل‌ و پایش جاده‌ای به منظور برخورد با رانندگان حادثه‌ساز توسط تیم‌های گشتی و با استفاده از ظرفیت سامانه‌های کنترلی و نظارتی هوشمند و بکارگیری پهپاد انجام می‌شود.

وی گفت: خودروهای حادثه‌ساز پس از شناسایی و اعمال قانون رانندگان و درج نمره منفی در گواهینامه متخلفان، توقیف خواهد شد.

سفر خود را با چاشنی تصادف تلخ نکنیم

خستگی و خواب‌آلودگی عامل تصادفات در جاده‌های استان سمنان

رییس پلیس راه سمنان با بیان اینکه اصلی ترین عامل در تصادفات جاده‌ای در سمنان خستگی و خواب‌آلودگی و همچنین سرعت غیرمجاز است، افزود: با توجه به اینکه زائران امام حسین علیه السلام مدت زمان طولانی را برای عزیمت به مرز و بازگشت آن طی می‌کنند، پلیس راه با همکاری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای و گروه های مردمی، نسبت به برپایی موکب‌های پذیرایی و توقفگاه‌های موقت با هدف کاهش خستگی و خواب‌آلودگی رانندگان اقدام کرد که کاهش ۱۰ درصدی سوانح رانندگی در طرح اربعین امسال از آثار مهم آن بود.

سرهنگ بزرگی تصریح کرد: رانندگان یک ربع استراحت بعد از ۲ ساعت رانندگی را فراموش نکنند.

وی تاکید کرد: نیروهای انتظامی، امدادی و خدمات رسان درنقاط حادثه‌خیز و مستعد حادثه در محورهای مواصلاتی استان سمنان برای ارتقای خدمت‌رسانی حضور دارند، اما نکته مهم در کاهش تصادفات رعایت دستورالعمل‌های ایمنی است.

رییس پلیس راه سمنان اضافه کرد: محور ترانزیتی تهران- مشهد در محدوده استان سمنان جاده‌ای پرتردد است که گاهی به دلیل تصادف ممکن است تردد خودروها در محور روان نباشد و ترافیک مقطعی ایجاد شود که در چنین شرایطی توصیه می‌شود رانندگان آرامش خود را حفظ و با صبوری منتظر روان‌سازی تردد باشند.

سفر خود را با چاشنی تصادف تلخ نکنیم

تصادفات صدرنشین ماموریت‌های اورژانس سمنان

رییس اورژانس پیش بیمارستانی دانشگاه علوم پزشکی سمنان نیز در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، از آماده باش اورژانس برای امدادرسانی در روزهای پیش‌رو خبر داد.

پژمان قراییان افزود: این روزها بیشترین ماموریت اورژانس در مناطق زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی سمنان مربوط به امدادرسانی به تصادفات جاده‌ای است.

استان سمنان به دلیل گستردگی جغرافیایی و پراکندگی جمعیت دارای ۲ دانشگاه علوم پزشکی است.

۶ شهرستان در مرکز و غرب استان زیرمجموعه دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان سمنان و ۲ شهرستان در شرق استان زیرمجموعه دانشگاه علوم پزشکی شاهرود هستند.

سفر خود را با چاشنی تصادف تلخ نکنیم

۱۳ حادثه‌دیده از صبح تا ظهر یکشنبه در محور تهران - مشهد در محدوده سمنان

مدیرعامل هلال‌احمر سمنان با اشاره به آماده باش نجاتگران این استان، گفت: امدادگران هلال احمر و اورژانس از صبح روز یکشنبه تا ظهر به ۱۳ حادثه دیده تصادفات جاده‌ای خدمت‌رسانی کردند.

حسین درخشان در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: تصادف سه خودرو در جاده میامی به سبزوار هشت مصدوم داشت.

وی ادامه داد: بامداد امروز تصادف سه خودروی سواری کی‌ام‌سی، پراید و جک در کیلومتر ۷۱ جاده میامی به سبزوار به مرکز کنترل و هماهنگی عملیات هلال احمر سمنان اعلام شد که نجاتگران پایگاه امداد و نجات میاندشت شهرستان میامی در کوتاه‌ترین زمان به محل حادثه اعزام شدند. ۲ مصدوم توسط اورژانس خدمات سرپایی در صحنه دریافت کردند و بقیه مصدومان بعد از رهاسازیاز لاشه خودروهای تصادفی و انجام اقدامات اولیه، با همکاری عوامل اورژانس ۱۱۵ به مرکز درمانی انتقال داده شدند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر سمنان گفت: تصادف دیگر مربوط به خودروی سواری چری و پراید صبح امروز در کیلومتر ۴۴ جاده شاهرود به دامغان پنج مصدوم داشت.

وی افزود: تیم عملیاتی از پایگاه امداد و نجات نعیم آباد با پشتیبانی پایگاه مرکزی شهرستان دامغان به محل حادثه اعزام شد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر سمنان بیان کرد: یک مصدوم توسط اورژانس خدمات سرپایی در صحنه دریافت کرد و پس از رهاسازی و اقدامات اولیه سرنشینان توسط نجاتگران هلال احمر، مصدومان با همکاری عوامل اورژانس ۱۱۵ به مرکز درمانی منتقل شدند.

به گزارش ایرنا، تصادف رخ به رخ خودروی کوییک و پراید در جاده مجن به تاش هم یک کشته و ۲ مصدوم داشت. این حادثه صبح امروز و بین ۲ خودروی سواری در کیلومتر ۴۰ مجن به توسکستان حوالی روستای تاش( پیچ فرحزاد) رخ داد و منجر به جان باختن یک نفر در صحنه حادثه شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، انتظار می‌رود در کنار تلاش‌های پلیس، گروه‌های امدادی و خدمات‌رسان رانندگان نیز با رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی و نکات ایمنی سفر خوشی را برای خود و سرنشینانشان رقم بزنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha